ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چرا اکس باکس وان انقدر بزرگ است؟ سرپرست طراحان پاسخ می دهد

اکس باکس وان باریک ترین چیزی نیست که تا به حال در اتاق نشیمن، زیر تلویزیون مان قرار داده ایم. پلی استیشن 4 که هیچ، این کنسول حتی از اکس باکس 360 هم اندام درشت تری ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ آذر ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

اکس باکس وان باریک ترین چیزی نیست که تا به حال در اتاق نشیمن، زیر تلویزیون مان قرار داده ایم. پلی استیشن 4 که هیچ، این کنسول حتی از اکس باکس 360 هم اندام درشت تری دارد.

گذشته از همه این ها، احتمالا فکر می کنید طراحان مایکروسافت اولین طرحی که به ذهن شان رسیده را پیاده کرده اند و در نهایت اکس باکس وان ساخته شده ولی ابدا این طور نیست. مایکروسافت می گوید 75 نسخه آزمایشی پیش از آنچه که الان می بینیم توسط طراحان ارائه شده بود اما رد شدند.

لِدبتر، سرپرست طراحان کنسول اکس باکس وان به MCV در این رابطه می گوید وقتی در مورد ضعف طراحی و زشتی محصول می شنوند ناامید می شوند، چرا که هدف شان از طراحی کنسول، خنک نگه داشتن فضای داخلی و کنار هم قرار دادن درست قطعات بوده:

"اما حقیقت این است که وقتی در مورد سیستم خنک کننده، حین افزایش رقم وات در پردازنده صحبت می کنیم، مشکلات جدی وجود دارد، بنابراین باید اندکی فضا تامین کنیم. همیشه رابطه پویایی بین مهندسی و طراحی وجود داشته."

وی ادامه می دهد: "ما می دانیم که مردم می خواهند آن را در اتاق خواب یا مکان های دیگر قرار دهند ولی ما دستگاه را برای محیط اتاق نشیمن طراحی کرده ایم. می دانیم که مردم تلویزیون های بزرگ با صفحه تخت دارند و احتمالا رزولوشن بالایی هم دارد، بنابراین ما کنسول را برای این شرایط آماده کردیم."

لدبتر متوجه می شود که تمرکزش را از روی گیمرها برداشته و بیش از حد به خانوادگی بودن اکس باکس وان پرداخته است بنابراین اینگونه می گوید: "کنسول همچنین برای گیمرها بهینه شده، به خاطر اینکه کارهای زیادی می توانید روی اکس باکس انجام دهید، ما آن را برای استفاده ی همه، ساده طراحی کردیم. اکس باکس وان یک چیز غیر عادی یا بیگانه در اتاق نشیمن شما نیست."

او در ادامه عنوان کرد که مایکروسافت بیش از 200 مدل کنترلر اکس باکس وان طراحی کرده بود و مدل نهایی چیزی است که حالا می بینیم.

در حالی که تیم طراحی به ساخته هایش افتخار می کند، از گذشته هم درس می گیرند: "به عنوان مثالی از کار اشتباهی که انجام دادیم می توان به کنترلر اکس باکس اشاره کرد. کنترلر کاملی بود اما اندازه آن برای دست مناسب نبود."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • دوست
    دوست | ۹ آذر ۱۳۹۳

    با درود
    با سپاس از زحمات شما ,دوستان چرا موضوعات سایت چند روزی هست که دیر به دیر اضافه می شود و زمان مطالب در صفحه اصلی سایت اشتباه درج می شود مثلا همین مطلب تقریبا 1 روز است که زمان مطلب را 14 دقیقه قبل نشان می دهد.
    امیدوارم هر روزتان بهتر از دیروزتان باشد
    بدرود

  • LG Forever
    LG Forever | ۸ آذر ۱۳۹۳

    این گیرای الکی چیه اخه میدن به ایکس باکس وان ؟؟!!
    کنسول قابل حمل که نیست وزنو ابعادش مهم باشه کنسول خونگیه
    در ضمن پی اس 3 هم خیلی گنده بود

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۸ آذر ۱۳۹۳

    باید بیان ایران ببینن مثلا خودروسازی ما چی طراحی میکنه تا دیگه از این غلطا نکنن به طراحی اکس باکس وان گیر بدن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی