ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تولید چیپست های A9 مورد نیاز اپل را آغاز کرده است

ماه گذشته اخباری منتشر گشت که در آنها ذکر شده بود اپل پس از خاتمه یافتن دعوای پتنتی اش با سامسونگ در اروپا، تصمیم گرفته تا تولید چیپست های سری A خود را مجدداً به این کمپانی بسپارد. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

ماه گذشته اخباری منتشر گشت که در آنها ذکر شده بود اپل پس از خاتمه یافتن دعوای پتنتی اش با سامسونگ در اروپا، تصمیم گرفته تا تولید چیپست های سری A خود را مجدداً به این کمپانی بسپارد.

امروز نشریه کره ای Electronics Times در گزارشی آورده که کمپانی مورد بحث رسماً تولید چیپست های A9 را آغاز نموده است. این گزارش می افزاید سامسونگ چیپست های مورد تقاضای همتای آمریکاییش را در کارخانه ای که در شهر آستین ایالات تگزاس قرار دارد شروع کرده و در ساخت آنها از تکنولوژی FinFET چهارده نانومتری بهره می گیرد.

این تکنولوژی سبب می شود پردازنده های A9 از نظر ابعاد پانزده درصد از نسل فعلی ۲۰ نانومتری به کار رفته در آخرین محصولات تولیدی کمپانی ساکن کوپرتینو کوچک تر باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بهره گیری از تکنولوژی و معماری ۱۴ نانومتری همچنین سبب شده تا چیپست A9 نسبت به سری قبلی خود تا ۳۵ درصد انرژی کمتری مصرف نماید. تولید چیپست مذکور اینبار بسیار زودتر از زمان معمول آغاز گشته و احتمالاً اپل از آن در ساخت نسل بعدی تلفن هوشمندش که شاید نام آیفون 6S را برایش برگزیده باشد استفاده خواهد نمود.

البته ممکن است که تولیدات فعلی سامسونگ در نمونه های اولیه نسل بعدی موبایل مورد بحث استفاده شوند تا عملکرد آنها آزمایش گردد و سپس سری جدید و نهایی شده چیپست A9 وارد فاز تولید انبوه گردد.

گزارشات دیگری نیز وجود دارند که بر مبنای آنها گفته شده شاید سامسونگ مسئولیت تولید چیپست های S1 که در ساعت هوشمند اپل به کار رفته اند را نیز بر عهده داشته است. دو کمپانی مورد اشاره یعنی اپل و سامسونگ علیرغم رقابت سنگینی که با هم در بازار تلفن های هوشمند دارند در سال آتی و بر مبنای اخبار پیش تر ذکر شده در این زمینه همکاری های نزدیکی را نیز تجربه خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (57 مورد)
  • RAPture
    RAPture | ۲۲ آذر ۱۳۹۳

    14 نانومتری عالیه. اسنپ 810 20 نانومتری. خدایی اپل تو زمینه طراحی چیپست موبایل خیلی خوبه.

  • Mostafa
    Mostafa | ۲۲ آذر ۱۳۹۳

    با سلام / اولا هر شرکتی سعی میکنه ک محصول نهاییش با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت ممکن باشه ثانیا اپل و سامسونگ اولین فاکتورشون سود آوریه یعنی این همکاری در جهت سود آوریه بیشتر ولی فدا نکردن کیفیت برا اپل و سامسونگه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی