ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیو ووزنیاک در مصاحبه با بلومبرگ: در مورد شکل گیری اپل در یک گاراژ داستان پردازی شده است [تماشا کنید]

روز گذشته استیو ووزنیاک یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین گیک های دنیا که به بازوی فنی بنیانگذاری اپل معروف است در مصاحبه ای که توسط خبرگزاری بلومبرگ ترتیب داده شده بود حضور یافته ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

روز گذشته استیو ووزنیاک یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین گیک های دنیا که به بازوی فنی بنیانگذاری اپل معروف است در مصاحبه ای که توسط خبرگزاری بلومبرگ ترتیب داده شده بود حضور یافته و طی گفتگویی نسبتاً دوستانه در مورد برخی از مواردی که در رابطه با شکل گیری و تاسیس اپل ذکر می شوند توضیحاتی را ارائه نمود.

برای اطلاع از صحبت های استیو ووزنیاک در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تقریباً همگان می دانند ووزنیاک فردی بود که اصلی ترین نقش را در طراحی اولین کامپیوتر شخصی اپل موسوم به اپل وان داشت و جابز عامل کلیدی فروش تعدادی از این محصول بوده است و پس از آن Apple II پا به عرصه ی وجود می گذارد که موفقیتی به مراتب بزرگتر را رقم می زند.

اما ووزنیاک در مورد موفقیت Apple II به بلومبرگ گفته: "عامل اصلی فروش قابل توجه این کامپیوتر شخصی زمانی شکل گرفت که ما یک برنامه ی صفحات گسترده (Spreadsheet - مشابه اکسل امروز) برایش طراحی کردیم، با این برنامه کسب و کارهای کوچک و حسابداران قادر شدند کاری که طی ۱۰ سال با کاغذ و قلم امکان پذیر بود را تنها در چند ساعت به سرانجام برسانند"، او همچنین می افزاید شاید چندین سال طول کشید ولی Apple II اولین کامپیوتر خانگی بود که نزدیک به یک میلیون دستگاه از آن به فروش رسید.

بر خلاف چهره ای که از استیو جابز در فیلم مرتبط به او ارائه شده، ووزنیاک می گوید وی اولین دوست او نبوده که تفکر تغییر دنیا توسط کامپیوترهای شخصی و خانگی را داشته، و در این رابطه توضیح داده است که:

استیو ووزنیاک

استیو ووزنیاک

جابز تنها کاری که انجام داد پیدا کردن راهی صحیح برای توضیح قابلیت ها، امکانات و کاربرد این کامپیوتر ها بود و به این شیوه همه را متوجه کرد که آنها چقدر در آینده ای نزدیک نقش مهمی در زندگی انسان ها خواهند داشت.

ووزنیاک همچنین یادآور شده جابز به دنبال ابداع کردن نبود و توانایی اینکار را نیز نداشت و هدف اصلیش تاسیس و مدیریت کردن یک شرکت بزرگ بود، اما در مورد توصیه های مدیرعامل اسبق اپل و سیاست گذاری هایش وی می گوید: "استیو مغزی خارق العاده داشت، معمولاً توصیه و راهکارهایی کوتاه و طلایی ارائه می کرد که همه چیز را تغییر می داد."

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Woz-No-Apple-Was-Not-Started-In-A-Garage.mp4"]

اما اینبار و در میان همه ی این صحبت ها و برای اولین بار زمانی که گفتگو به داستان شکل گیری اپل در گاراژ خانه ی استیو جابز در لوس آلتوس کالیفرنیا رسیده ووزنیاک توضیحاتی متفاوت را بیان داشته است. وی در این رابطه گفته: "آنچه در مورد این گاراژ و شکل گیری اپل در آن گفته می شود حاصل داستان پردازی های بی مورد است، اپل در آنجا شکل نگرفت و رشدش هم بسیار سریع به بیرون از این مکان انتقال یافت".

ووزنیاک در توضیحاتی بیشتر ذکر می کند: "بر خلاف آنچه در فیلم جابز دیده اید ابداً طراحی کامپیوترهای اپل در گاراژ خانه ی او صورت نگرفت و به ندرت پیش می آمد به صورت همزمان بیش از دو نفر از اعضای اولیه شرکت در این مکان حاضر باشند. معمولاً هم وقتی در آنجا جمع می شدیم کار مفیدی انجام نمی دادیم. گاراژ خانه ی جابز نقش مهمی نداشت و فقط یک مکان ساده بود که ما را به هم ربط می داد."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • mas mas
    mas mas | ۱۶ آذر ۱۳۹۳

    خداوکیلی این ووزنیاک تا حالا خواب بوده که این حرفها را چند سال بعد از جابز یادش اومده بگه؟
    شاهدی هم که نمی خواد حرف مفت...
    بابام جان پنداری تا قبر آ آ آ آ آ .......

  • Behnam
    Behnam | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    جالبه من اینو مدت هاست دارم میگم. گلوی خودم رو هم جر دادم ولی هیچکی گوش نکرد که نکرد. به پیر به پیغمبر این استیو جابز فقط یه تاجر موفق بوده و ذهن خلاقی تو قانع کردن مردم برای خرید محصولات داشته وگرنه کمترین تاثیری تو طراحی و ساخت محصولات اپل نداشته. امان از این آیشیپ ها...

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    همش يه طرف اين يه طرف: “بر خلاف آنچه در فیلم جابز دیده اید ابداً طراحی کامپیوترهای اپل در گاراژ خانه ی او صورت نگرفت و به ندرت پیش می آمد به صورت همزمان بیش از دو نفر از اعضای اولیه شرکت در این مکان حاضر باشند. معمولاً هم وقتی در آنجا جمع می شدیم کار مفیدی انجام نمی دادیم. گاراژ خانه ی جابز نقش مهمی نداشت و فقط یک مکان ساده بود که ما را به هم ربط مي داد."

  • abolfazl_eslami_1
    abolfazl_eslami_1 | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    بعد هی بشینید از اپل برای خودتون کاخ بسازید و بگید اپل از اینده اومده

    • mohammad shabaniyan
      mohammad shabaniyan | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

      والا کسی نمیگه اپل از اینده اومده ولی باید یه فرقی هم بین شرکتی که هدفش تحول تکنولوژی بوده و شرکتی که با توستر و لباسشویی شروع کرده باشه!نه؟

      • omid
        omid | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

        تو منو تو نشون داد اول رشته آش فروش بودن :D

  • برّه
    برّه | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    ووووووووووووووز

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی