ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن جدید Xbox و کورتانا در نسخه لو رفته جدید ویندوز ۱۰ دیده شد

مایکروسافت در حال آماده سازی یک بروزرسانی جدید برای نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ است تا بدین وسیله قابلیت های جدید و کاربردی این سیستم عامل را به کاربران نشان دهد. در حالی که این ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

مایکروسافت در حال آماده سازی یک بروزرسانی جدید برای نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ است تا بدین وسیله قابلیت های جدید و کاربردی این سیستم عامل را به کاربران نشان دهد.

در حالی که این شرکت قصد دارد برای معرفی این قابلیت ها در ژانویه یک کنفرانس خبری بزرگ را برگزار کند، یک نسخه لو رفته با شماره ساخت ۹۹۰۱ از این سیستم عامل موارد جدیدی را به نمایش گذاشت.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بزرگ ترین ویژگی که که در این نسخه دیده می شود، اضافه شدن کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت به این سیستم عامل است. پیشتر ویدیویی منتشر شده بود که در آن عملکرد کلی و واکنش این دستیار صوتی به پیغام های نوشتاری و گفتاری را دیده بودیم.

newwindows10leak1_1020.0

در حال حاضر کورتانا بسیار به آنچه که در ویندوز فون دیده می شود شباهت و همانطور که انتظار دارید، به دفترچه یادداشت، یادآوری و علایق شما دسترسی دارد. البته هنوز از نظر کاربری به تکامل نرسیده ولی می توان یک ظاهر کلی از کورتانا در ویندوز را ببینیم.

اپلیکیشن Xbox در واقع دوازه ای به سوی Xbox Live است.

یکی دیگر از مواردی که در این شماره ساخت دیده می شود، اپلیکیشن جدید XBox در ویندوز است. به نظر می رسد به وسیله این نرم افزار شما به محتوای موجود در اکوسیستم Xbox شامل جوایز، لیست دوستان، فید فعالیت ها و فروشگاه مایکروسافت دسترسی خواهید داشت.

windows1099013_1020.0

همچنین مایکروسافت انیمیشن های جدیدی را در بخش TaskView اضافه کرده و به نظر می رسد این کمپانی قصد دارد Control Panel را حذف و امکانات آن را به اپلیکیشن تنظیمات ویندوز ۱۰ اضافه کند. از طرفی دکمه Settings هم از بخش Charms Bar حذف شده است.

windows1099011_1020.0

فروشگاه ویندوز در ویندوز ۱۰ با شماره ساخت ۹۹۰۱ از چند جهت بهبود یافته و در حال حاضر، امکان دریافت موسیقی و فیلم هم در کنار بازی و اپلیکیشن وجود دارد. این یعنی مایکروسافت به خوبی توانسته سرویس های Xbox Music و Xbox Video را با Windows Store ترکیب کند تا تمام محتوا را در یک بخش ببینیم.

newwindows10leak4_1020.0

windows1099012_1020.0

windows1099015_1020.0

windows1099016_1020.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    جالبه!

  • saeid
    saeid | ۲۴ آذر ۱۳۹۳

    امیدوارم هرچه بیشتر به سیستم عامل گوشی های هوشمند مثل اندروید و آی او اس شبیه بشه.
    خسته شدیم از ظاهر و کارکرد ویندوز

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی