ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ارسال کپسول خاطرات به ماه با استفاده از کمک های مردمی

این روزها فضانوردی دیگر مختص ناسا و سازمان های فضایی کشورهای بزرگ نمی شود. شرکت های خصوصی چند وقتی می شود که در این زمینه فعال شده اند و قصد پیاده سازی ایده های جالبی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۷ آذر ۱۳۹۳ | ۰۹:۲۷

این روزها فضانوردی دیگر مختص ناسا و سازمان های فضایی کشورهای بزرگ نمی شود. شرکت های خصوصی چند وقتی می شود که در این زمینه فعال شده اند و قصد پیاده سازی ایده های جالبی را در فضا دارند. در این میان هرچند بعضی از پروژه ها با شکست مواجه می شود، اما به هر ترتیب می توان امیدوار بود که حضور این شرکت ها، پتانسیل های جدیدی از فضا را به بهره برداری رساند.

جدیدترین شرکتی که می خواهد در فضا حاضر شود، یک مجموعه انگلیسی است. Lunar Missions شرکتی است که قصد دارد تا با ارسال فضاپیمایی به سطح ماه، کپسول خاطرات را در این کره به خاک بسپارد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Lunar Missions قصد دارد تا دستگاهی را طراحی نماید که بتواند پس از نشستن بر روی سطح ماه، بالغ بر ۲۰ تا ۱۰۰ متر در داخل سطح ماه حفاری نماید. این مجموعه علاوه بر اینکه می خواهد کپسول خاطرات را در این قسمت بگذارد، امیدوار است که بتواند اطلاعات جالبی را از قسمت حفاری شده ماه به دست آورد.

این ماموریت تا ده سال آینده به اجرا در نخواهد آمد، اما جالب است بدانید که هم اکنون قسمت کمک های مردمی آن در Kickstarter شروع به کار کرده است. ظاهرا ایده Lunar Missions برای بسیاری از کاربران دارای جذابیت بوده، به نحوی که این مجموعه تا کنون موفق شده بیش از ۳۰۰ هزار دلار را برای شروع به کار خود دریافت نماید.

یکی از مدیران Lunar Missions توضیح می دهد که بر اساس تحقیقات به عمل آمده ۱۵ درصد از جمعیت زمین توان خرید بخشی از حافظه دیجیتالی کپسول خاطرات را دارند و در عمل ۱ درصد نیز حاضر هستند پول لازم برای این خرید را پرداخت نماید. بر همین اساس پیش بینی می شود پروژه با درآمدی نزدیک به ۴.۷ میلیارد دلار همراه باشد.

این عدد به نظر اندکی خوش بینانه می آید، اما فراموش نکنیم که در همین مدت زمان اندک از مطرح شدن ایده، کاربران ۳۰۰ هزار دلار به Lunar Missions پرداخت کرده اند.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که کپسول خاطرات علاوه بر اینکه می تواند محتواهای تصویری و صوتی را با خود حمل کند، دارای قسمتی است که خریداران می توانند موی خود را در داخل آن قرار دهند. بدین وسیله در صورت پیشرفت علم در آینده، نوادگانتان قادر خواهند بود با استفاده از DNA موجود در مو، یکبار دیگر شما را شبیه سازی نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • bahram
    bahram | ۷ آذر ۱۳۹۳

    کاش این همه پول واسه کمک به خودمون جمع میشد و به کارمون میومد!

  • TROOL
    TROOL | ۷ آذر ۱۳۹۳

    من که خاطراتم از دیجیاتوعه قبول میکنن اینم با خودشون ببرن؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی