ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیل: اکس باکس وان برنده جمعه سیاه بود

بر اساس تحلیل و گزارش های InfoScout، کنسول بازی اکس باکس وان با اختلاف فراوان، برنده ی معاملات روز جمعه سیاه در بازار آمریکای شمالی شده است. در وبلاگ اینفو اسکات آمده که اکس باکس ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰

بر اساس تحلیل و گزارش های InfoScout، کنسول بازی اکس باکس وان با اختلاف فراوان، برنده ی معاملات روز جمعه سیاه در بازار آمریکای شمالی شده است.

در وبلاگ اینفو اسکات آمده که اکس باکس وان با 53 درصد و پلی استیشن 4 با 31 درصد، بیشترین سهم کنسول فروخته شده در این روز را کسب کرده اند.

در ادامه بیشتر می خوانیم.

دو کنسول نسل جدید تقریبا 84 درصد کل فروش بازار سخت افزارهای بازی را به خود اختصاص داده اند در حالی که اکس باکس 360 با 9 درصد، نینتندو Wii U با 6 درصد و پلی استیشن 3 با 1 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در مجموع مایکروسافت با 62 درصد از کل سهم بازار، جایگاه اول را در جدول به خود اختصاص داده در حالی که سونی با 32 درصد، تقریبا 50 درصد کمتر از مایکروسافت فروش داشته.

InfoScout این اطلاعات را بر اساس رسید 180 هزار خریداری که خریدشان را از فروشگاه های تارگت، والمارت، بِست بای، گیم استاپ و ... انجام داده اند به دست آورده. تمام شرکت کنندگان در این جامعه آماری، از رسید خود با تلفن همراه شان عکس گرفته و برای InfoScout ارسال کرده اند.

66 درصد از شرکت کنندگان می گویند کنسول را برای فرزندان شان تهیه کرده اند که البته این درصد روی هر کنسول متفاوت است. تنها 8 درصد از خریداران اظهار کردند که کنسول Wii U را برای خودشان خریده اند و باقی (92 درصد) می گویند هدف از خرید کنسول، هدیه به فرزندان یا استفاده خانوادگی بوده. این مسئله گواه خانوادگی بودن کنسول Wii U است.

66 درصد از اکس باکس وان ها و 50 درصد از پلی استیشن 4 ها به قصد هدیه دادن خریداری شده اند.

در قیاس با گزارش سال گذشته InfoScout، اکس باکس 360 با افت شدیدی از 30 درصد به 9 درصد مواجه شد در حالی که اکس باکس وان از 31 به 53 رسیده است. Wii U بدون تغییر در جایگاه خود روی رقم 6 باقی ماند و پلی استیشن 4 هم با افزایش 16 درصدی، به عدد 31 رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • علی
    علی | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    ایکس باکس وان کنسول بسیار ضعیفی در برابر ps4 .کافیه برید خودتون تحقیق کنید و سخت افزار بین این دو کنسول رو مقایسه کنید.ببینید عقل سالم چی حکم میکنه؟

  • علی
    علی | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    نمیدونم چرا هر وقت نظر میدم میرم تو لیست تایید!!!!

  • علی
    علی | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    آره بابا جان ایکس باکس وان خیلی بهتر.رم ddr3 قدرتش از gddr8 ps4 بیشتر؟!!!فروش 10 میلیونی اونم با کلی تخفیف و کلی انحصاری و خودکشی کردن از فروش 14 میلیونی ps4 اونم زمانی که هنوز انحصاری های اصلی نیومده بیشتر؟!!

    قدرت گرافیکش یا همون gpu دقیقا نصف ps4.

    سخت افزار ps4 دو برابر قوی تر از ایکس باکس و اینکه ps4 در روز اول در آمریکا 1 میلیون فروخت در صورتی که ایکس باکس بعد از دو هفته تونست یک میلیون بفروشه.

    حالا طرف به چه دلیلی باید بره ایکس باکس بخره وقتی قیمتش مساوی با ps4 اما سخت افزارش نصف قدرت ps4 رو هم نداره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی