ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با “هدفون” موسیقی های ایرانی را به رایگان گوش دهید

تا به حال برای گوش کردن به موسیقی در تبلت و موبایل، بیشتر به اپلیکیشن های خارجی مراجعه کرده ایم و علت این کار هم مشخص بوده؛ کمتر اپلیکیشن ساخته داخل از لحاظ امکانات، سهولت استفاده و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰

تا به حال برای گوش کردن به موسیقی در تبلت و موبایل، بیشتر به اپلیکیشن های خارجی مراجعه کرده ایم و علت این کار هم مشخص بوده؛ کمتر اپلیکیشن ساخته داخل از لحاظ امکانات، سهولت استفاده و دیگر فاکتورها توانایی رقابت با نمونه های غیر ایرانی را داشته است.

با این حال، قرار نیست که اوضاع تا ابد به همین منوال پیش برود و باید انتظار پیشرفت هایی را در این زمینه داشته باشیم. اپلیکیشن «هدفون» به تازگی برای سیستم عامل اندروید عرضه شده تا نگاه کاربر ایرانی را به اپلیکیشن های ساخته برنامه نویسان داخلی تغییر دهد.

در ادامه مطلب، به بررسی مفصلی از امکانات و قابلیت های هدفون خواهیم پرداخت. با دیجیاتو همراه باشید.

بگذارید اول از همه از طراحی خوب رابط کاربری هدفون سخن بگوییم، چیزی که در بدو ورود به اپلیکیشن توجه هر کسی را به خود جلب می کند. استودیوی سازنده برای این موزیک پلیر رابط کاربری ساده، سبک و در عین حال زیبایی طراحی کرده که المان هایی از طراحی متریال را هم در آن مشاهده می کنیم. استفاده از ترکیب مناسب رنگ های بنفش و مشکی، فونت ظریف و منظم و منوهای کشویی به هدفون ظاهر شکیلی داده و موجب می شود کاربر از کار در محیط آن لذت ببرد.

Headphone 2

اما نقطه قوت اصلی هدفون، موزیک پلیر آن است که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین قادر به استفاده از آن هستید. در حالت آفلاین، هدفون یک پخش کننده موزیک معمولی است که با آن می توانید آهنگ های حافظه موبایلتان را در دسته بندی هایی بر اساس آهنگ ها، آلبوم ها و هنرمندان مشاهده کرده و به پخش آنها بپردازید.

امکانات در این بخش در سطح حداقلی قرار دارند و در آن نهایتا می توانید آهنگ را روی حالت شافل یا تکرار بگذارید؛ خبری هم از ساختن پلی لیست و یا اکولایزر برای تنظیم صدا در آن نیست.

اما مهم ترین بخشی که هدفون را برای کاربر ایرانی بسیار ارزشمند کرده، آرشیو آن از موسیقی روز ایرانی است که در حالت آنلاین می توانید به رایگان از گوش کردنشان لذت ببرید. در منوی اصلی، بخش های تازه های آهنگ، تازه های آلبوم، برترین آهنگ های هفته و برترین آلبوم های هفته را خواهید دید که دائما در حال بروزرسانی اند.

کلیه این آهنگ ها از بزرگترین آرشیو قانونی موسیقی ایران یعنی بیپ تونز و با رعایت حقوق هنرمندان عرصه موسیقی تهیه شده و در اختیار شما قرار می گیرند، بنابراین نگرانی ای بابت عدم رعایت کپی رایت در هدفون وجود ندارد.

Headphone 4

با کلیک روی هر آهنگ، می توانید آن را با کیفیت 64kbps گوش کنید و در صورت تمایل، دانلودش کرده و در منوی دانلودهای اپلیکیشن ذخیره کنید. برای دسترسی و دانلود آهنگ ها با کیفیت 320kbps و همچنین حمایت از حقوق هنرمند، باید در هدفون برای خود یک حساب کاربری بسازید و اشتراک ماهیانه ای را به قیمت 3000 تومان خریداری کنید.

خوشبختانه امکان ورود با حساب کاربری جیمیل در هدفون در نظر گرفته شده و از بابت ساخت پروفایل دردسرهای ثبت ایمیل را نخواهید داشت.

وقتی که آهنگی را در هدفون پخش می کنید، با اشاره بر گزینه های صفحه هنرمند و صفحه آلبوم به اطلاعاتی مثل بیوگرافی خواننده، لیست آهنگ های آلبوم و تعداد کسانی که آن را جزء آهنگ های محبوبشان دسته بندی کرده اند دسترسی پیدا می کنید که از امکانات خوب هدفون به شمار می رود.

Headphone 3

ضمنا هنگام پخش هر آهنگ، نوار هدفون را در مرکز اعلان ها و قفل صفحه هم خواهید دید و از آنجا هم می توانید پخش آن را کنترل کنید. با این وجود، نبود ویجت هدفون برای استفاده در صفحه دسکتاپ عاملی است که می توانست در صورت وجود، تجربه استفاده از آن را لذت بخش تر کند که امیدواریم شاهد اضافه شدن آن در نسخه های بعدی باشیم.

هدفون به صورت رایگان برای گجت های اندرویدی عرضه شده و بنابر گفته سازنده، نسخه iOS آن را نیز به زودی تجربه خواهیم کرد.

هدفون

هدفون

سازنده: هدفون قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • Amin Ashrafi
    Amin Ashrafi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    من از اندروید اومدم به ios و متاسفانه برنامش نیست فعلا

  • hamed
    hamed | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    یعنی دمتون گرم یکی نبودجواب ماروبده؟
    گرفتارشدیما؟
    من حساب کاربریم فعال شده اماوقتی برای دانلودایمیل ورمزواردمیکنم پیام میده ایمیل نادرست است؟
    یعنی چی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی