ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابراز نارضایتی پدرخوانده گوگل پلاس: چه بر سر این شبکه اجتماعی آمده است؟

تقریبا همه معتقد هستند که توییتر و فیسبوک ۲ شبکه اجتماعی محبوب و معروف دنیا هستند. لینکدین هم روز به روز با تمرکز به یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای کسب و کار در حال ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۹ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

تقریبا همه معتقد هستند که توییتر و فیسبوک ۲ شبکه اجتماعی محبوب و معروف دنیا هستند. لینکدین هم روز به روز با تمرکز به یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای کسب و کار در حال است و همچنین نمونه های دیگری مثل Ello یا Socl هم در این عرضه حضور دارند.

اما گوگل پلاس در چه رتبه و دسته بندی قرار دارد؟ آیا این شبکه اجتماعی شکست خورده است؟ باید اعتراف کرد گوگل پلاس ظاهری چشم نواز دارد و این موضوع در اپلیکیشن موبایل آن هم صدق می کند. تبلیغات و دعوتنامه های ناخواسته برای بازی هم در آن دیده نمی شود.

پس چه بر سر این شبکه اجتماعی آمده؟ این سوال فقط مربوط به ما و دیگر کاربران نیست. بلکه مرد پشت صحنه این محصول گوگل، کریس مسینا -که به پدرخوانده گوگل پلاس معروف است- هم چنین سوالی دارد که چرا مسئولان مربوط به پیش برد این پروژه نتوانستند موفق عمل کنند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کریس مسینا، سازنده اصلی شبکه اجتماعی گوگل موسوم به گوگل پلاس، حدود ۱۸ ماه پیش و در ماه آگوست سال ۲۰۱۳ از گوگل جدا شد و مسئولیت این پروژه را به دیگران سپرد. او در رابطه با اینکه چرا گوگل پلاس نتوانست به آنچه که او تخمین زده بود حتی نزدیک هم بشود، در قالب پستی در وب سایت Medium نظریات و آمارهای جالبی ارائه داده است.

در بخش موبایل، علی الخصوص iOS، اپلیکیشن های گوگل پلاس و هنگ اوت در زمینه به روز رسانی بسیار عقب تر از دیگر پلتفرم ها قرار دارد. البته این بدان معنی نیست که گوگل اهمیتی برای این موضوع قائل نیست اما به هر صورت این شرکت نتوانسته آنطور که باید به صورت مستمر در این حوزه فعال عمل کند.

گوگل پلاس در باتلاقی فرو رفته که گردانندگان جدیدش آن را ایجاد کرده اند.

گوگل پلاس در حال حاضر در مشغول دست و پا زدن در باتلاقی است که گردانندگان جدیدش آن را ایجاد کردند. شاید شما فکر کنید چه دلیلی دارد کریس که گوگل را ترک کرده به این شبکه اجتماعی حتی فکر کند. رک و پوست کنده بخواهیم بگوییم، او می قصد داشت گوگل پلاس به یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب تر از فیسبوک تبدیل شود و معتقد بود که آینده هویت دیجیتالی نباید توسط تنها یک شرکت ساخته شود. او حس می کند که گوگل از این مسیر دور شده و راه خود را گم کرده است.

تاخیر در سرعت به روزرسانی  نشانه نادیده گرفتن گوگل پلاس و هنگ اوت است یا سردرگم بودن مدیران در جایگاه این شبکه اجتماعی؟
تاخیر در سرعت به روزرسانی نشانه نادیده گرفتن گوگل پلاس و هنگ اوت است یا سردرگم بودن مدیران در جایگاه این شبکه اجتماعی؟

البته نگرانی و توجه او در رابطه با این موضوع کاملا معتبر است، حتی اگر هیئت منصفه نسبت به آن توجیهی پیدا کنند. در بلند مدت این که ما چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم اهمیت خواهد داشت و نه یک شبکه اجتماعی ساده.

کریس مسینا در این رابطه می گوید:

اگر شما به آینده فکر کنید، متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد که چرا در این بازه زمانی گوگل باید هرچه سریع تر به دنبال چاره باشد. کمپانی ها و اپلیکیشن ها به سرعت در زندگی ما نفوذ پیدا خواهند کرد و همراه با ما زندگی می کنند. گوگل و فیسبوک تا حدی توانسته اند به این مهم دست یابند اما گوگل پلاس هنوز برای من مبهم است. و برای شخص من، درک نکردن یک شبکه اجتماعی ترسناک است و مطمئنا باعث نارضایتی بسیاری دیگر از کاربران خواهد شد.

از سوی دیگر، در دفاع از گوگل پلاس و هنگ اوت باید بگوییم که این شرکت توانسته یک رسانه پر زرق و برق را ایجاد کند و تماس ویدیویی هنگ اوت عالی ظاهر شده است. هیچ وب سایت دیگری نتوانسته به این خوبی ظاهر شود. از طرفی بخش Communities گوگل پلاس هم عملکرد خوبی دارد. از این نظر گوگل پلاس نمی تواند یک رقیب مستقیم برای توییتر و فیسبوک به شمار برسد.

با این وجود مسینا از گوگل ابراز نا امیدی کرده و معتقد است گوگل پلاس به زودی جایگاه فعلی خود را هم از دست می دهد. او اعتقاد دارد فرصت تجدید نظر در پازل حریم خصوصی آنلاین و مدیریت دیجیتالی گوگل به سرعت رو به پایان است.

شما چطور فکر می کنید؟ دیدگاه و تفکر خود در رابطه با آینده احتمالی گوگل پلاس را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • ناشناس
    ناشناس | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    کاربرای ایرانی ای که از گوگل پلاس استفاده می کنن متاسفانه کم هستن. اما اونایی که هستن واقعا آدمای با شخصیت تری هستن.
    به نظر من مشکل گوگل پلاس اینه که نتونسته مفهومی به نام «پیج» رو به خوبی پیاده سازی کنه. یعنی وقتی کاربرش می شی حس می کنه داشتن یه پیج باهاش حال نمی ده!
    اما توی انجمن عالیه.
    من اون جا خیلی فعالم

  • مهپویا دماوند
    مهپویا دماوند | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    نکته اینجاست که من که تو گوگل پلاس بسیار فعالم اصلا از اینکه گوگل پلاس به سرنوشت ریدر دچار نشه مطمئن نیستم.
    همونطور که گوگل یک بار شبکه اجتماعی گوگل باز رو ترکوند این رو هم ممکنه بترکونه...
    گوگل باید یه تجدید نظر در سیاست های شیفت+دیلیت کردن سرویس هاش بکنه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی