ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

فوجیتسو زمانی موبایلی ماژولار با صفحه کلید جدا شونده داشت

این اولین باری نیست که یک موبایل ژاپنی مورد توجه قرار گرفته و البته آخرین بار هم نخواهد بود. زیرا ژاپن خانه ای برای ساخت دستگاه هایی با امکانات عجیب و غریب کم نظیر است، ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

این اولین باری نیست که یک موبایل ژاپنی مورد توجه قرار گرفته و البته آخرین بار هم نخواهد بود. زیرا ژاپن خانه ای برای ساخت دستگاه هایی با امکانات عجیب و غریب کم نظیر است، محصولاتی که علاقه مندان به گجت ها را در مورد آنها کنجکاو می کنند. برای مثال می توان به F-04B Separate Keitai شرکت فوجیتسو اشاره کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Fujitsu-F-04B-Separate-Keitai (2)

دستگاه یاد شده سال ۲۰۱۰ در NTT DoCoMo عرضه شد و با طراحی دو تکه اش خودنمایی می کرد. بله این محصول واقعا شامل دو تکه جدا از هم است که از طریق نیروی مغناطیسی به یکدیگر متصل شده و با استفاده از بلوتوث با هم ارتباط برقرار می کنند. ایده اصلی دستگاه مورد بحث این بود تا به کاربران امکان ارسال پیام حین مکالمه از طریق جابجایی بین رابط کاربری لمسی به کیبورد سخت افزاری ببخشد.

Fujitsu-F-04B-Separate-Keitai (3)

صفحه کلید محصول یاد شده همچنین می توانست به عنوان گیم پد مورد استفاده قرار گیرد. قبل از اینکه بگویید شرکت سازنده این دستگاه می توانست طرح های بهتری از آن بسازد باید عرض نماییم که بر اساس طرح های مفهومی ای که از این محصول نشان داده شد، قابلیت اتصال اسکنر، پرینتر و پروژکتور را نیز داشت که از خود دستگاه بسیار بزرگتر بودند. با اینحال این امکانات از نظر تجاری محقق نشدند.

Fujitsu-F-04B-Separate-Keitai (4)

از لحاظ فنی، Separate Keitai در زمان خود مشخصات قابل توجهی داشته، صفحه نمایش آن ۳.۴ اینجی لمسی مورب و دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی در پشت دستگاه وجود داشت. باتری این موبایل تا ۵۰۰ دقیقه مکالمه ممتد و ۲۰۰۰ ساعت حالت آماده به کار را دوام می اورد. البته این دستگاه یک تلفن هوشمند نبود، اما با سروصدایی که به پا کرد قیمت آن ۶۶۰ دلار تعیین شد، از جمله وجود سنسورهایی که به دستگاه اجازه می داد بتواند به عنوان یک گام شمار نیز عمل کند.

Fujitsu-F-04B-Separate-Keitai (5)

متاسفانه Separate Keitai برای سازنده آن یعنی فوجیتسو فروش میلیونی در بر نداشت، و در نهایت باعث می شود بتوانیم این حقیقت را یادآور شویم که موفقیت همیشگی نیست. اگر چنین دستگاه هایی اکنون وجود داشت آیا هنوز هم مایل به خرید آنها بودید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • اپن کارت
    اپن کارت | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    ممنون

  • iPooya
    iPooya | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    سوني اريكسون p990 ! اونم كيبوردش باز و بسته مي شد (جدا ميشه)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی