ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه ۴.۲ بلوتوث، سریعتر، امن تر و با قابلیت برقراری ارتباط با اینترنت

گروه BSIG که به صورت رسمی مسئولیت توسعه ی استاندارد های مرتبط به تکنولوژی بلوتوث را بر عهده دارد اخیراً نسخه ی ۴.۲ از این شیوه ی ارتباطی را معرفی کرده است. هدف از معرفی این نسخه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۴

گروه BSIG که به صورت رسمی مسئولیت توسعه ی استاندارد های مرتبط به تکنولوژی بلوتوث را بر عهده دارد اخیراً نسخه ی ۴.۲ از این شیوه ی ارتباطی را معرفی کرده است. هدف از معرفی این نسخه ی جدید، افزایش سرعت و محافظت از حریم خصوصی و همینطور امکان برقراری ارتباط مبتنی بر IP‌ از طریق بلوتوث بوده، که بر این اساس از این پس ابزارها و سنسورهای هوشمندی که از نسخه ی جدید این تکنولوژی ارتباطی پشتیبانی به عمل بیاورند می توانند مستقیماً به اینترنت متصل شوند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از لحاظ تئوری وجود امکان ارتباط با شبکه ی اینترنت در ابزارهای گوناگون سبب می گردد تا ایجاد اتوماسیون های خانگی به مراتب آسان تر شود، با هوشمند و آنلاین شدن محصولاتی همانند، چراغ های روشنایی، ترموستات ها، سنسورهای نصب شده بر روی درب ها و... می توان از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشت و فرمان های مختلفی را برایشان صادر و اجرایی کرد.

BSIG می گوید استاندارد جدید تعریف شده به راحتی در ابزارهای کنونی موجود در بازار قابل بهره گیری بوده و می تواند راه را به صورت جدی برای مفهوم اینترنت اشیا باز نماید. همچنین بر مبنای این نسخه ی جدید بلوتوث امکان ردیابی این ابزارها بر اساس ارتباطی که از طریق این تکنولوژی برقرار کرده اند دشوار تر شده است. بلوتوث ۴.۲ در مصرف انرژی بهینه گشته و سرعت انتقال فایل توسط آن نسبت به نسخه ی پیشنش نیز تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

وب سایت Ars Technica در همین رابطه آورده، استفاده از برخی از قابلیت های نسخه ی جدید بر روی ابزارهای قدیمی تر نیز وجود دارد. بسیاری از ابزارهای اخیراً عرضه شده امکان بهره گیری از بلوتوث نسخه ی ۴.۰ را دارا بوده اند و با یک به روز رسانی نرم افزاری امکان استفاده از نسخه ی ۴.۱ را نیز به دست آورده اند، سایت پیش تر اشاره شده می گوید تعدادی از قابلیت های نسخه ی جدید از طریق به روز رسانی نرم افزاری در چنین ابزارهای در دسترس خواهد بود ولی برای بهره مندی از سرعت بیشتر به ارتقا سخت افزاری نیاز است.

همانطور که قبلاً نیز ذکر شد در این نسخه ابزارها می توانند به جای ارتباط مبتنی بر وای فای از طریق ارتباط بلوتوث به سادگی به اینترنت متصل گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • omid99
    omid99 | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    دوستان الان که اکثر دستگاهها دارای wifi خستند و انتقال با برنامه هایی نظیر zapya بسیار سریعتر از بلوتوث هست آیا آینده ای برای بلوتوث می توان تصور کرد یا همانند اینفرارد این هم به فراموشی سپرده می شود؟

    • amink69
      amink69 | ۲۶ دی ۱۳۹۷

      با توجه به مصرف پایین تر انرژی بلوتوث هنوز هدست و خیلی دستگاه های دیگه داره با بلوتوث تولید میشه دلیلش هم مشخصه مصرف بسیار پایین تر انرژی پس همچنان ادامه خواهد داشت ...

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    بسیار خوب.

  • TROOL
    TROOL | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    بسیار عالی

  • مهدی
    مهدی | ۱۳ آذر ۱۳۹۳

    دوستان قبول دارید برای انتقال فایل هیچ چی بهتر zapya و shareit نمیشه؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی