ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: Asus Fonepad 7 2014

ایسوس نسل اول تبلت های سری Fonepad را در سال 2013 عرضه کرد. هدف این سری، ارائه امکانات فراوان با قیمتی مناسب و رقابتی است و همانگونه که از نامش بر می آید، توجه خاصی ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

ایسوس نسل اول تبلت های سری Fonepad را در سال 2013 عرضه کرد. هدف این سری، ارائه امکانات فراوان با قیمتی مناسب و رقابتی است و همانگونه که از نامش بر می آید، توجه خاصی به قابلیت های تلفنی دارد. فون پد نسل اول توانست برای ایسوس موفقیت را به همراه بیاورد و آن را به تولید نسل بعدی این سری ترغیب سازد چرا که بر خلاف دیگر تبلت های ارزان قیمت بازار، نام ایسوس و کیفیت بالای آن را که حاصل سال ها تجربه است، یدک می کشید.

سری جدید تبلت های فون پد در مدل های 7 اینچی و 8 اینچی تولید شده اند. فون پد 7 اینچی 2014، آمده تا دنباله رو مدل قبلی خود باشد؛ اینبار با طراحی زیباتر، امکانات بیشتر، سخت افزار قوی تر و قیمتی رقابتی.

در ادامه مطلب، با بررسی تبلت Asus Fonepad 7 مدل FE375CG دو سیم کارته در خدمت شما خواهیم بود.

با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

FonePad7022

فون پد 7 دارای ابعادی معادل 108.9x194.3x9.8 است که با این ابعاد، به راحتی در یک دست جای می گیرد. حتی می توانید آن را در جیب کت یا کاپشنتان بگذارید و با وزن 299 گرمی اش به راحتی آن را با خود جا به جا کنید.

طراحی فون پد 7، نسبت به نسل قبل خود بهبودهای چشمگیری داشته که بارزترین آن ها، کاهش حاشیه اطراف نمایشگر است. حاشیه های کناری بسیار باریک شده اند به طوری که جایی برای گذاشتن انگشتان باقی نمی ماند و با کوچکتر کردن ابعاد دستگاه، کمک می کند تا به راحتی با یک دست، دستگاه را در اختیار بگیرید. حاشیه های بالا و پایین نیز کمتر شده اند و اینگونه تبلت نمای زیباتری پیدا کرده است.

FonePad7027

ضخامت دستگاه نسبت به نسل پیشین فون پد، 0.7 میلی متر کاهش پیدا کرده و به 9.8 میلی متر رسیده است. با این وجود، به نظر ما فون پد 7 هنوز ضخامت زیادی دارد و این، کاملاً به هنگام در دست گرفتن تبلت، محسوس است.

FonePad7044

ایسوس از پلاستیک فشرده در بدنه این تبلت استفاده کرده است. دور نمایشگر نیز نواری پلاستیکی با رنگ و روی فلز مانند قرار داده تا کمی به دستگاه جلوه دهد. دستگاه در کل کیفیت ساخت مناسبی دارد و حس استحکام را منتقل می کند. هچنین منحنی بودن لبه های پشتی آن به ارگونومی دستگاه کمک می کند و در دست گرفتن آن حس خوبی دارد.

FonePad7003

بدنه پلاستیکی دستگاه علی رغم مات بودن، به شدت اثر انگشت را جذب می کند و پر از لکه می شود. این مشکل در رنگ های تیره بیشتر خود را نشان می دهد و مدام باید دستگاه خود را تمیز کنید.

FonePad7043

در جلوی تبلت دو اسپیکر برای ایجاد صدای استریو تعبیه شده است. سمت راست آن، دکمه های تنظیم صدا و پاور قرار گرفته اند. محل قرارگیری دکمه ها نامناسب است و ما حین کار کردن با آن ها دائماً به مشکل بر می خوردیم.

FonePad7037

سمت چپ، درگاه های کارت حافظه و دو سیم کارت توسط درپوش محافظت می شوند. برداشتن این درپوش سخت است و موقع بازکردن آن باید مراقب ناخن هایتان باشید. از طریق درگاه کارت حافظه می توان تا بیش از 64 گیگابایت حافظه را افزایش داد. درگاه های سیم کارت نیز قابلیت نصب دو سیم کارت نسل سوم از نوع میکروسیم را فراهم می کنند.

FonePad7018

در بالای دستگاه، درگاه micro USB قرار گرفته و در پایین، درگاه جک 3.5 میلی متری صدا و حفره میکروفن وجود دارند. جای دادن درگاه جک 3.5 میلی متری در پایین دستگاه نمی تواند اقدام مناسبی باشد.

FonePad7019

اگر چه تصویر متناسب با حالت قرار گرفتن نمایشگر می چرخد، اما چه کسی دوست دارد با دستگاه خود در حالت وارونه کار کند تا درگاه هدفون آن، بالا باشد؟

FonePad7004

دوربین 5 مگاپیکسلی فون پد 7 در پشت آن قرار گرفته و زیر آن، نشان ASUS جا خوش کرده است. از آنجا که باتری دستگاه غیرقابل تعویض است، درب پشتی آن باز نمی شود. بنابراین اطلاعاتی نظیر سریال IMEI و نشان intel، کمی پایین تر ثبت شده است.

فون پد 7 در رنگ های مشکی، سفید، قرمز و طلایی به بازار عرضه شده است.

نمایشگر

FonePad7013

فون پد 7 به نمایشگر 7 اینچی LED با رزولوشن 1280x800 مجهز شده که چگالی آن برابر 216 پیکسل در اینچ است. در این صفحه نمایش از پنل IPS استفاده شده تا زاویه دید افزایش یابد و رنگ ها پویا شوند. نمایشگر این دستگاه، نسبت به دیگر تبلت های هم رده خودش بسیار بهتر عمل کرده و کیفیت خوبی دارد به گونه ای که تراکم پیکسل پایین آن چندان به چشم نمی آید و رنگ ها بسیار زنده و شفاف نمایش داده می شوند.

FonePad7040

اپلیکیشنی به نام Splendid در فون پد 7 موجود است که اجازه می دهد تنظیمات دلخواه خود را روی نمایشگر اعمال کنید. حالتی نیز به نام Vivid Mode (حالت پویا) داخل همین اپلیکیشن تعبیه شده و با فعال سازی آن، رنگ ها زنده و شفافیت آن ها دو چندان می شود. پس از فعال سازی این حالت، نمایشگر از نظر شفافیت رنگ ها وضعیتی مانند صفحات AMOLED سامسونگ پیدا می کند که چشم نواز است. بسیار خشنود کننده است که دستگاهی در این رده، نمایشگری با کیفیت دارد.

البته کنتراست نمایشگر کمی پایین است و رنگ مشکی خلوص و عمق کافی را ندارد. همچنین به دلیل استفاده از پوشش براق، خوانایی نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید ضعیف است.

FonePad7041

فاصله زیادی که بین نمایشگر و پوشش آن وجود دارد که باعث می شود تصاویر کمی پایین تر از جایی که باید باشند نمایش داده شوند و کمی هم زاویه دید را محدود می کند. اثر انگشت نیز بسیار راحت روی نمایشگر باقی می ماند در حالی که ایسوس گفته از پوشش ضد اثر انگشت روی صفحه نمایش استفاده کرده است.

نرم افزار

image2 (Copy)

فون پد 7 از اندروید نسخه 4.4.2 موسوم به کیت کت بهره می برد و انتظار می رود که اندروید 5.0 برای آن عرضه شود. ایسوس در تبلت های اندرویدی خود، از رابط کاربری اختصاصی اش با نام Zen UI استفاده کرده که امکانات قابل توجهی را با خود به همراه می آورد. در این رابط کاربری، ایسوس از طراحی تخت و مینیمال استفاده کرده و تلاش کرده تا حد ممکن، آن را ساده کند. پس زمینه منوها سفید است و به نوارها و هدرهای تک رنگ ساده مزین شده که در عین سادگی، بسیار زیباست.

امکانات اصلی Zen UI، در اپلیکیشن ها و خدماتی است که ایسوس ارائه می دهد. مجموعه کاملی از اپلیکیشن های اختصاصی ایسوس به صورت پیش فرض روی فون پد 7 موجود هستند که در ادامه، آن ها را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد:

Do It Later: این اپلیکیشن در حقیقت یک To Do List است که امکاناتی نظیر اولویت بندی امور و تنظیم یادآور برای آن ها را فراهم می کند.

Contacts: شاید دفترچه تلفن ساده ترین بخش نرم افزاری به نظر برسد اما با طراحی بسیار زیبایی که ایسوس در Zen UI برای آن انجام داده، بسیار دوست داشتنی شده است. ضمن این که امکانات کاملی را برای مدیریت مخاطبین در اختیار شما می گذارد.

Super Note: یکی از بهترین اپلیکیشن های نت برداری، Super Note است. در این اپلیکیشن می توانید یادداشت هایی با دست خط خودتان بنویسید که کاراکترهای آن قابل ویرایش خواهند بود.

image6 (Copy)

WebStorage: این اپلیکیشن امکان بارگذاری فایل ها را در فضای ابری به شما می دهد. از ویژگی های آن می توان قابلیت ویرایش فایل های آفیس در حالت برون خط (آفلاین) را برشمرد. با فعال سازی اپلیکیشن، 5 گیگابایت فضای رایگان به صورت دائمی به شما اختصاص داده می شود. 11 گیگابایت اضافه نیز برای سال اول به صورت هدیه به شما تعلق خواهد گرفت.

AudioWizard: با استفاده از این اپلیکیشن، می توانید بسته به نوع استفاده خود، پروفایل های صدایی مختلفی را انتخاب کنید تا بهترین تجربه شنیداری را داشته باشید. حالت های صدایی موسیقی، ضبط صدا، سخنرانی، بازی، فیلم و ذخیره انرژی در Audio Wizard در نظر گرفته شده اند.

image7 (Copy)

Splendid: همانطور که در بخش نمایشگر اشاره کردیم، Splendid اپلیکیشنی است برای تنظیم مشخه های نمایشگر از جمله شدت رنگ، تمایل رنگ و میزان غلظت آن. با فعال سازی حالت پویا (Vivid More)، رنگ ها شفاف تر و زنده تر می شوند.

What's Next: این اپلیکیشن به گونه ای همانند Google Now ولی خیلی محدودتر عمل می کند و با توجه به فعالیت های شما، اطلاعاتی را از جمله آب و هوا، یادآورها و ... در اختیارتان می گذارد.

Screenshot_2014-11-30-13-20-16 (Copy)

مجموعه نرم افزاری دیگری نیز به نام ZenLink روی فون پد موجود است که برای برقراری ارتباط بین تبلت و دیگر دستگاه ها به کار می رود.

PC Link: این اپلیکیشن برای برقراری ارتباط با کامپیوتر شخصی از طریق USB به کار می رود.

Remote Link: ریموت لینک، همانطور که از نامش پیداست برای کنترل کامپیوتر از راه دور استفاده می شود.

Share Link: با استفاده از این اپلیکیشن، قادر خواهید بود دستگاه های مختلف را با هم جفت کنید و فایل ها را به راحتی بین دستگاه ها به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن توسط SHAREit پشتیبانی می شود.

Party Link: پارتی لینک، امکان به اشتراک گذاری سریع تصاویر را با دستگاه های جفت شده فراهم می کند.

یکی از اپلیکیشن های بسیار پرکاربرد این تبلت، Data transfer نام دارد که امکان تبادل اطلاعاتی مانند شماره تلفن ها را بین دستگاه های مختلف، حتی آیفون و آیپد، امکان پذیر می سازد و می تواند موقع تعویض دستگاه ها، انتقال اطلاعات را بسیار ساده کند.

کیبورد دستگاه یکی از قسمت هایی است که ایسوس مانور زیادی روی آن داده و تلاش کرده تا کاربر را به استفاده از قابلیت تشخیص دست خط ترغیب کند. تشخیص دست خط انگلیسی با دقت بسیار بالایی انجام می گیرد اما در مورد فارسی، این مسأله صدق نمی کند و تقریباً غیرقابل استفاده است.

Screenshot_2014-11-30-09-06-36

دقت کیبورد کمی پایین است و در تایپ با سرعت بالا کمی با مشکل مواجه می شوید. کوچک بودن دکمه ها نیز از مشکلات کیبورد است. بنابراین بهتر است کیبورد دلخواه خود را نصب کنید.

در کل می توان فون پد 7 را از نظر نرم افزاری بسیار خوب ارزیابی کرد. رابط کاربری ساده و زیبا و بهره بردن از مجموعه های نرم افزاری غنی و با کیفیت، آن را به دستگاهی کاربردی تبدیل می کند.

چند رسانه ای

FonePad7012

با باز کردن گالری تصاویر، رابط کاربری تخت آن را مشاهده می کنیم. تصاویر خیلی منظم در آلبوم ها قرار گرفته اند و منتظر دیده شدن هستند. از ویژگی های گالری می توان امکان اتصال به حساب های ابری مانند Google Drive، Asus WebStorage، Dropbox، OneDrive و Flickr را برشمرد. همچنین ویرایشگر تصویر نیز به صورت پیش فرض در آن تعبیه شده که امکانات کاملی مانند فیلترهای و قاب های گوناگون و قابلیت ویرایش کنتراست، روشنایی و ... تصویر را به شما می دهد.

Screenshot_2014-11-30-08-42-00

پخش کننده ویدئو نیز با گالری تصاویر ادغام شده و همه فایل های تصویری در یک جا قابل دسترسی هستند. پخش کننده ویدئو از اکثر فرمت ها همچون mp4، flv، mkv و ... پشتیبانی می کند اما قادر به پخش زیرنویس نیست و امکانات خاصی نیز ندارد.

موسیقی همیشه یکی از قسمت های مورد علاقه ما بوده و توجه خاصی به آن داشته ایم. در اینجا با اپلیکیشن Music ایسوس طرف هستیم که از رابط کاربری اختصاصی این شرکت برخوردار است. کار کردن با اپلیکیشن Music بسیار ساده است، قطعات به صورت آلبوم، سبک، آهنگساز و ... قابل چینش هستند. حین پخش موسیقی نیز با فضای بسیار ساده ای مواجه هستیم که تصویر آلبوم آهنگ و نوار و کلیدهای کنترل مشاهده می شوند.

image3 (Copy)

در بخش تنظیمات، اکولایزر و نوار تنظیم باس و صدای فراگیر (Surround) قرار دارد که می توانید با توجه به سلیقه خود یا نوع موسیقی ای که گوش می کنید تنظیمش کنید. تنظیمات اپلیکیشن موسیقی به همین ها محدود می شود اما در واقعیت اوضاع متفاوت است. اسوس از اسپیکرهای استریو بسیار با کیفیتی در این دستگاه استفاده نموده که تجربه شنیداری بسیار خوبی را فراهم می کنند. شفافیت، بلندی صدا، باس و تفکیک صدا در حد عالی قرار دارد و گوش دادن به موسیقی با فون پد 7 بسیار لذت بخش است.

ما برای آزمون کیفیت صدا، قطعه Mountains از موسیقی فیلم Interstellar، اثر هانس زیمر را پخش کردیم که فون پد 7 توانست کاملاً رضایت ما را جلب کند.

دوربین

FonePad7024

ایسوس در دوربین فون پدهای جدید خود، از یک مجموعه فناوری به نام PixelMaster استفاده کرده است. چرا مجموعه فناوری؟ پیکسل مستر، مجموعه ای نرم افزاری و سخت افزاری ویژه دوربین است که مهندسین ایسوس آن را طراحی کرده اند و کمک می کند که سخت افزار و نرم افزار دوربین به بهترین شکل ممکن با هم کار کنند. امکانات نرم افزاری پیکسل مستر بسیار وسیع هستند و مهندسان ایسوس تمامی بخش های آن را، از پردازش تصویر گرفته تا تنظیمات منو، خودشان طراحی کرده اند.

دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی است که توانایی فیلم برداری با کیفیت Full HD را هم دارد. تنظیمات مختلفی همچون ISO، درجه اکسپوژر (Exposure Value)، رزولوشن دوربین و لرزشگر برای قسمت عکاسی وجود دارند. فیلترهای گوناگونی نیز مانند سیاه و سفید، پیکسلیزه، کارتونی و ... قابل اضافه کردن به تصاویر در حین عکس برداری هستند.

image5 (Copy)

حالت های مختلفی برای عکاسی در نظر گرفته شده که می توان HDR، پانوراما، شب، سلفی و تشخیص لبخند را نام برد. اما برسیم به کیفیت دوربین. دوربین اصلی در روز و در نور طبیعی، تصاویر خوبی را ثبت می کند که دارای جزئیات مناسب و رنگ های طبیعی هستند. اما در نور کم سطح بالای نویز گاهی آزار دهنده می شود. بهترین ویژگی دوربین که گاهی ضعف آن محسوب می شود، توانای جذب نور بسیار بالا است به طوری که حتی در شب، می توانید از محیط با نور طبیعی خودش عکس بگیرید و از فلش بی نیاز باشید. البته جذب نور زیاد در روز گاهی اوقات مشکل ساز است و باعث آسیب دیدن تصاویر می شود.

تصاویری که در شب ثبت می گردند نویز زیادی دارند و تنها نکته مثبتشان، نور مناسب است. دوربین اصلی دارای کمی برجستگی است که باعث می شود زود به زود لنز آن کثیف شود و برای هر بار عکاسی مجبور خواهید بود آن را تمیز کنید.

فون پد 7 قادر است با کیفیت Full HD به ضبط ویدئو بپردازد. کیفیت ویدئوهای ضبط شده در حد مطلوبی قرار دارد. سطح نویز پایین است و رنگ ها طبیعی هستند. صدا نیز با کیفیت خوبی ضبط می شود و می توانید روی فیلم برداری آن حساب کنید.

دوربین جلوی فون پد 7 دارای رزولوشن 2 مگاپیکسل است. همانند دوربین اصلی، این دوربین نیز توانای جذب نور خوبی دارد و می توانید با آن خودنگاره های خوبی ثبت کنید. تصاویر دوربین جلو کیفیت بسیار خوبی دارند و علاوه بر نور مناسب، فاقد نویز، دارای جزئیات و رنگ های طبیعی و پویا هستند.

سخت افزار

image (Copy)

نخستین بار است که می بینیم در تبلتی میان رده از چنین سخت افزار خوبی استفاده شده است. قلب تپنده فون پد 7، پردازنده 64 بیتی Intel Atom Z3560 است که با چهار هسته روی فرکانس 1.83 گیگاهرتز کار می کند و چیپ گرافیکی آن PowerVR G6430 است که به PowerVR Rogue Hood شهرت دارد. تنها مورد منفی در سخت افزار، رم یک گیگابایتی این دستگاه است که نمی تواند به طور کامل نیازهای سخت افزاری آن را پوشش دهد از جمله این که گاهی اوقات اپلیکیشن ها با کمی تأخیر اجرا می شوند.

طی آزمونی که ما در دیجیاتو با استفاده از اپلیکیشن های Antutu و Basemark OS II از فون پد 7 گرفتیم نتایج بالا به دست آمدند. همانطور که مشاهده می کنید، این تبلت توانسته نمرات بسیار خوبی کسب کند و از لحاظ عملکرد در جایگاه مناسبی قرار می گیرد. نمره آزمون Antutu تضمین می کند که اکثر بازی ها و اپلیکیشن های سنگین بدون مشکل روی این دستگاه اجرا شوند.

عملکرد دو سیم کارت

FonePad7023

فون پد 7 می تواند دو سیم کارت را در شبکه 3G به صورت همزمان فعال بپذیرد. سیم کارت مورد پشتیبانی از نوع میکروسیم است. با قرار دادن سیم کارت ها، پیامی برای انتخاب سیم کارت اصلی نمایش داده می شود زیرا تنها یکی از سیم کارت ها می تواند از شبکه دیتا استفاده کند. سپس می توانید از هر دو خط، بدون هیچ مشکلی برای برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک استفاده کنید.

image4 (Copy)

مکالمه در بسیاری از تبلت های سیم کارت خور تنها با استفاده از هندزفری امکان پذیر است. به دلیل جای گذاری اسپیکرها در جلوی دستگاه، قابلیت مکالمه بدون هندزفری فراهم شده اما کیفیت صدای دریافتی کمی پایین است. به همین روی، بهتر است از همان هندزفری استفاده کنید.

باتری

FonePad7036

باتری فون پد 7 دارای ظرفیتی معادل 3950 میلی آمپر ساعت است و عملکرد خوبی در این بخش از خود به جا می گذارد. اپلیکیشنی نیز برای مدیریت بهینه باتری به نام Power Saver در این تبلت موجود است.

فون پد 7 در حالت Ultra power saver mode می تواند تا بیش از 3 روز با استفاده معمولی دوام بیاورد. ایسوس با انتخاب هوشمندانه پردازنده کم مصرف 64 بیتی و رزولوشنی مناسب برای نمایشگر 7 اینچی این دستگاه، توانسته مصرف باتری را به خوبی بهینه کند.

رقبا

Lenovo S5000
Lenovo S5000
  • صفحه نمایش: ۷ اینچ
  • رزولوشن: ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل
  • پردازنده: چیپ Mediatek MT8389 با پردازنده Cortex-A7 چهار هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۸ و ۱۶ گیگابایت (با پشتیبانی از MicroSD)
  • دوربین: 5 مگاپیکسل اصلی و 1.6 مگاپیکسل جلو
  • باتری: 3450 میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۲
  • قیمت: 680,000 تومان
Lenovo IdeaPad A5500
Lenovo IdeaPad A5500
  • صفحه نمایش: 8 اینچ
  • رزولوشن: ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل
  • پردازنده: چیپ Mediatek MT8382 با پردازنده Cortex-A7 چهار هسته ای 1.3 گیگاهرتزی
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۸ و ۱۶ گیگابایت (با پشتیبانی از MicroSD)
  • دوربین: 5 مگاپیکسل اصلی و 2 مگاپیکسل جلو
  • باتری: 4200 میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۲
  • قیمت: ‌615,000 تومان

 

 

Acer Iconia Tab A1

Acer Iconia Tab A1

  • صفحه نمایش: 7.9 اینچ
  • رزولوشن: 1024 در 768 پیکسل
  • پردازنده: چیپ MediaTek MT8389W با پردازنده چهار هسته ای  ۱.۲ گیگاهرتزی
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۸ و ۱۶ گیگابایت (با پشتیبانی از MicroSD)
  • دوربین: 5 مگاپیکسل اصلی و دوربین جلوی VGA
  • باتری: 4960 میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۲
  • قیمت: 659,000 تومان

جمع بندی

FonePad7032

Fonepad 7 مدل 2014 نسبت به مدل قبلی خود بسیار بهتر شده و امکانات بسیار خوبی را با قیمتی مناسب ارائه می کند. کیفیت تصویر بالای صفحه نمایش، مجموعه های نرم افزاری قوی، کیفیت صدای بالا، طراحی و کیفیت ساخت مناسب و سخت افزار قدرتمند، امکاناتی هستند که تقریباً در هیچ یک از رقبای هم رده وجود ندارند. همچنین هر دو دوربین آن کیفیت مناسبی دارند و می توانید از آن ها در امور روزمره خود استفاده کنید.

FonePad7031

البته این تبلت ایرادات کوچکی مانند فاصله زیاد نمایشگر و پوشش آن، باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه و نمایشگر و کیفیت پایین صدای دریافتی حین مکالمه دارد اما همگی بسیار ریز هستند و اگر قیمت آن را نسبت به امکانات ارائه شده در نظر بگیریم، می توانیم از این ایرادات چشم پوشی کنیم و از قابلیت های مثبتش لذت ببریم. در این صورت، فون پد 7 مدل 2014، کاملاً ارزشش را دارد.

فون پد 7 مدل FE375CG در ظرفیت های 8 و 16 گیگابایت عرضه شده که مدل 8 گیگابایتی آن در ایران با گارانتی آوات به قیمت 630 هزار تومان به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • سیما
    سیما | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    سلام من با پخش فیلم هام مشکل داریم کا ام پلیر چرا متوقف میشه ظمنا چرا بابلوتو ث برنامه هارو نمیشه فرستاد

  • سما
    سما | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    سلام خیلی ممنون ازتوضیحاتون من خیلی وقته ازاین تبلت استفاده میکنم امای مدتیه پیام دریافت نمیکنه زبانش فارسی نیست نمیدونم چیکارکنم پیام دریافت کنه لطفا توضیح بدید ممنون ازشما

  • Mohadeseh
    Mohadeseh | ۷ تیر ۱۳۹۴

    ببخشيد اگه إمكان داره سريعا كمكم كنيد...من تبلت ايسوس مدل فونپد سون دارم ...وقتي روشنش ميكنم خيلي معطل ميكنه تا روشن بشه...چيكار بأيد بكنم؟؟؟؟

  • مبین
    مبین | ۴ تیر ۱۳۹۴

    کسی میدونه اگه باتریش خراب شد میشه تعویضش کرد؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی