ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهندس سابق اپل بر علیه این شرکت در دادگاه شهادت داد

یکی از مهندسان سابق اپل، که پیشتر در iTunes مشغول به کار بوده، در دادگاه ضد انحصار شهادت داده که در این شرکت مشغول به انجام رساندن پروژه ای بوده که به وسیله آن، تمام رقبای ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

یکی از مهندسان سابق اپل، که پیشتر در iTunes مشغول به کار بوده، در دادگاه ضد انحصار شهادت داده که در این شرکت مشغول به انجام رساندن پروژه ای بوده که به وسیله آن، تمام رقبای آیپاد در آیتونز بلاک شوند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شاکیان اپل با احضار راب شولز، قصد داشتند تلاش اپل برای دور کردن رقبا از آیتونز و آیپاد را به دادگاه اثبات کنند. آنها استدلال می کنند که اقدامات ضد رقابتی اپل در بالا بردن قیمت آیپاد سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ باعث ضرر آنها شده. بر همین مبنا از اپل ۳۵۰ میلیون دلار غرامت می خواهند که این رقم طبق قانون ضد انحصار به سه برابر افزایش می یابد.

شولز که با ظاهری شیک در دادگاه حاضر شده بود خود را یک شاهد بی میل نسبت به این مسائل معرفی کرد و به پیشینه حضور خود در اپل بین سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ اشاره کرد. طبق گفته او، اپل پروژه ای را آغاز کرده بود که به اسم رمز Candy شناخته می شد.

شاکیان به دنبال ارائه دادن لایحه ای هستند که توسط شولز و با عنوان "جنگ مخفی" و با اشاره به مبارزه اپل با هکرهای آیتونز نوشته شده است. او در این لایحه نوشته است که اپل دانلود گسترده موسیقی را تنها برای محصولات خود مجاز اعلام کرده است. که البته قاضی یوان گنزالز این لایحه را به عنوان مدرک ثبت نکرد.

در خارج از دادگاه شولز گفت که او و تیم سابقش در اپل به روی حفظ کپی رایت موسیقی ها مناسب نیاز بازار موسیقی دیجیتالی کار می کردند. اما در نهایت او متوجه شد در واقع یک تسلط بازار برای آیپاد ساخته و نهایتا در سال ۲۰۰۸ اپل را ترک کرد.

شولز در این کشمکش قانونی که به مدت ده سال به طول انجامیده، به عنوان آخرین شاهد در این پرونده به دادگاهی در اوکلند امریکا فرا خوانده شده بود. این شهادت نشان می دهد اپل چطور از تکامل موسیقی دیجیتال در چند سال اخیر، شکل دهی تکنولوژی و یافتن بازار جدید سود برده است.

اپل هم در جواب گفته -و شولز هم این ادعا را تایید کرده- که این شرکت در حال بهبود آیتونز است تا دیگر رقبا هم بتوانند از این سرویس استفاده کنند. این شرکت می گوید کاری که شولز به آن مشغول بوده در واقع برای حفظ امنیت سیستم و تجربه کاربری است تا مسئله ای از این جهت برای کاربر و فایل ها رخ ندهد.

قاضی راجرز گفته که قصد دارد پرونده را به نزد هیئت منصفه ببرد تا در اوایل هفته آینده رای نهایی صادر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • hosein
    hosein | ۲۴ آذر ۱۳۹۳

    بر علیه غلطه! علیه درسته :)

  • رضا
    رضا | ۲۴ آذر ۱۳۹۳

    استیو جابز که فوت کرد اینا چهره ی واقعیشون رو نشون دادن،
    افتادن به دزدی از کاربراشون!!!

    استیو کجایی که هرچی بافته بودی پنبه شد

  • MeysaM
    MeysaM | ۲۳ آذر ۱۳۹۳

    میبخشید ولی "بر علیه" که در قسمت تیتر اومده کاملاً اشتباهه و باید "علیه" به تنهایی به کار برده بشه. :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی