ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: LG G Pad 7.0؛ میان رده هفت اینچی

سال ۲۰۱۳ آغازگر دوران تبلت های ۷ اینچی بود و در راس آنها، نکسوس ۷ می درخشید. پس از آن بازار این تبلت ها پر از محصولات گوناگون از برندهای متنوع شد که هر کدام ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۹ آذر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

سال ۲۰۱۳ آغازگر دوران تبلت های ۷ اینچی بود و در راس آنها، نکسوس ۷ می درخشید. پس از آن بازار این تبلت ها پر از محصولات گوناگون از برندهای متنوع شد که هر کدام به نوبه خود سعی به عرضه اندام داشتند.

ال جی هم در سال ۲۰۱۴، در زمانی که بازار این محصولات تقریبا اشباع شده بود، G Pad 7.0 را معرفی کرد. اما کره ای ها تلاش کردند با عرضه یک تبلت میان رده و ارزان قیمت بازار را به دست بگیرند.

امروز ما این محصول را در اختیار داریم و سعی می کنیم با یکدیگر نگاهی داشته باشیم به LG G Pad 7.0 تا ببینیم تبلت میان رده این شرکت چه در چنته خود دارد.

با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

IMG_1132

تبلت LG G Pad 7.0 یک طراحی بسیار ساده بدون هیچ رنگ و لعاب آنچنانی است و شما سادگی را در تمام زوایای این محصول می بینید. همانطور که گفتیم این محصول یک تبلت میان رده است بنابراین استفاده از متریالی مثل پلاستیک مات نباید شما را سورپرایز کند.

بدنه و دکمه ها از جنس پلاستیک مات هستند که کاملا حس یک محصول میان رده را به شما منتقل می کند و از طرفی به دلیل جنس آن، اثر انگشت و چربی دست شما به راحتی در پشت آن نقش می بندد. اما از طرفی به دلیل عدم استفاده از زوایای تیز در لبه ها و همچنین ضخامت ۱۰.۱ میلیمتری، دستگاه به خوبی در دستان شما جای می گیرد.

IMG_1136

باید در نظر داشت که در این ارگونومی نسبتا خوب، طول و عرض نسبتا کم ۱۸۹.۳ و ۱۱۳.۸ میلیمتری هم سهم به سزایی دارند. جی پد ۷ نسبتا با داشتن وزن ۲۹۳ گرمی سبک محسوب می شود و باید بگوییم شما به سادگی می توانید این محصول را در دست بگیرید و با دست آزاد خود با آن کار کنید.

وجود حاشیه های دور نمایشگر باعث می شود شما با مشکل لمس ناگهانی صفحه نمایش روبرو نشوید. در این محصول هیچ دکمه سخت افزاری در پایین نمایشگر وجود ندارد و تنها کنترل صدا و پاور هستند که در بخش راست دستگاه دیده می شوند.

IMG_0731

به دلیل عدم پشتیبانی تبلت جی پد ۷ از سیم کارت شما درگاهی برای این موضوع پیدا نخواهید کرد اما در بخش فوقانی این دستگاه، پورت کارت حافظه جانبی که توسط یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده، سنسور IR و جک ۳.۵ میلیمتری صدا دیده می شوند.

IMG_1127

اما اسپیکرهای این محصول در جایگاه نامناسبی از پشت دستگاه قرار گرفته اند. چرا که حین کار کردن به دو صورت افقی و عمودی به سادگی توسط دست پوشانده می شوند.

تبلت ال جی جی پد ۷ در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و نارنجی براق به بازار عرضه می شود.

نمایشگر

IMG_0713

یکی از دلایل جذب کاربر به سمت یک تلفن هوشمند یا تبلت، نمایشگر آن است و این محصول ضد این موضوع را نشان می دهد. صفحه نمایش ۷ اینچی این محصول از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل برخوردار است که در این ابعاد به چگالی ۲۱۶ پیکسل در هر اینچ می رسیم. این رقم باید بگوییم برای ۷ اینچ مناسب نیست و نمی توان از این تبلت انتظار یک نمایشگر بسیار واضح را داشت. به همین دلیل با نگاه از نزدیک و با دقت نسبتا زیاد پیکسل ها را می توانید ببینید.

IMG_0710

به دلیل پنل IPS شما یک زاویه دید و نمایش رنگ نسبتا خوب را در این محصول مشاهده خواهید کرد. اما با وجود کنتراست خوب، نور نمایشگر به قدر کافی بالا نیست. به دلیل بازتاب نور نمایشگر و روشنایی نسبتا کم آن، در محیط باز و زیر نور مستقیم خورشید قطعا به مشکل خواهید خورد.

اگر به زبان اعداد بخواهیم این موضوع را توصیف کنیم، الجی جی پد ۷ از حداکثر روشنایی ۴۰۴ نیت برخوردار است که رقم فوق العاده ای محسوب نمی شود.

سخت افزار

Hardware

ال جی در جی پد ۷ از چیپ اسنپدرگن ۴۰۰ استفاده کرده که در واقع به روی آن پردازنده ای چهار هسته ای از نوع Cortex-A7 با سرعت فرکانسی ۱.۲ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی آدرینو ۳۰۵ به همراه یک گیگابایت رم قرار دارد. از دور به نظر می رسد شما مشکل چندانی با این ترکیب نخواهید داشت، اما کاملا اشتباه است.

شما در همه قسمت های این محصول معنای واقعی کلمه "تاخیر" را حس خواهید کرد. متاسفانه حین کار کردن با دستگاه و باز کردن اپلیکیشن ها تاخیرهای آزار دهنده ای حس خواهید کرد. این موضوع در حین دانلود کردن اپلیکیشن یا به روز رسانی آنها شدیدتر شده و گاه حتی دستورات لمسی شما را با تاخیر پاسخ می دهد. حتی چرخش صفحه هم با تاخیر تقریبا چند ثانیه ای صورت می پذیرد.

IMG_0703

این موضوع در اجرای بازی های نه چندان سنگین و اپلیکیشن های حجیم هم نمود پیدا می کند و از نظر گرافیکی و پردازشی بسیار ضعیف عمل می کند. بنابراین به هیچ عنوان انتظار یک عملکرد فوق العاده را نباید داشته باشید.

تبلت ال جی جی پد ۷ در یک مدل ۸ گیگابایتی به بازار عرضه می شود که از این فضا در حدود ۳.۹ گیگابایت در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. به لطف وجود درگاه کارت حافظه جانبی MicroSD شما می توانید تا ۶۴ گیگابایت دیگر به آن اضافه کنید.

 نرم افزار

software

تبلت ال جی جی پد ۷.۰ تحت اندروید ۴.۴.۲ کیت کت عرضه می شود که به آخرین نسخه رابط کاربری این شرکت، یعنی Optimus UI ملبس شده. این رابط کاربری در آخرین نسخه که همزمان با ال جی جی۳ معرفی شد، ظاهری تخت تر، رنگ آمیزی بیشتر و آیکن های دایره شکل پیدا کرده. باید گفت رابط کاربری انحصاری ال جی نسبت به قبل بسیار ساده تر شده و همچنین به اندروید خالص گوگلی نزدیک تر گشته.

اکثر آنچه که شما در این رابط کاربری می بینید پیشتر در جی۳ [بررسی دیجیاتو: LG G3] دیده ایم و در بسیاری از قسمت ها شباهت هایی با پرچمدار ال جی دیده می شود.

در این محصول شما امکاناتی مثل اپلیکیشن های شناور (QSlide Apps)، تقسیم صفحه و اجرای ۲ اپلیکیشن به صورت همزمان، یادداشت برداری سریع به روی صفحه با فشردن دکمه های کنترل صدا و همچنین، Knock Code را دارید. در مورد دو گزینه اول باید بگوییم همانند دیگر شرکت ها از محدودیت اپلیکیشنی برخوردار است ولی به دلیل ۷ اینچ بودن نمایشگر عملکرد خوبی دارد.

IMG_0686

با فشردن دو دکمه کنترل صدا به صورت هم زمان، اسکرین شاتی از صفحه فعال گرفته می شود و شما به روی آن می توانید اقدام به یادداشت برداری و یا آن را مستقیما به اپلیکیشن دفترچه یادداشت +QuickMemo منتقل کنید.

قابلیت Knock Code و خاموش و روشن کردن نمایشگر به وسیله ۲ بار تپ در این محصول هم قرار دارند و شما می توانید برای باز کردن قفل تبلت خود از این ۲ حالت استفاده کنید. مورد اول بدین صورت است که شما چهار نقطه از نمایشگر را به عنوان رمز باز شدن قفل انتخاب می کنید و با هر بار تکرار آن قفل دستگاه باز می شود. حالت ۲ بار تپ برای لاک/آنلاک شدن نمایشگر هم تنها در صفحه خانگی فعال است که در برخی مواقع هم عمل نمی کند.

به لطف سنسور مادون قرمز و اپلیکیشن QuickRemote شما می توانید همزمان که مشغول کار کردن با تبلت خود هستید، تلویزیون یا پخش کننده خانگی خود را هم کنترل کنید.

اما این تبلت قابلیت نرم افزاری جالبی دارد که برای ما یادآور Continuity در اپل بود. با اپلیکیشن QPair و نصب آن در تلفن هوشمند خود، می توانید تبلت و موبایل خود را به یکدیگر متصل کرده و بعد از آن، نوتیفیکیشن تماس ها، پیامک ها و غیره را در تبلت خود خواهید دید.

دوربین

IMG_0698

همیشه گفته ایم که دوربین در تبلت آنچنان توجیهی ندارد و گویا ال جی هم به این موضوع بیش از حد اعتقاد دارد. چرا که امروز حداقل لنزی که در هر تبلت حتی میانرده قرار می گیرد ۵ مگاپیکسل است اما ال جی ترجیح داده به دوربین اصلی ۳.۱۵ و وب کم ۱.۳ مگاپیکسلی اکتفا کند. این دو دوربین می توانند به ترتیب با رزولوشن های ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ و ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل عکاسی کنند.

20141126_144103 - Copy

شاید بتوان لقب ساده ترین و بی امکانات ترین اپلیکیشن دوربین را به جی پد ۷ بدهیم. به این دلیل که شما هیچ امکانات خاصی را در اپلیکیشن آن نخواهید دید و عکاسی شما صرفا محدود به مواردی مثل شاتر صوتی (با گفتن عبارت Cheese)، تایمر و ثبت مکان جغرافیایی عکس می شود. البته در حالت دوربین دوم شما می توانید برای ثبت تصاویر سلفی دست خود را به آهستگی مشت کنید تا بعد از ۳ ثانیه عکس شما ثبت شود.

20141126_150105 - Copy

همانطور که حدس می زنید، نباید از دوربین ۳.۱۵ مگاپیکسلی این محصول انتظار ثبت عکس های با کیفیت عالی داشت ولی با این حال آنچنان هم بد عمل نمی کند. جزئیات خیلی دقیق نیستند و مشکل اکسپوژر و بالانس نور سفید تقریبا در تمامی عکس ها دیده می شود. مطمئنا دوربین های کم کیفیت این محصول مناسب عکاسی با جزئیات نیست و بهتر است در این زمینه به تلفن هوشمند یا دوربین جداگانه خود تکیه کنید.

20141126_150026 - Copy

هر دو دوربین می توانند با کیفیت ۷۲۰ پی اقدام به فیلم برداری کنند که مجددا فقدان امکان فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰پی در اینجا حس می شود. علاوه بر رزولوشن کم، دامنه دینامیکی هم بسیار ضعیف ارزیابی می شود.

باتری

IMG_1121

با وجود اینکه ال جی در جی پد ۷ سخت افزار و نمایشگر آنچنان رضایت بخشی را قرار نداده، اما در بخش باتری مجددا هنرنمایی کرده و یک مخزن انرژی ۴۰۰۰ میلی آمپری قرار داده. در واقع مثبت ترین ویژگی جی پد ۷ همین موضوع است.

به دلیل عدم استفاده از پردازنده و نمایشگر پر مصرف و همچنین، نبود سیم کارت در این تبلت، مقدار مصرف باتری در جی پد ۷ بسیار خوب ارزیابی شد. در تست های ما هم این محصول توانست در حدود ۱۷ ساعت به طور مداوم اقدام به پخش فیلم کند.

در یک استفاده معمولی و مدیریت شده، شما بیشتر از ۲ روز می توانید تبلت خود را در اختیار داشته باشید که رقم بسیار خوبی به شمار می رود.

رقبا

زمان آن رسیده نگاهی داشته باشیم به رقبای این محصول. در این قسمت تبلت های ۷ اینچی که به طور مستقیم جزو رقیب های تبلت جی پد ۷ ال جی به شمار می رسند را لیست کرده ایم:

Samsung Galaxy Tab 4
Samsung Galaxy Tab 4
  • صفحه نمایش: ۷ اینچ
  • رزولوشن: ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل
  • پردازنده: Marvell PXA1088 چهار هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی
  • رم: ۱.۵ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۸ و ۱۶ گیگابایت (با پشتیبانی از MicroSD)
  • دوربین: ۳.۱۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۴.۲
  • قیمت: ‌۵۷۵٫۰۰۰ تومان
Asus Memo Pad HD7
Asus Memo Pad HD7
  • صفحه نمایش: ۷ اینچ
  • رزولوشن: ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل
  • پردازنده: Mediatek MT8125 چهار هسته ای با توان ۱.۲ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: PowerVR SGX544
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۳۹۵۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۲.۲
  • قیمت: ‌۷۴۵٫۰۰۰ تومان
Asus Google Nexus 7 - 2013
Asus Google Nexus 7 - 2013
  • صفحه نمایش: ۷ اینچ
  • رزولوشن: ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • پردازنده: اسنپدرگن S4Pro چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: آدرینو ۳۲۰
  • رم: ۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ و ۳۲ گیگابایت
  • دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۳۹۵۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۵
  • قیمت: ‌۸۸۰٫۰۰۰ تومان
Huawei MediaPad X1 - بررسی این محصول
Huawei MediaPad X1 - بررسی این محصول
  • صفحه نمایش: ۷ اینچ
  • رزولوشن: ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • پردازنده: چهار هسته ای ۱.۶ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Mali-450MP4
  • رم: ۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۴.۲
  • قیمت: ‌۹۵۵٫۰۰۰ تومان

جمع بندی

IMG_1112

به انتهای بررسی رسیدیم و با نگاهی به مشخصات فنی و سخت افزاری دیدیم که ال جی محصولی را معرفی کرده که بی شباهت به نکسوس ۷ البته نسخه ۲۰۱۲ نیست. چنین محصولی با هدف فروش در بازار تبلت های میان رده تولید شده و طبیعتا اگر فعالیتی به غیر از وب گردی، رسیدگی به ایمیل ها و اجرای اپلیکیشن ها و بازی های سبک با تبلت خود می کنید، جی پد ۷ مناسب شما نخواهد بود.

اما به هر حال نیازها متفاوت است و اگر روی دیگر سکه را ببینیم، ما یک تبلت میان رده ارزان قیمت ۱۵۰ دلاری با وزن سبک، ارگونومی خوب و با امکانات کافی را در اختیار داریم که پاسخگوی حداقل نیازهای ما خواهد بود. با وجود دوربین نامناسب، سخت افزار و نمایشگر معمولی، باید بگوییم می توان برای امور روزمره روی این تبلت حساب باز کرد. از طرفی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری این محصول به خوبی یارای همراهی با شما را خواهد داشت و حین روز نیازمند شارژ نخواهید بود.

IMG_0674

اگر شما به دنبال یک تبلت ۷ اینچی ارزان قیمت هستید که صرفا به امور وب گردی و روزمره بپردازید، LG G Pad 7.0 می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. هر چند که بهتر بود ال جی در سیاست کاهش قیمت کمی تجدید نظر می کرد و این تبلت را با کیفیت بهتر و با سخت افزاری به روزتر روانه بازار می نمود. در آن صورت می توانستیم بگوییم جی پد ۷ قطعا یکی از بهترین و به صرفه ترین تبلت های ۷ اینچی بازار محسوب می شود. اما هم اکنون چنین ادعایی کم لطفی در قبال رقبایی همچون "نکسوس ۷ سال ۲۰۱۳" است که عملکردی به مراتب بهتر از این محصول دارد.

نقاط قوت:
  • وزن سبک
  • عمر باتری بالا
نقاط ضعف:
  • دوربین بی کیفیت
  • محدودیت فضا
  • تاخیر در عملکرد
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • amir reza
    amir reza | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

    دادا تبلت دو میلیونی که دستت نیست یک تبلت میان ردست که قیمت رقابتی داره همه امکاناتشم به قیمتش میخوره همچین میگی رزولوشن صحفه پایینه با این قیمت کیفیت ۴k میخواستی حدتقلش اینه از تب ۴ بهتره و قیمتش واسه کاربرا و گیمر های معمولی خوبه در کل فقط هدفتون تخریب بود نقد دیجی کالا خیلی بهتر بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی