ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنج مورد از بهترین تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون

اگر قصد خرید تلفن هوشمندی جدید و متفاوت را داشته و از کار کردن با دستگاه های مبتنی بر اندروید و iOS خسته شده اید، ویندوزفون انتخاب بعدی شماست. ما در این مقاله، پنج مورد ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۲۱ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

اگر قصد خرید تلفن هوشمندی جدید و متفاوت را داشته و از کار کردن با دستگاه های مبتنی بر اندروید و iOS خسته شده اید، ویندوزفون انتخاب بعدی شماست. ما در این مقاله، پنج مورد از بهترین تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون را جهت راحتی انتخاب شما، جمع آوری کرده ایم.

ممکن است ویندوزفون از محبوبیت اندروید یا iOS در میان در کاربران برخوردار نباشد، اما هم اکنون، این پلتفرم، جایگاه خود را با شکست بلک بری، به عنوان سومین پلتفرم محبوب تلفن های هوشمند تثبیت کرده است.

مدتی پیش،‌ آخرین نسخه از این نرم افزار، با نام ویندوزفون ۸.۱ که قابلیت های متعددی از جمله دستیار شخصی کورتانا و امکانات مختلف شخصی سازی را شامل می شد، به کاربران عرضه شد و مورد تحسین رسانه های مختلف قرار گرفت.

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید.

هرچند هنوز هم پلتفرم یاد شده، به علت ناقص بودن اپلیکیشن های ضروری اش، مورد تمسخر بسیاری قرار می گیرد. اما مایکروسافت نیز بیکار ننشسته و تمام تلاش خود را جهت کامل کردن اپلیکیشن های موجود به کار بسته است. از اپلیکیشن های معروفی که به تازگی برای ویندوزفون عرضه شده اند، می توان به Flipboard و Instagram اشاره کرد.

در ماه های گذشته نیز شاهد عرضه ی پرچمدار ها و تلفن های هوشمند قدرتمند، میان رده و ارزان قیمتی که از ویندوزفون به عنوان سیستم عامل مورد استفاده بهره می برند، بوده ایم. امروزه، یک تلفن هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل قدرتمند، برای هر کار و رفع هر نیازی موجود است و ما نیز سعی کرده ایم در این مقاله، بهترین ها را گردآوری کنیم.

۵. Nokia Lumia 930، بهترین تلفن هوشمند مبتنی بر ویندوزفون

lumia-930-1

ویژگی های کلیدی:

  • طراحی قدرتمند و زیبا
  • دوربین فوق العاده با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل
  • عملکرد روان

Nokia Lumia 930، اولین پرچمدار تولید شده پس از در اختیار گرفتن بخش موبایل نوکیا، توسط مایکروسافت است. ممکن است ظاهر این دستگاه کمی عجیب به نظر برسد؛ قابی فلزی بدنه سبز یا نارنجی مات آن را که از جنس پلی کربنات ساخته شده احاطه کرده است.

نکته جالب توجه در طراحی این تلفن هوشمند منحصر به فرد، بی توجهی به سبک طراحی 'هرچه نازک تر، بهتر' است. لومیا ۹۳۰، ضخامتی ۹.۸ میلی متری داشته و از بسیاری از رقبای خود ضخیم تر است. این مدل با وزنی ۱۶۸ گرمی، دستگاهی سبک نیز محسوب نمی شود. متاسفانه، زاویه های تیز تلفن هوشمند یاد شده نیز، احساس خوبی را به کاربر منتقل نمی کنند.

اما صفحه نمایش ۵ اینچی Full HD این دستگاه، با شفافیت و روشنایی فوق العاده، عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می گذارد. دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی نیز با عملکردی خوب، رنگ ها و تصاویر از نزدیک را به خوبی ثبت می کند.

یک پردازنده چهار هسته ای Snapdragon 800 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز نیز به همراه رمی ۲ گیگابایتی و گرافیک Adreno 330 نیز سخت افزار قدرتمند این دستگاه را تشکیل می دهند. با وجود چنین سخت افزاری، ممکن است هنگام استفاده از بازی های سنگین، با داغ شدن دستگاه مواجه شوید. متاسفانه، عمر باتری 2,420mAh لومیا ۹۳۰، در حد معمولی بوده و به شارژ روزانه نیاز دارد.

قیمت: ۴۳۹.۹۹ دلار

۴. Nokia Lumia 830، بهترین میان رده مبتنی بر ویندوزفون

Nokia-Lumia-830-10

ویژگی های کلیدی:

  • ثبت تصاویری عالی در نور کم
  • قیمت مناسب
  • پوشش پشتی قابل جداسازی

مایکروسافت، لومیا ۸۳۰ را هنگام معرفی در نمایشگاه IFA در برلین، با عنوان 'پرچمداری با قیمت مناسب' مورد تحسین قرار داد. لازم به ذکر است که این تلفن هوشمند، پرچمدار نبوده و نخواهد بود. با این وجود، ۸۳۰ می تواند شروعی خوب برای مشتریانی با بودجه محدود باشد.

دلیل فروش اصلی این میان رده، دوربین اصلی ۱۰ مگاپیکسلی آن است. با وجود سنسور لرزشگیر اپتیکال، که بسیاری از پرچمداران از آن بی بهره هستند، و ثبت تصاویر عالی در نور کم، این دوربین را به برنده ای تمام عیار تبدیل کرده است.

۸۳۰، طراحی ای مشابه به دیگر تلفن های هوشمند با برند لومیا داشته و از پوشش پشتی از جنس پلاستیک که قابلیت جداسازی نیز دارد، بهره می برد. ضخامت این پرچمدار ارزان قیمت، ۸.۵ میلی متر بوده و وزن آن ۱۵۰ گرم است. صفحه نمایشی ۵ اینچی با کیفیت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی، ممکن است به اندازه رقبا چشم نواز نباشد، اما عملکرد مناسبی را به نمایش می گذارد.

از نقطه ضعف های لومیا ۸۳۰، می توان به نواقصی در عملکرد اشاره کرد. پردازنده ۱.۲ گیگاهرتزی Snapdragon و رم ۱ گیگابایتی قدرت کافی جهت تامین این تلفن هوشمند را دارا نبوده و آثار آن به خوبی قابل مشاهده است.

قیمت: ۳۸۴.۹۹ دلار

۳. Nokia Lumia 1520، بهترین فبلت مبتنی بر ویندوزفون

Lumia-1520-main

ویژگی های کلیدی:

  • صفحه نمایش رنگارنگ، شفاف و واکنش گرا
  • عملکرد فوق العاده
  • دوربین بی نظیر ۲۰ مگاپیکسلی
  • باتری بادوام

با ابعاد ۱۶۲.۸ * ۸۵.۴ * ۸.۷ میلی متری و وزن ۲۰۹ گرمی -۹.۳ میلی متر بلند تر و ۳۳ گرم سنگین تر از سامسونگ گلکسی نوت ۴- لومیا ۱۵۲۰ دستگاهی غول آسا محسوب می شود. این مدل در جیب اکثر افراد جا می گیرد اما کار کردن با آن به وسیله یک دست، تقریبا غیرممکن است.

در بدنه ی فوق العاده بزرگ این دستگاه، صفحه نمایشی ۶ اینچی با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل جای گرفته است. با وجود کیفیت فوق العاده، نمایش مناسب رنگ ها، شفافیت و واکنش گرایی، این صفحه نمایش، گزینه ای منحصر به فرد محسوب می شود. هرچند، تراکم پیکسل آن می توانست بهتر از ۳۶۷ پیکسل بر اینچ باشد.

عملکرد لومیا ۱۵۲۰ نیز فوق العاده است. با وجود اینکه پردازنده Snapdragon 800 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزی آن دیگر بهترین مدل موجود نیست، ۱۵۲۰، تجربه گیمینگ فوق العاده ای را برایتان رقم خواهد زد. از دیگر ویژگی های سخت افزاری می توان به ۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی اشاره کرد که امکان ارتقای آن از طریق درگاه microSD امکان پذیر است. باتری نیز به خوبی شما را در طول روز یاری خواهد کرد.

ممکن است دوربین این فبلت بی نظیر کیفیتی کمتر از دوربین ۴۱ مگاپیکسلی لومیا ۱۰۲۰ داشته باشد، اما دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی آن، واقعا عملکرد فوق العاده ای را در ثبت تصاویر به نمایش می گذارد. کیفیت تصاویر ثبت شده عالی است، اما حضور دو اپلیکیشن متفاوت دوربین -Nokia Pro Cam و Nokia Refocus- کمی گمراه کننده است.

قیمت: ۴۷۸.۹۹ دلار

۲. Nokia Lumia 735، بهترین تلفن هوشمند ارزان قیمت مبتنی بر ویندوزفون

Lumia-730-11

ویژگی های کلیدی:

  • دوربین جلوی با کیفیت
  • طراحی و کیفیت ساخت مقاوم و زیبا
  • عملکرد روان

اگر شما هم یکی از طرفداران تصاویر سلفی هستید، این تلفن هوشمند برای شما ساخته شده است. لومیا ۷۳۵، از دوربین اصلی با کیفیت ۶.۷ مگاپیکسل و دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی بهره می برد. لنز واید دوربین جلو، ثبت تصاویر سلفی زیبایی را امکان پذیر ساخته است.

متاسفانه، صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با کیفیت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، به خوبی تصاویر ثبت شده نیست. ۳۶۱ پیکسل بر اینچ بر روی کاغذ، کیفیتی مناسب به نظر می رسد اما این صفحه نمایش، با وجود رنگ های اشباع شده و مصنوعی، عملکرد مناسبی را از خود به نمایش نمی گذارد. اسپیکر ها نیز برخی مواقع صدای کم و نامفهومی دارند.

نکته قوت اصلی این تلفن هوشمند ارزان قیمت، کیفیت ساخت آن است. با وجود استفاده از پلاستیک در بدنه بسیاری از پرچمداران موجود در بازار (به خصوص محصولات سامسونگ)، استفاده از آن در محصولات ارزان قیمت، هیچ اشکالی ندارد. خمیدگی ها احساس خوبی را به کاربر منتقل می کنند، پوشش پشتی قابل جداسازی بوده و در برابر ضربات عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارد.

در زمینه عملکرد، نباید هیچ مشکلی در استفاده عادی روزانه وجود داشته باشد. اما پردازنده ۱.۲ گیگاهرتزی Snapdragon و رم ۱ گیگابایتی، ممکن است برای استفاده از بازی ها و برنامه های سنگین مناسب نباشد.

قیمت: ۳۸۹ دلار

۱. HTC One M8 نسخه ی مبتنی بر ویندوزفون

HTC-One-M8-Windows-Phone

ویژگی های کلیدی:

  • طراحی فوق العاده ی فلزی
  • صفحه نمایش بزرگ و شفاف
  • کیفیت صدای بی نظیر

این کمپانی تایوانی، پس از عرضه موفق M7، نسخه ی بهبود یافته ی HTC One M8 مبتنی بر اندروید را اوایل سال ۲۰۱۴ روانه بازار کرد.

این تلفن هوشمند بی نظیر، از سخت افزاری فوق العاده بهره می برد و یکی زیبا ترین تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید موجود در بازار است. پوششی از آلومنیوم یک تکه به رنگ خاکستری، طلایی یا نقره ای M8 را احاطه کرده و ظاهری چشم نواز به‌ آن بخشیده است. تنها تفاوت بین نسخه های مبتنی بر اندروید و ویندوزفون، سیستم عامل مورد استفاده آن هاست.

صفحه نمایش ۵ اینچی آن از کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی 441ppi بهره می برد که کیفیتی فوق العاده را رو به روی چشمان کاربر قرار می دهد. روشنایی صفحه و شفافیت رنگ ها نیز کاملا بی نقص هستند. اسپیکرهای BoomSound، باعث شده اند کیفیت صدایی بی نظیر در اختیار کاربر قرار گیرد. عملکرد کلی نیز مانند دیگر ویژگی های دستگاه، مناسب است.

متاسفانه، دوربین ۴ 'اولتراپیکسلی' در مقایسه با دیگر امکانات M8، کمی ضعیف عمل کرده و تصاویری فوق العاده ثبت نمی کند. HTC همچنین امکانات مفیدی را، از جمله حالت HDR و عکاسی در شب، به اپلیکیشن دوربین این دستگاه اضافه کرده است.

قیمت: ۶۴۹.۹۹ دلار

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    با توجه به اینکه حدود 1 ساله که دارم از ویندوز فون استفاده میکنم باید بگم ایراد نرم افزاری خیلی داره ، نسبت به گوشی های اندروید اصلا ارزش خرید نداره ، محدودیت بارگزاری فایل و مشکلات نرم افزاریش خیلی زیاده ، من که آخر انقدر اذیتم کرد کوبیدمش به دیوار

  • علی
    علی | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    اولا که نوکیا توی دنیای موبایل یه چیز دیگه بود...حیف شد که فعلا نمیتونیم گوشی جدیدی با این اسم ببینیم..البته نه که گوشی ماکروسافت بد باشه ولی خب نوکیا یه چیز دیگه بود.
    بعدشم اینکه من ۸۳۰ دارم و واقعا عالیه...به خاطر ظاهر خاص هم توی یه جمع شما تک هستین و خیلی احساس باحالیه.
    همچنین یادتون باشه که توی گوشی صفحه LCD بهتر از LED هست.نمیدونم چرا روی ۹۳۰ صفحه LED گذاشت و روی بقیه LCD.
    تقریبا برتری ۸۳۰ به ۹۳۰ هنین صفحه نمایش و مموری کارت و طراحی ظاهری
    موفق باشید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی