ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه بازی خود را روی توییچ استریم کنیم؟

به لطف موفقیت های Twitch طی 1-2 سال گذشته، دنیای بازی های ویدیویی بیش از پیش سرگرم کننده و اجتماعی شده. هر کسی، از مبتدیان گرفته تا بازیکن های حرفه ای می توانند دلیلی برای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

به لطف موفقیت های Twitch طی 1-2 سال گذشته، دنیای بازی های ویدیویی بیش از پیش سرگرم کننده و اجتماعی شده. هر کسی، از مبتدیان گرفته تا بازیکن های حرفه ای می توانند دلیلی برای استریم کردن بازی خود روی این شبکه پیدا کنند.

خانواده توییچ بیش از 55 میلیون عضو دارد و پیوستن شما به این خانواده یعنی 55 میلیون نفر آماده دیدن محتوای شما روی پی سی یا کنسول خود هستند. بنابراین با ثبت نام در وبسایت، کار خود را آغاز نمایید تا در ادامه مطلب قدم به قدم برای تان توضیح دهیم چگونه می توانید بازی خود را در توییچ استریم کنید.

با دیجیاتو همراه باشید.

سخت افزار

shazim-pirate-desk-case-mod

استریم کردن فعالیت سنگینی است، بنابراین اگر می خواهید با پی سی این کار را انجام دهید باید در نظر داشته باشید که نیاز به سخت افزار قدرتمندی دارید. پیشنهاد توییچ به شما این است:

  • ویندوز 7 یا جدیدتر
  • 8 گیگابایت رم
  • حداقل CPU اینتل Core i5-4670 یا AMD FX-8350

منطقا، شما نیاز به یک کارت گرافیک قدرتمند هم دارید که با آن بازی کنید، بنابراین Twitch به شما کارتی را پیشنهاد می کند که حداقل از دایرکت اکس 10 پشتیبانی به عمل می آورد. اما این عوامل به تنهایی کافی نیستند، باید نکات مهم تری را هم بدانید.

اگر مایل به استریم بازی های قدیمی تر مثل Age of Mythology: Extended Edition هستید، لزوما نیاز به 4670 یا کارت GTX 970 ندارید اما اگر یک راست می خواهید به سراغ عناوین سنگینی چون Assassin's Creed Unity بروید، باید به شما توصیه کنیم که حداقل های بالا شاید به اندازه مورد نیاز کافی نباشند.

کنسول گیمرها هم خیال شان از بابت سخت افزار راحت باشد، شما در این مورد هیچ نگرانی ای نخواهید داشت.

 

نرم افزار

xsplit-logo

برای اینکه بازی را به نوعی از طریق توییچ به مخاطب خود برسانید، نیاز به نرم افزارهای مخابره کننده شخص ثالث دارید. اگر با پرداخت شارژ ماهانه مشکلی ندارید، XSplit بهترین انتخاب است اما اگر هدف شما استریم رایگان باشد، گزینه هایی چون Open Broadcast Software یا FFSplit بی نظیرند.

هر یک از این 3 نرم افزار برای شروع فوق العاده و البته، کافی هستند. اگر به مشکلی برخوردید یا مایل به دانستن بیشتر در مورد شیوه کارکرد آن ها بودید، می توانید به انجمن های برنامه سر بزنید و سوالات خود را مطرح کنید.

 

استریم کنسولی

screen_040_1383068465

اگر یکی از کنسول های پلی استیشن 4 یا اکس باکس وان را در اختیار دارید، استریم کردن بسیار آسان خواهد بود.

دارندگان پلی استیشن در کمتر از 10 ثانیه می توانند استریم خود را آغاز کنند اما باید پیش از آن ثبت نام خود را انجام داده باشند. وارد بازی که شدید، دکمه Share را فشار دهید، اول گزینه Broadcast Gamplay و پس از آن گزینه Twitch را انتخاب کنید. حالا وارد سایت توییچ شده اید، پس از اینکه ثبت نام شما نهایی شد به منوی کنسول باز می گردید. مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. یعنی ابتدا دکمه Share، سپس Broadcast Gameplay و Twitch. حالا گزینه Start Broadcast را می بینید. آن را فشار دهید تا استریم گیم پلی آغاز شود.

مایکروسافت یک اپلیکیشن رایگان برای Twitch روی استور اکس باکس لایو قرار داده، آن را دانلود کنید. پس از باز کردن برنامه، گزینه Broadcast را انتخاب نمایید تا از شما کد فعالسازی درخواست شود. هر زمان اکانت شما روی اکس باکس وان فعال شد، می توانید با ورود به اپلیکیشن، یا در صورت داشتن کینکت، با گفتن عبارت "Xbox, Broadcast"، استریم بازی را آغاز کنید.

اگر کنسول های دیگری دارید و می خواهید بازی از روی آن ها استریم شود باید به سخت افزارهای جانبی روی آورید. برخی از کمپانی ها مانند El Gato، روکسیو و Hauppauge دستگاه هایی ساخته اند که ممکن است به کارتان آید.

 

وسایل اضافه

Kinect2

بسته به مدل ارائه ای که دارید، باید وسایل مختلفی در دسترس شما باشد تا نهایت تجربه را به مخاطب القا کنید. اول از همه، یک میکروفون (هدست یا میکروفون جدا، بستگی به میزان راحتی شما دارد) تهیه کنید تا همه بتوانند مونولوگ های افسانه ای شما را بشنوند.

مهم نیست که محیط اتاق تان شلوغ باشد یا خودتان علاقه ای به پوشیدن لباس در منزل ندارید، در هر صورت یک تصویر کوچک از شما در گوشه تصویر می تواند جالب باشد، بنابراین به دنبال دوربینی باشید که از شما تصویری ارائه می دهد. پی سی گیمرها در این زمینه هزینه کمتری را متقبل می شوند و یک وبکم می خرند اما دارندگان پلی استیشن 4 و اکس باکس وان باید به سراغ کینکت و دوربین مخصوص پلی استیشن بروند.

 

هدفمند استریم کنید

29296941_video_en_US_wide,610x343,r-1361263431

چه دلیلی برای استریم کردن بازی خود دارید؟ حرفه ای هستید؟ بامزه اید و لطیفه های خنده دار حین بازی تعریف می کنید؟ هدف تان آموزش است؟ چه چیزی برای ارائه دارید که مخاطب تا انتها شما را دنبال کند؟ اگر می خواهید به شهرت در این شبکه برسید باید به 55 میلیون مخاطب توییچ دلیلی ارائه دهید.

اما برای استریم بازی به چه سرعتی نیازمندیم؟ مهم ترین سوال هر مخاطب ایرانی. با توجه به اینکه اغلب دارندگان اینترنت پر سرعت قادر به انجام این عمل خواهند بود، محدوده خاصی نمی توان در نظر گرفت اما تعادل میان سرعت دانلود و آپلود کمک بسیاری به استریم سالم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Mohammadjavad Yousefi
    Mohammadjavad Yousefi | ۴ تیر ۱۳۹۸

    فوق العاده واقعا مرسی?

  • aminxsw
    aminxsw | ۸ تیر ۱۳۹۷

    با cpu i3 7100 هم می شه

  • خشی
    خشی | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    یه سوال کسی تا الان امتحان کرده با سرعت Isp های ایران استریم کنه؟ من هرکدومو چک می کنم بیشتر از 1mb آپلود پیدا نکردم که اونم تو ساعات خاص به اون سرعت می رسیم در کلم بهترین کیفیت هم شاید 480 بشه استریم کرد
    اینترنت 3g یا 4g کسی امتحان کرده؟

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۷ آذر ۱۳۹۳

    هيچي ميگي:
    Xbox Broadcast That
    و استريم ميكني :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی