ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ تاپ های EliteBook Folio 1020 از HP؛ رقیبانی جدی برای مک بوک ایر

شرکت HP امروز لپ تاپ جدیدی با عنوان EliteBook Folio 1020 و تحت سیستم عامل ویندوز ۸ معرفی کرد که از مک بوک های ایر تولید شده توسط اپل سبک تر و البته باریک تر است. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۲

شرکت HP امروز لپ تاپ جدیدی با عنوان EliteBook Folio 1020 و تحت سیستم عامل ویندوز ۸ معرفی کرد که از مک بوک های ایر تولید شده توسط اپل سبک تر و البته باریک تر است. البته خود این کمپانی بیان کرده که هدفش از ارائه ی این محصول رقابت با اولترا بوک های کمپانی ساکن کوپرتینو نبوده و بیشتر قصد داشته تا محصولی کارآمد برای کاربری های اداری و تجاری ارائه نماید.

از همین رو Folio 1020 جهت بالا رفتن میزان امنیتش به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز شده و کمپانی سازنده آزمایش های مقاومت در مقابل سقوط و شوک بسیار قوی را بر روی آن پیاده سازی کرده تا به کاربران اطمینان دهد دستگاهی که در اختیار دارند به بهترین شکل از اطلاعات آنها محافظت به عمل خواهد آورد و در مقابل ضربه و شوک های ناشی از آن کاملاً مقاوم است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

لپ تاپ مورد بحث دارای ۸ گیگابایت حافظه ی رم بوده و به یک SSD با حجم ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی مجهز شده است و می تواند تا ۹ ساعت توسط باتریش روشن بماند. همچنین در تولید این محصول از پردانده های Core M اینتل بهره گرفته شده که این امر سبب گشته دیگر خبری از فن های سنتی برای خنک کردن پردازنده نباشد.

Folio 1020 در دو مدل عرضه می شود که فقط یکی از آنها سبک تر از مک بوک های ایر به حساب می آید. مدل استاندارد این کامپیوتر قابل حمل که قدری سنگین تر است دارای نمایشگر ۱۲.۵ اینچی با رزلوشن ۱۰۸۰P خواهد بود و البته کاربر می تواند در حین سفارش صفحه نمایشی لمسی را انتخاب و جایگزین نمایشگر پیش فرض نماید.

یک نسخه ی ویژه (Special Edition) هم از این محصول ارائه گشته که بدنه ای از جنس فیبر کربن و منیزیم-لیتیوم دارد و وزنش معادل ۱.۰۲ کیلوگرم است. در مدل مورد اشاره نمایشگر ۱۲.۵ اینچی quad HD به کار گرفته شده و کاربران امکان جایگزینیش با نمایشگر دیگری که قابلیت لمس داشته باشد را ندارند. بر مبنای اطلاعات ارائه شده از جانب HP نسخه ی استاندارد در ماه فوریه و نسخه ی ویژه در ماه آوریل سال آینده میلادی عرضه خواهند شد.

در مورد قیمت این محصول هنوز سخنی به میان نیامده ولی به نظر می رسد هر دو مدل Folio 1020 قدری از مک بوک های ایر اپل گرانتر خواهند بود. منابع خبری و رسانه های مختلف بر این باور هستند در صورتیکه این لپ تاپ های جدید از نظر کارایی توانمند ظاهر شوند احتمالاً مک بوک ایر یک رقیب جدی قابل توجه در بازار پیدا کرده است.

علاوه بر همه موارد ذکر شده Folio 1020 به قابلیتی با عنوان Always On Tracking نیز مجهز شده است. توسط این قابلیت در صورتیکه لپ تاپ سرقت شود حتی در مواقعی که خاموش باشد نیز امکان ردگیری و پاکسازی اطلاعات از روی حافظه اش و از راه دور وجود دارد.

قابلیت ردیابی پیش تر ذکر شده توسط یک چیپ GPS بسیار کم مصرف و طراحی گشته بر مبنای معماری ARM که همواره فعال و روشن است امکان یافته و محصول مورد بحث را به گزینه ای ایده آل برای کسب و کارهایی می کند که اطلاعات حساسی را بر روی کامپیوترهای قابل حمل خود نگه داری می نمایند.

HP ELITEBOOK FOLIO 1020 SPECIAL

HP_EliteBook_Folio_1020_G1_Special_Edition__Left_facing__Keyboard_detail_verge_super_wide HP_EliteBook_Folio_1020_G1_Special_Edition__Open__Right_facing_verge_super_wide HP_EliteBook_Folio_1020_G1_Special_Edition__Right_facing__Keyboard_detail_verge_super_wide HP_EliteBook_Folio_1020_G1_Special_Edition__Right_facing_verge_super_wide HP_EliteBook_Folio_1020_G1_Special_Edition__Right_profile_verge_super_wideMan_using_HP_EliteBook_1020_in_the_office_verge_super_wide

Folio Standard Edition

HP_EliteBook_1020_G2_non-touch___Catalog__Right_facing.0

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Hp-Elitebook-Folio-1020.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • محمد علی شریعتی فر
    محمد علی شریعتی فر | ۱۲ آذر ۱۳۹۳

    متاسفانه سری الایتبوک وارد ایران نمیشه و فقط برای اروپا و آمریکاست . تو ایران پروبوک میاد .

  • TROOL
    TROOL | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    طراحی خوبی داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی