ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به زودی سنسور اثر انگشت به صورت پیش فرض بر روی تاچ پد لپ تاپ ها دیده می شود

می توان گفت تقریبا از زمان عرضه آیفون 5S سنسور اثر انگشت جذابیتی بیش از قبل برای شرکت ها و کاربران پیدا کرده است. البته این سنسورها قبل از آیفون بر روی برخی لپ تاپ ها ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

می توان گفت تقریبا از زمان عرضه آیفون 5S سنسور اثر انگشت جذابیتی بیش از قبل برای شرکت ها و کاربران پیدا کرده است. البته این سنسورها قبل از آیفون بر روی برخی لپ تاپ ها دیده می شدند اما حالا دیگر روی موبایل ها و تبلت ها هم شایع هستند.

اکنون به نظر می رسد که این حلقه به سمت تکامل خواهد رفت. Synaptics -که تولید کننده ترک پد برای لپ تاپ های شرکت های مختلف است- اعلام کرده که به زودی از چیزی به نام SecurePad رونمایی می کند. تاچ پدی با سنسور اثر انگشت که در سمت چپ و بالای آن تعبیه شده.

بر خلافی اسکنرهای اثر انگشت موجود در برخی لپ تاپ ها که باید انگشت را بر روی آنها کشید، در این مورد تنها باید با انگشت، سنسور سکیورپد ِ Synaptics را لمس کرد. درست مثل حالتی که در آیفون، آیپد مینی ۳ یا گلکسی S5 وجود دارد.

در نتیجه امید می رود که این سنسور تازه به همان خوبی که از ترک پد انتظار می رود کار کند و برای ورود به حساب های کاربری، پرداخت خریدهای آنلاین و ... بتوان از آن بهره برد. با این حساب خبر می تواند Synaptics بسیار داغ و مهم باشد.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

این شرکت از اعضای FIDO یا Fast Identity Online است که اعضای مهمی همچون گوگل، مایکروسافت، کوالکام، سامسونگ، لنوو، دل و نت فلیکس دارد. ضمن اینکه شرکت های مالی و اعتباری مانند ویزا، مسترکارت، بانک آو آمریکا و پی پال نیز از دیگر اعضای آن هستند.

یک روز پیش از اعلام Synaptics مبنی بر عرضه ترک پدهای جدیدش، FIDO از انتشار اولین نسخه از سیستم احراز هویت با اثر انگشت، خبر داد که باید در سطح وسیع در دسترس کاربران قرار گیرد. بنابراین در صورتی که شما احتمالا تا به حال از اثر انگشت خود در ابزارهای الکترونیکی بهره چندانی نبرده اید، از این پس و با این بخشنامه تازه از سوی FIDO در ابزارهای بیشتر و بیشتری این تکنولوژی را مشاهده کرده و به جای رمزعبور از آن استفاده می کنید. چرا که توسعه دهندگان نرم افزاری و سازندگان سخت افزار، این تکنولوژی را در ابزارهای خود اضافه خواهند کرد.

به گفته Synaptics ترک پد جدید یا SecurePad در حال حاضر به شرکت های سازنده لپ تاپ تحویل شده تا بتوانند از آن در ساخت لپ تاپ های خود استفاده کنند. البته به نام این شرکت ها اشاره ای نشده اما یک چیز قطعی است و آن اضافه شدن SecurePad ها به تعداد زیادی کامپیوتر جدید است.

پیش بینی می شود لپ تاپ های مجهز به SecurePad حدود یک ماه دیگر در نمایشگاه CES2015 دیده شوند و مدت کوتاهی پس از آن روانه بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۱ آذر ۱۳۹۳

    توی متن گفته شده سنسور های آیفون و آیپد و گلکسی اس۵مشابه اند و کافیه انگشت سنسور رو لمس کنه ولی سنسوره گلکسی کشیدنیه لطفاً اصلاح کنید

  • Sam
    Sam | ۲۰ آذر ۱۳۹۳

    مال من که اثر انگشت داره ولی شاید 30% اوقات ازش استفاده نکنم.چون انگار به همون روش قدیمی عادت کردم.ولی در کل چیز خوبیه.مثلا راحتی اجرا کردن نرم افزار ها یا قفل کردن لپ تاپ در مواقع حساس!!که خیلی باحاله یا باز کردن در مواقعی میخوای جلو بقیه پس رو وارد کنی.سرجمع خیلی چیز کاربردیه!

  • محمد حسین
    محمد حسین | ۲۰ آذر ۱۳۹۳

    کسایی که گفتن این سنسور از خیلی سال پیش روی بعضی لپتاپ ها بوده:
    درسته و متن هم به این موضوع اشاره کرده اما اینو گفته که "تفاوت" این سنسور با قبلی ها اینه که لازم نیست انگشت رو روش بکشی و فقط کافیه انگشتت رو روش بذاری،این دقیقا کاری بود اولین بار اپل با سنسور آیفون 5 اس انجامش داد.
    این سنسور ها تا الان فراگیر نشده بودن به این خاطر که استفاده ازشون سخت بود،دقیقا مثل تبلت هایی که قبل از آیپد وجود داشتن اما به دلیل فناوری لمسی و رابط کاربری که داشتن استفاده ازشون مثل شکنجه بود
    اینو باید قبول کنیم که در این دو مورد و البته در مورد آیفون اپل با باز طراحی چیزی که از قبل وجود داشته اونو به یه محصول "قابل استفاده" تبدیل کرده
    خیلی هم خوبه این؛چون سایر شرکت ها هم از این به بعد از این نوع سنسور باز طراحی شده استفاده میکنن و همه رو هر دستگاهی چه اپل چه غیر اپل میتونن از این قابلیت مفید بهره مند بشن

  • TROOL
    TROOL | ۲۰ آذر ۱۳۹۳

    به نظر من دیگه پسورد قدیمی شده و سرعتش پایینه

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۰ آذر ۱۳۹۳

    به نظر من میتونه عالی باشه اما من با اثر انگشت که به صورتی اسکرول باشه باشه اصلا ارتباط برقرا نمیکنم اگر بتونن جوری در بیارن که مثل تاچ آیدی نیازی به اسکرول نباشه عالیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی