ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با راه حل جدید ارائه شده توسط گوگل کپچا بازنشسته خواهد شد

بسیاری از افراد معتقدند اینکه وب سایت ها از آنها می خواهند تا با وارد کردن چند کلمه انسان بودن خودشان را اثبات نمایند امری خوشایند نیست و در همین راستا گوگل راه حل جدیدی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

بسیاری از افراد معتقدند اینکه وب سایت ها از آنها می خواهند تا با وارد کردن چند کلمه انسان بودن خودشان را اثبات نمایند امری خوشایند نیست و در همین راستا گوگل راه حل جدیدی را برای توسعه دهندگان وب عرضه کرده تا بتوانند تشخیص دهند فردی که قصد دارد از خدمات سرویس آنلاین آنها بهره بگیرد انسان است یا نرم افزاری با اهداف اسپم گونه.

در این شیوه ی جدید تنها کافیست یک مربع کوچک را با یک بار کلیک کردن علامت بزنید و یا در روی موبایل خود دو تصویر مرتبط را به هم ربط دهید تا بتوانید وارد وب سایت یا سرویس مدنظر خود گردید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

راه حل ارائه شده از جانب گوگل که عنوان "No CAPTCHA reCAPTCHA" را یدک می کشد رفتارهای شما را از طریق موتوری با عنوان "risk analysis engine" مورد بررسی قرار می دهد و اطمینان حاصل می کند که شما یک انسان هستید و قصد ارسال اسپم یا مختل کردن سرویس را ندارید، موتور مورد اشاره مواردی مانند شناسه اینترنتی (IP)، نحوه ی حرکت داده شدن نشانگر ماوس، مدت زمان حضور در یک صفحه وب توسط کاربر را کنترل نموده و سپس با تجزیه و تحلیل آنها اجازه ی استفاده و یا عدم استفاده از خدمات مورد درخواست را صادر می نماید.

در صورتیکه تجزیه و تحلیل های صورت گرفته به هر دلیلی شما را انسان تشخیص ندهند مجدداً شیوه ی سنتی کپچا جایگزین خواهد شد و لازم است کلمات و اعدادی که در یک تصویر نمایش داده می شوند را وارد نمایید. این شیوه ی جدید که احتمالاً برای کاربران بسیار جذاب و دل نشین خواهد بود سبب می گردد راه حل قدیمی ارائه شده ی reCAPTCHA که پیش تر نیز در مواردی مشخص شده بود دچار ضعف هایی اساسی است منسوخ گردد.

گوگل اخیراً طی آزمایشی نشان داده بود با استفاده از راهکارهای نرم افزاری می توان در ۹۹.۸ مواقع کپچاها را مغلوب ساخت و هم اکنون شیوه ی No CAPTCHA در برخی از سرویس های آنلاین بسیار معروف و قدرتمند مانند وردپرس دات کام به کار بسته شده است.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Introducing-the-no-CAPTCHA-reCAPTCHA.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • سهیل
    سهیل | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    آغا به خدا من آدمم
    اینم یه روش دیگه :)

  • erfanm
    erfanm | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    ببخشید دوتا چیز میخواستم بگم
    اول در جواب اقای ((زاخار))
    مشکلی نیست دوست عزیز به دل نمیگیرم من اگه نمیگفتین هم حتی یادم نبود اون روز چه حرفی زدین منم اگه چیزی گفتم ناراحتتون کردم همینجا عذرخواهی میکنم

    دوم این که نسخه اروپایی اس5 براش اندروید 5 اومده
    به زودی همه نسخه ها میگیرن
    اونایی که اروپایی خریدن برن دانلود کنن

    • فرشاد
      فرشاد | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

      این روزا همه مشغول دل جویاند چرا؟!
      اقایون من حیث المجموع (اگه دیکتش غلت دیگه به بزرگی...)
      من پسا پس و پشا پیش عذرخواهی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی