ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

40 درصد سهم بازار موبایل دنیا در دست چینی ها

بر اساس گزارش مؤسسه تایوانی TrendForce، تا انتهای سال 2014، تعداد تلفن های هوشمند فروخته شده توسط سازندگان چینی به 450 میلیون دستگاه می رسد که 38.6 درصد کل موبایل های فروخته شده در دنیا را ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۳ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

بر اساس گزارش مؤسسه تایوانی TrendForce، تا انتهای سال 2014، تعداد تلفن های هوشمند فروخته شده توسط سازندگان چینی به 450 میلیون دستگاه می رسد که 38.6 درصد کل موبایل های فروخته شده در دنیا را تشکیل می دهد. همچنین در این گزارش ذکر شده که شرکت های چینی، پس از ورودشان به بازار جهانی در سال 2011، با آهنگ رشد سالانه 50 درصد در حال پیشرفت هستند.

به گفته آلن چِن (Alan Chen)، تحلیلگر مؤسسه TrendForce، سرعت رشد در 2015 به دلیل کاهش یارانه و اشباع بازار تلفن های هوشمند در چین، به 17 درصد نزول پیدا می کند. با این وجود، میزان سهم چشم بادامی ها از بازار موبایل، در سال بعد به بیش از 40 درصد افزایش می یابد و احتمالاً در 2016، حتی به بیش از 50 درصد می رسد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

smartphone-vendors-in-China-Q3-2014-by-shipments

لنوو، هواوی و شیائومی هر سه رسماً اعلام کرده اند که قصد دارند به بالاترین میزان فروش در سال های پیش رو برسند. هر یک از این شرکت ها امسال بیش از 60 میلیون دستگاه به سراسر جهان ارسال خواهد کرد. این میزان فروش، آن ها را در رده سوم، پس از اپل و سامسونگ که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند، قرار می دهد.

این سه شرکت چینی، فروش 100 میلیون دستگاه را برای سال 2015 هدف گذاری کرده اند. آلن چن اشاره می کند شیائومی [که انتظار می رود به سیر موفقیت های خود ادامه دهد] و خریدن موتورولا توسط لنوو عوامل اصلی مؤثر بر بازار سال آینده خواهند بود.

متخخصان سامسونگ در همایش سرمایه گذاری این شرکت، به موفقیت شیائومی که توانسته با کنار زدن غول فناوری کره جنوبی، بازار چین را در اختیار بگیرید، شک دارند. شیائومی محصولات خود را به صورت آنلاین می فروشد که بسیاری از هزینه های اضافه را حذف می کند اما سامسونگ معتقد است که این روش برای فروش جهانی کارساز نیست.

standdhuawei

در این گزارش همچنین آمده که بیش از 30 درصد فروش شرکت های هواوی، ZTE و TLC مربوط به بازارهای خارجی بوده در حالی که فروش بیشتر شرکت های چینی به داخل این کشور محدود شده اند.

با توجه به اشباع بازار چین، پیش بینی می شود این شرکت ها به بازار کشورهای هند و آمریکای لاتین روی بیاورند. پایین بودن ضریب نفوذ تلفن همراه در این کشورها و رقابت بر اساس قیمت، می توانند این حرکت را توجیه کنند. بنابراین این شرکت ها در 2015 به یک استراتژی اساسی برای گسترش فعالیت های خود نیاز دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • mostafa
    mostafa | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    والله ک تا چن سال دیگه چین کل بازار جهانو چ ت گوشی و چ ت هر زمینه ای ت دست میگیره ولی اینو یادتون نره ک اصالت یک مارک و برند خیلی مهم تره مثلا سونی و یا اپل هیچ وقت اصالتشون فراموش نمیشه !

  • 1person
    1person | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    خدا کنه این چینیا کاری کنن بقیه برندای معتبر قیمتای
    گجتشونو پایین بیارن :)

    البته واسه ما ایرانیا فک نکنم فرق کنه :(
    تا اونا بخوان قیمت پایین بیران دلار واسه ما شده 9000تومن

  • سعید
    سعید | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    بعضی از گوشی های چینی خیلی با کیفیت و امکانات هستند----من گوشی شیائومی رو امتحان کردم....با این که نسبت به آندروید حس جالبی ندارم و از روی اجبار دارم از یه گوشی آندرویدی استفاده میکنم باید بگم که شیائومی(mi4) خداییش گوشی شیک و باکیفیتی از همه نظر...واقعا مثل خود گوشی های ایفون گرفتنش توی دست حس فوق العاده ای به آدم میده و اگر قرار باشه یه روز گوشی بخرم آیفون5s میخرم یا شیائومیmi4

  • یک دوصت
    یک دوصت | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    کلا نمیدونم چرا خوشم نمیاد از گوشی های چینی (نکه بد باشن)بشستر طراحی های امریکایی دوست دارم (و فنلاندی ) از نظر طراحی در بیشتر زمینه ها خیلی خوب عمل میکنن (بنظرتون غرب زده شدم)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی