ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

10 بازی مستقلی که ارزش توجه شما را دارند

The Game Awards و PlayStation Experience دو نمایش جذاب هفته پیش بودند که در آن ها انبوهی از بازی های جذاب و مستقل را مشاهده کردیم. بعضی از آن ها را برای اولین بار و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

The Game Awards و PlayStation Experience دو نمایش جذاب هفته پیش بودند که در آن ها انبوهی از بازی های جذاب و مستقل را مشاهده کردیم. بعضی از آن ها را برای اولین بار و برخی دیگر را پیش تر دیده بودیم.

تاثیری که بازی های مستقل روی این صنعت می گذارند اجتناب ناپذیر است و مخصوصا پی سی گیمرها در ارتباط دائمی با این پدیده هستند. هر ساله چندین عنوان جذاب با هدف تکان دادن افکار ما به بازار عرضه می شوند و اصلا به صلاح نیست که آن ها را در رادار خود نداشته باشیم.

عناوینی همانند No Man's Sky به اندازه کافی در کانون توجه قرار دارند که در این لیست جایی از آن خود نداشته باشند، بنابراین به سراغ بازی های کمتر شناخته شده رفته ایم.

در ادامه مطلب با معرفی بازی های جذاب همراه دیجیاتو باشید.

Tacoma

fullbright-610

  • پی سی، مک، لینوکس

پس از موفقیت استودیو Fullbright با بازی Gone Home، حالا نوبت به ماجراجویی جدیدی رسیده با نام Tacoma. این بار در تاکوما یک خانه را جستجو نمی کنید، بلکه به ایستگاه فضایی حمل و نقل Tacoma می روید. رفتن از یک محیط کاملا کلاسیک آمریکایی به فضایی علمی و تخیلی باید جالب باشد. مهم تر از همه، داستانی است که استودیو فولبرایت قصد تعریف کردن آن را دارد.

Wander

wander610

  • پی سی، پلی استیشن 4

چه می شد که اندکی بی خیال مبارزات و بزن بزن ها می شدید و فقط تماشا می کردید؟ Wander هیچ گونه مبارزه و خشونتی در خود ندارد، بلکه یک MMO با داستانی غنی است. لوکی دیویدسون، کارگردان خلاق بازی، زمان زیادی از عمرش را صرف سفر به نقاط مختلف دنیا کرده و می خواهد تمام این زیبایی را به تصویر بکشد، نه در قالب عکس و ویدیو، بلکه به حالت یک بازی ویدیویی بسیار بزرگ. در ابتدا یک درخت خواهید بود، بعدها متوجه می شوید که به همه چیز می توانید تغییر حالت دهید، به زیر آب بروید، اعماق دریا را بررسی کنید یا به شکل یک کوه در آیید. همه چیز در این بازی امکان پذیر است.

Dragon Fin Soup

dragonfinsoup610

  • پی سی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا، مک، لینوکس، اندروید و iOS

بازی های نقش آفرینی قدیمی مثل Earthbound یا Shining Force و Shiren the Wanderer را می پسندید اما به دنبال عنوانی جدی تر می گردید؟ Dragon Fin Soup اینجا برای شماست. این نقش آفرینی کنسولی، المان های کلاسیک را با طراحی فانتزی در هم آمیخته و 3 مد مختلف دارد. اولی بخش داستانی است، دیگری حالت Survival Mode دارد و باید تا می توانید مقاومت کنید و سومی هم یک هزارتوی بی پایان است. در هر سه مد، غارها با مینی گیم هایی مثل ماهیگیری یا کشف سنگ های با ارزش پر شده و بخش مبارزه ای بازی هم بسیار مهیج و سریع است. حتی می توانید افرادی را به استخدام خود در آورده و با آن ها به مبارزه بپردازید.

Severed

Severed610

  • پلی استیشن ویتا

استودیو Drinkbox با بازی Guacamelee! و Mutant Blobs Attack، اسم و رسمی برای خود پیدا کرد و حالا با استفاده از صفحه لمسی کنسول ویتا می خواهد بازی جدیدی بسازد. باید خلاف جهتی که دشمنان در آن قرار دارند و حمله می کنند را لمس کنید تا ضربه ای به شما وارد نشود. گیم پلی بازی بر اساس همین معیارهای لمسی شکل گرفته. باید به اندازه کافی روی حرکت دشمنان تسلط پیدا کنید تا هیچ وقت شکست نخورید. از طرفی دیگر، حین جاخالی دادن، باید به فکر حملات باشید. خشونت در این بازی نقشی کلیدی بازی می کند و ساشا، شخصیت اول، اصلا اعصاب درست و حسابی ندارد. متاسفانه یا خوشبختانه، ویتا تنها پلتفرمی است که Severed می تواند روی آن منتشر شود.

Rebel Galaxy

rebelgalaxy610

  • پی سی، پلی استیشن 4

Rebel Galaxy از آن دسته بازی های جاه طلبانه علمی تخیلی است که تنها دو نفر آن را در استودیو Doubl Damage ساخته اند. این دو نفر، بازی خود را مخلوطی از چهار بازی Sid Meier's Pirates، استار کنترل 2، Assassin's Creed IV: Black Flag و Wing Commander: Privateer می دانند. یا ما متوجه نیستیم، یا آن ها دقیقا نتوانسته اند بازی خود را شرح دهند اما به هر حال از نمایش های بازی بر می آید که با بازی قابل توجهی رو به رو باشیم. اتفاقات به صورت خودکار به وجود می آیند و تعداد بسیار زیادی ماموریت وجود دارد که زمان زیادی برای انجام همه آن ها باید صرف کنید. فراموش نکنید که سفینه تان را همیشه باید آپدیت نگه دارید.

Skytorn

skytornPSX_610

  • پی سی، مک، لینوکس، پلی استیشن 4

Skytron پروژه جدید مت تورسون، سازنده بازی تاورفال است و از زمان معرفی اش در PlayStation Experience تا حالا، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده. Névoa نام قهرمان پیکسلی بازی است. دل تان برای یک Metroid خوش ساخت تنگ شده؟ Skytron قصد دارد تجربه ای مشابه را ارائه دهد. تنها سلاح وی یک "بیل" است. او با این بیل به دشمنانش حمله می کند، زمین را می شکافد و به طور کلی همه کار می کند. شاید استفاده از این اسلحه شما را به یاد بازی Shovel Knight یا "شوالیه بیلی" بیندازد اما Skytron ویژگی های جذاب و خاص خود را دارد که باید به آن ها توجه داشت.

Cosmic Star Heroine

csomicstar610

  • پی سی، مک، پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا

اگر طرفدار بازی های نقش آفرینی غربی مانند Phantasy Star هستید، بازی Cosmic Star Heroine را حتما در صدر لیست خود قرار دهید. این بازی هم در یک استودیو دو نفره با نام Zeboud Games ساخته شده و قرار است یک عنوان نوستالژیک با ویژگی های گرافیکی دوران بازی های 8 و 16 بیتی باشد. آلیسا، کاراکتر اصلی بازی، یک مامور بالارده دولتی است که متوجه فسادی غیر قابل گذشت در شبکه می شود. زندگی وی به طور کلی دچار تحول می شود و در این مسیر شما همراه او خواهید بود.

Adr1ft

adrift-610

  • پی سی، پلی استیشن 4، اکس باکس وان، واقعیت مجازی

آدام اورث، یکی دو سال گذشته را مشغول ساخت بازی جدیدی به نام Adr1ft بوده. برای آن هایی که نمایش بازی را در The Game Awards 2014 ندیده اند باید گفت که Adr1ft شما را در نقش فضانوردی سردرگم قرار می دهد. اورث 2 سال پیش در مایکروسافت مشغول به کار بود و سر قضایای مسئله ساز اکس باکس وان و به خاطر توهین به کاربرانی که نسبت به نبود اینترنت پایدار در سراسر جهان اعتراض می کردند از این شرکت اخراج شد. تریلر بازی در مراسم فوق العاده بود. سکوت محض در فضای بیکران و جستجو در محیط های به هم ریخته می تواند ساعات خوشی را برای مان به ارمغان آورد.

Night In The Woods

nightinthewoods610

  • پی سی، لینوکس، مک، پلی استیشن 4

Night In The Woods گرافیک هنری برجسته ای دارد و کاراکتر اصلی اش یک گربه است! محیط بازی و جایی که داستان در آن روایت می شود بسیار خاص و قابل توجه طراحی شده. این گربه به یک باره با تغییراتی در زندگی خود رو به رو می شود که به هیچ وجه قابل تحمل نیستند، پس باید کار خود را آغاز کند. بازی بسیار داستان محور طراحی شده و المان بازی های پلتفرمر در آن مورد استفاده قرار گرفته. گربه بودن امکانات زیادی در اختیار یک بازی ساز قرار می دهد اما آنچه شما احتمالا به ذهنتان نمی رسد، پیشرفت کردن و ارتقای گربه است.

Gunsport

gunsport610

  • پی سی، پلی استیشن 4، اکس باکس وان

والی بال، سایبرپانک و بازی ویدیویی. Necrosoft این 3 مورد را کنار هم قرار داده و بازی Gunsport را ساخته است. بازیکنان از شاتگان ها و تلفن های لیزری خاصی که در آینده ساخته خواهند شد استفاده می کنند تا توپ نئونی را این طرف و آن طرف بفرستند. همانند والیبال، اگر توپ روی زمین بیفتد، یک امتیاز ثبت خواهد شد. امتیاز ثبت شده بر اساس میزان بارهایی که توپ از روی تور رد می شود متغیر خواهد بود. در هر صورت، هدف از معرفی این بازی، ایجاد تنوعی خاص است. کمتر پیش آمده که طی سال های اخیر، بازی سازان مستقل به سراغ بازی های ورزشی این چنینی بیایند و ابداعاتی از خود به ثبت برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • User.1
    User.1 | ۲۲ آذر ۱۳۹۳

    Expandebros و BroForce هم باحالن
    Xd

  • Hamid
    Hamid | ۲۲ آذر ۱۳۹۳

    احساس میکنم این پست بیشتر تبلیغ ps4 بود

  • amin
    amin | ۲۲ آذر ۱۳۹۳

    اولین نظر من در اینجا ثبت میشود،هاهاها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی