ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد های آمبولانس به امداد بیمارن قلبی می آیند [تماشا کنید]

در مورد پهپاد ها و اینکه چطور می توانند در برخی شرایط امنیت انسان ها را به خطر بیاندازند و یا اینکه حادثه ساز شوند این روزها زیاد می شنویم، همینطور گفته می شود برای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

در مورد پهپاد ها و اینکه چطور می توانند در برخی شرایط امنیت انسان ها را به خطر بیاندازند و یا اینکه حادثه ساز شوند این روزها زیاد می شنویم، همینطور گفته می شود برای رفع این مسائل قوانینی در گوشه و کنار دنیا در حال وضع شدن است.

اما اکنون صحبت از گونه ی دیگری از این ابزارها با عنوان پهپادهای آمبولانس به میان آمده که می توانند در مواقع ضرورت و با سرعت نسبتاً قابل توجهی یک دستگاه الکترو شوک قلبی را به بالای سر بیماران نیازمند به چنین وسیله ی پزشکی انتقال دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پهپاد مورد اشاره توسط الکس مومانت، یکی از مهندسین فارغ التحصیل شده از دانشگاه Delft کشور هلند، طراحی شده و می تواند با انتقال تجهیزات سبک پزشکی با سرعت ۱۳ کیلومتر مربع بر ثانیه به بالای سر بیماران، نقش به سزایی را در نجات جان آنها ایفا نماید.

البته نباید فراموش کرد که این محصول تنها به یک حامل دستگاه الکتروشوک قلبی محدود نیست و می تواند برای حمل و ارائه برخی دیگر از تجهیزات و خدمات سبک پزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرد، در همین راستا سازنده ی آن می گوید از پهپاد آمبولانس می توان برای حمل سریع داورها و کیت کمک های اولیه احیا علائم حیاتی نیز کمک گرفت.

وی می افزاید در مواردی مانند حمله ی قلبی، سرعت عمل در ارائه ی خدمات پزشکی امری بسیار مهم محسوب می شود و تاخیر چند دقیقه ای آمبولانس و ارائه ی خدمات پزشکی ممکن است سبب مرگ فرد بیمار گردد. پهپاد آمبولانس ها با تسریع در ارائه ی این خدمات می توانند مرگ و میرهای ناشی از چنین شرایطی را به شکل چشم گیری کاهش دهند.

اولین نمونه تولیدی از پهپاد مذکور علاوه بر حمل تجهیزات قادر به برقراری ارتباط صوتی و تصویری نیز هست که کمک می نماید تا تیم پزشکی از راه دور بتوانند شرایط بیمار را ملاحظه کرده و راهنمایی های لازم را به افرادی که در بالای سر وی حضور دارند ارائه نمایند.

در پایان از شما دعوت به عمل می آوریم تا ویدئویی که در مورد عملکرد و نحوه ی طراحی این پهپادها تهیه شده است را مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Tu-Delft-Ambulance-Drone.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • علی
    علی | ۹ آذر ۱۳۹۳

    13 کیلومتر بر مجذور ثانیه بوده احتمالا

  • حامد سپهر
    حامد سپهر | ۸ آذر ۱۳۹۳

    ۱۳کیلومتر بر ثانیه؟!؟! یعنی مافوق صوت؟!؟! O_o

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی