ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی و ساخت ساعت هوشمند Samsung Gear S به هیچ وجه ساده نبود

خواه شما سامسونگ، تایزن یا اساسا ساعت های هوشمند را دوست داشته باشید یا خیر، باید اعتراف کنیم که محصول جدید این شرکت، Gear S یکی از جاه طلبانه ترین ساعت های هوشمندی است که ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۲ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

خواه شما سامسونگ، تایزن یا اساسا ساعت های هوشمند را دوست داشته باشید یا خیر، باید اعتراف کنیم که محصول جدید این شرکت، Gear S یکی از جاه طلبانه ترین ساعت های هوشمندی است که تا به امروز ساخته شده.

پشتیبانی کامل از 3G/2G، بلوتوث، ارتباط وایرلس Wi-Fi، نمایشگر منحنی ۲ اینچی با پنل AMOLED و همچنین یک کیبرود کامل QWERTY مواردی هستند که ما در این محصول می بینیم. تمام آنچه که سامسونگ در این محصول به انجام رسانده حاصل کار سخت و بسیار خوب مهندسان و مدیران پروژه شاغل در این کمپانی است که در نهایت باعث عرضه Gear S به بازارها شده.

این محصول در نوع خود اولین محسوب می شود و کاملا مشخص است که طراحی و ساخت چنین ساعت هوشمندی به هیچ عنوان کار ساده ای نبوده.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ در طراحی خود قابلیت هایی را که کاربران به وجود آنها اصرار می ورزیدند را لحاظ کرده. اولین مورد، اعطای آزادی عمل به کاربر برای قطع ارتباط بین ساعت و تلفن هوشمند است. Gear S یک دستگاه مستقل است که می تواند از طریق WiFi و شبکه های نسل دوم و سوم مخابراتی ارتباط بی سیم داشته باشند و این موضوع در ساعت های هوشمند برای اولین بار است که رخ می دهد. مهندسان ساسمونگ باید قابلیت های یک تلفن هوشمند را به حدی کوچک می کردند تا در قاب یک ساعت هومشند جای بگیرد و از طرفی همچنان جایگاه یک محصول پوشیدنی برای دریافت نوتیفیکیشن ها از موبایل را حفظ کند.

نمایشگر منحنی Super AMOLED شاید به نظر جذاب برسد، اما برای رسیدن به این هدف سامسونگ با مشکلات زیادی روبرو بود. نمایشگرهای منحنی بسیاری در حال حاضر وجود دارند ولی کره ای ها می بایست ساعتی را تولید کنند که انحنای نمایشگر با سایز مناسب به خوبی روی دست افراد بنشیند تا کاربر علاوه بر احساس راحتی، از حداکثر تجربه کاربری هم بهره ببرد. مشکل دیگر در اجزای داخلی این ساعت است، به عنوان مثال همزمان با نمایشگر، باید آنتن و باتری هم منحنی می شد که این خود مسئله جدایی بود که سامسونگ توانست آن را حل کند.

Gear-S-Blow-up

همچنین پیدا کردن یک سایز نمایشگر مناسب نیازمند آزمایشات بسیاری بود. محصول نهایی باید برای رده های مختلف سنی در سرتاسر دنیا مناسب می بود. آنها اطلاعات را جمع آوری کردند و سپس با استفاده از ساخت مدل های سه بعدی، به یک سایز میانگین مناسب برای Gear S رسیدند. نمایش اطلاعات در تمام ساعات شبانه روز یکی دیگر از مسائلی بود که نهایتا سامسونگ نمایشگر ۲ اینچی را برای این محصول انتخاب کرد. همچنین این شرکت قصد داشت به هر نحوی که شده کیبورد نرم افزاری QWERTY را به روی این محصول قرار دهد بنابراین باید در ابعاد هم دقت فراوانی می کرد که استفاده از چنین قابلیتی برای کاربر آزار دهنده نباشد.

نمایشگر ۲ اینچی به کاربر بهترین کیفیت کار را می بخشد و همچنین یک حس رضایت در پوشیدن این محصول را به افراد القا می کند. نمایشگر ساعت به اندازه کافی بزرگ است که استفاده کننده مواردی همچون تاریخ، زنگ هشدار، قدم شمار، نوتیفیکیشن ها، عمر باتری و غیره و غیره را به سادگی مشاهده کند. از طرفی با یک اشاره مختصر شما می توانید به جزئیات مربوط به موارد ذکر شده دسترسی داشته باشید.

همانطور که دیدید، سامسونگ کارهای بسیار زیاد و دشواری را به انجام رساند تا یک تجربه کاربری موبایل را به ساعت هوشمندش وارد کند. شما در رابطه با این محصول چه احساسی دارید؟ آیا Samsung Gear S می تواند یک ساعت هوشمند تمام عیار محسوب شود یا در نهایت جایگاه خوبی در بین کاربران نخواهد داشت؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • بهروز
    بهروز | ۲۲ آذر ۱۳۹۳

    ساعت شکیل امکانات عالی دارد اگر قیمت در ایران مناسب باشد دیگه حرف نداره.

  • iPooya
    iPooya | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    به نظرم هنوز ساعت هاي هوشمند ارزش خريد ندارند ... يا حداقل قيمتشون خيلي بالاست مثلا براي انجام يك كار خيلي ساده بايد 250$ براي موتو٣٦٩ بدي

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی