ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و آژانس فضایی فرانسه برای پیشرفت پروژه لون همکاری می کنند

گوگل و آژانس فضایی فرانسه موسوم به CNES در روز پنجشنبه خبر از همکاری مشترک بر روی پروژه لون و توسعه ی تکنولوژی های مرتبط به آن دادند، بر اساس این قرارداد همکاری گوگل می تواند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

گوگل و آژانس فضایی فرانسه موسوم به CNES در روز پنجشنبه خبر از همکاری مشترک بر روی پروژه لون و توسعه ی تکنولوژی های مرتبط به آن دادند، بر اساس این قرارداد همکاری گوگل می تواند بالون هایی که تلاش دارد با کمک آنها اینترنت و خدمات مبتنی بر آن را به نقاط مختلف جهان برساند به صورت آزمایشی در آسمان فرانسه به پرواز درآورد.

CNES سال ها است که در زمینه تکنولوژی های مرتبط به بالون تجربه اندوزی کرده، و حالا تصمیم دارد تجربیات خود در این زمینه را در اختیار گوگل و پروژه لون این شرکت بگذارد تا شاید روند پیشرفت آن سرعت بیشتری یافته و در آینده ای نزدیک تر به نتیجه برسد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پروژه لون یکی از ایده هایی است که در گوگل ایکس (آزمایشگاهی متعلق به گوگل که معمولاً ایده های بسیار بلند پروزانه ای مانند ماشین های خودران در آنجا متولد شده و توسعه می یابند) شکل گرفته و هنوز در شرایط تست و آزمون و خطا به سر می برد.

هدف این پروژه، ارائه ی اینترنت به مناطق محروم و فاقد امکانات از طریق بالون است، اینترنتی که حداقل سرعت کافی برای پخش ویدئو را دارا باشد.  در بالون های به کار گرفته شده در پروژه مذکور برای تامین انرژی از پانل های خورشیدی استفاده گشته و این بالونها که تا کنون بیش از ۳ میلیون کیلومتر پرواز آزمایشی داشته اند، به صورت معمول در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع مورد استفاده توسط خطوط هواپیمایی تجاری مورد بهره برداری قرار می گیرند.

بسیاری معتقد هستند همکاری گوگل و CNES در پروژه ی لون چشم انداز بهتری به آینده ی این پروژه می بخشد و می توان به تحقیقات و آزمایشات فعلی که در حال صورت پذیرفتن هستند امیدوارتر بود.

غول دنیای جستجو این روزها وضعیت خوبی را در اروپا تجربه نمی کند، این شرکت اختلافاتی را با پارلمان این قاره دارد و همینطور روز گذشته نیز به خاطر برخی از سیاست ها و شکایت صورت پذیرفته بر علیه ش اعلام داشت، از ۱۶ دسامبر سرویس اخبار خود برای کشور اسپانیا را قطع خواهد نمود.

کارشناسان معتقدند این همکاری غیر تجاری با آژانس فضایی فرانسه سبب بهبود چهره ی گوگل در نظر سیاستمداران و عموم مردم ساکن اروپا خواهد شد، هر چند که به واقعیت پیوستن این مسئله تنها با گذشت زمان مشخص خواهد گشت.

اگرچه گوگل اعلام نکرده است هدفش از همراهی با CNES بهبود وجه اش در اروپا است، ولی ابداً بعید نیست این اقدام در راستای کاهش بی اعتمادی و اعتراضات نسبت به سرویس های این کمپانی صورت پذیرفته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Bahador
    Bahador | ۲۲ آذر ۱۳۹۳

    زهی خیال باطل بیاد اینجا یه چیزی از خودشون در میارن خونشو حلال میکنن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی