ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل پلتفرم “اینترنت اشیا‌‌‌ء” خود را به نمایش گذاشت

شاید دور از حقیقت نباشد اگر بگوییم اینتل به هر دری می زند که خود را بیش از پیش به زندگی مردم وارد کند. این شرکت از تولید تلفن همراه و تبلت منصرف شده و حالا ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

شاید دور از حقیقت نباشد اگر بگوییم اینتل به هر دری می زند که خود را بیش از پیش به زندگی مردم وارد کند. این شرکت از تولید تلفن همراه و تبلت منصرف شده و حالا در تلاش است که در موج بعدی تکنولوژی، یعنی اینترنت اشیاء سوار شود.

اما برخلاف بسیاری از شرکت ها، اینتل اقدام به ساخت چیزی نکرده و در عوض، شروع به امضای قرارداد همکاری با کمپانی های مختلف از جمله دل، Accenture و غیره کرده. سپس پلتفرمی را طراحی و ایجاد کرد که ارتباط دستگاه ها را با یکدیگر و همچنین فضای ابری را ساده تر و البته امن تر کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اینتل وعده ای که داده به این صورت است: این شرکت به تولید چیپ ها و سنسورها می پردازد و همچنین، از یک تجزیه و تحلیل داده برخوردار است که به سازندگان گجت ها کمک می کند محصولات شان را بر پایه آن بسازند. اینتل قصد دارد کمپانی های تولیدکننده از هر دوی این موارد استفاده کنند.

البته این که اینتل قصد دارد پایه کسب و کار خود را از هیچ به همه جا برساند، موضوع تازه ای نیست اما این بار این شرکت اعلام کرده تمام آجرهای این ساختمان را آماده کرده و فقط کافیست شرکت های مختلف شروع به ساخت کنند.

Intel+IoT+platform

سازنده چیپ با تولید یک قطعه کوچک مخصوص برای گجت های ریز وارد مبحث اینترنت اشیا شده و در این بین با تولیدکنندگان محصولات پوشیدنی وارد همکاری شده است. از جمله این محصولات می توان به مواردی همچون هدفون های SMS Audio BioSport و دست بند MICA اشاره کرد. از طرفی شنیده می شود که این کمپانی با گوگل هم در تولید نسل بعدی عینک هوشمند همکاری خواهد داشت. همچنین این شرکت با خرید کمپانی Basis Science وارد حوزه گجت های پوشیدنی سلامتی شد.

اینتل با این کارها قصد دارد گرد و خاک موجود در واحد کسب و کار خود را بگیرد و با مدیریت مایک بل، مدیر اجرایی سابق اپل و پالم، گروه "دستگاه های جدید" را راه اندازی نماید.

امروز بل اعلام کرد که مشکل اساسی پیش روی کمپانی ها این است که چطور تمام دستگاه ها یک ارتباط فی ما بین مناسب برقرار کنند. این کمپانی حدس می زند تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیاد گجت، مثل پوشیدنی ها، ابزارهای سلامتی و غیره به یکدیگر متصل می شوند.

البته بل می گوید که تمام این دستگاه ها متعلق به کاربران نیستند. برخی از آنها می توانند دستگاه های پزشکی، آسیاب های بادی و یا ابزارهای به کار رفته در کارخانجات باشند. اما اینتل می خواهد که پلتفرم خود را در جاهایی مثل خودروها، کنسول های بازی و سیستم های اتوماسیون خانگی هم ببیند. این کمپانی می گوید که قادر است با همکاری با شرکت هایی مثل Siemens یا NCR سیستم پارک ماشین ها، فروش و نظارت بهره وری انرژی در هتل ها و مراکز اقامتی را هم بهبود ببخشد.

بل تاکید کرد که با این وجود هنوز بسیاری از ابزار عالی عمل نمی کنند. او بدون نام بردن، گفت که برخی کمپانی های پیشتاز نتوانسته اند با ساعت های هوشمندشان ما را شگفت زده کنند. به گفته او، بسیاری از مردم دیگر علاقه ای به یک نمایشگر مربع شکل در گجت هوشمندشان ندارند.

اما هر آنچه که هست، ایتل قصد دارد با نفوذ بیشتر در دل ابزارها شرایطی را فراهم آورد که پلتفرم اینترنت خانگی جدیدش، که نام آن را IoT گذاشته، یک رقیب قدرتمند برای کوالکام محسوب شود و این رقابت در نهایت به سود کاربر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    این اینترنت اشیا خیلی جذابه یه مقاله بلند بالا در موردش خوندم واقعن کیف کوک شدم

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    خیلی وحستناکه
    تصور کن جعبه کوک یا پاکت سیگارت 24 ساعت به واتزاپ جی اف ادم گزارش بده
    سررررم گیج رفت بوخودا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی