ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ناامید کننده ترین بازی های سال به انتخاب CNET

سال 2014 با تمام خوبی ها و بدی هایی که برای صنعت بازی های ویدیویی به ارمغان داشت رو به اتمام است و تقریبا اغلب بازی های مهم سال به بازار آمدند. تعدادی از آن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

سال 2014 با تمام خوبی ها و بدی هایی که برای صنعت بازی های ویدیویی به ارمغان داشت رو به اتمام است و تقریبا اغلب بازی های مهم سال به بازار آمدند. تعدادی از آن ها برخلاف انتظار موفق ظاهر شدند و برخی دیگر در کمال ناباوری، ضعیف و ناقص بودند.

پیشتر در دیجیاتو بهترین بازی های سال را با هم مرور کردیم و بعدها به تماشای The Game Awards 2014 نشستیم که در آن Dragon Age: Inquisition به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد.

حالا می خواهیم به انتخاب وبسایت معتبر CNET، به ناامید کننده ترین بازی های سال نگاهی بیندازیم. این وبسایت، 6 بازی امسال را انتخاب کرده که البته حضور در این لیست به معنای بد بودن بازی ها نیست.

یکی از آن ها حتی توانسته جایزه بهترین بازی سال را از چندین مرجع دیگر دریافت کند و بازی شایسته سال باشد اما هیچ یک از این 6 بازی در زمان عرضه خود نتوانستند در حد و اندازه تبلیغات و میزان هیجانی که پشت شان بود ظاهر شوند.

شاید بتوان گفت جای خالی عناوینی مانند The Crew هم در این لیست دیده می شود اما بگذارید اندکی به یوبیسافت و سیاست های ناسالم اش در سال 2014 رحم کنیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Assassin's Creed Unity

ACU_hero

متاسفانه، Assassin's Creed Unity هنوز هم به حالت پایداری نرسیده. یوبیسافت وعده داده که با انتشار پچ چهارم، عمده مشکلات بازی برطرف شوند و Unity بالاخره به یک عنوان قابل بازی تبدیل خواهد شد. از آنجایی که به سخنان و وعده ی فرانسوی ها دیگر اعتمادی نیست، ما همچنان منتظر عرضه پچ خواهیم بود، تا شاید پس از یک ماه، بتوانیم Unity را در حالتی منصفانه بازی کنیم.

Unity آنقدرها هم بازی بدی نیست اما زیر خروارها باگ گرافیکی نمی توان از خوبی های آن گفت. شاید Assassin's Creed Unity که هفته آینده پس از نصب پچ چهارم ببینیم، یکی بهترین بازی های سال 2014 هم باشد اما یوبیسافت با عرضه یک بازی ناقص و غیرآماده، ثابت کرد ارزشی برای مشتری خود قائل نیست. جا دارد یادی کنیم از Assassin's Creed Rogue که برای پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 عرضه شد و زیر سایه ی خراب کاری های یونیتی چیزی از آن شنیده نشد. Rogue هم بازی جالبی نبود و صرفا جهت ادامه مسیر Black Flag ساخته شد. یونیتی میانگین امتیازات 72 و Rogue میانگین امتیازات 73 را از جمع بندی وبسایت متاکرتیک دریافت کرده است.

NHL 15

NHL15

NHL 15 یکی از ضعیف ترین بازی های ورزشی امسال Electronic Arts Sports بود. سال گذشته این بازی برای نسل جدید عرضه نشد و با شروع نسل هشتم کنسول ها، هیچ هاکی روی یخ جذابی برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان وجود نداشت. علت این اتفاق، گذاشتن زمان بیشتر برای NHL 15 اعلام شد، بازی ای که فقط برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان به بازار آمد.

این دلایل را اگر سال گذشته می شنیدیم اندکی منطقی بود، اما حالا و پس از عرضه NHL 15 می توان به وضوح دید که EA Sports نه تنها امسال را خراب کرد، بلکه کلاه گشادی سر طرفداران بابت NHL 14 هم گذاشت. نسخه ی امسال، ویژگی ها و قابلیت های بسیاری که پایه ثابت بازی در سال های گذشته بودند را در خود نداشت و در نهایت، الکترونیک آرتز یک میانگین امتیازات 60 را در کارنامه خود ثبت کرد.

The Sims 4

The-SIMS-4-1024x576

برخلاف انتظارات، در The Sims 4 خبری از تغییرات گسترده نیست و بیشتر با یک آپدیت بزرگ نسبت به The Sims 3 رو به رو هستیم. به هر حال، عدم حضور افراد خلاقی چون ویل رایت، خالق بازی در تیم می تواند به مرور زمان مشکل ساز شده و یک فرنچایز را به خطر بیاندازد.

اضافه شدن یک شماره جلوی نام بازی، مستلزم تغییراتی بنیادی است و متاسفانه نسخه چهارم سیمز چیز جدیدی برای ارائه ندارد و فقط نسبت به نسخه قبلی اندکی به روز شده. اندکی با تکنولوژی جلو آمده و سلیقه مردم را به سال 2014 نزدیک تر کرده. رفتار سیم ها آشناتر است و در مجموع کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد اما The Sims 4 آن چیزی نبود که همه منتظرش بودند و میانگین امتیازات 70 صحت این موضوع را تائید می کند.

Thief

background-9250ce1d96dd10604ccfed99a78dc989

اسکوئر انیکس پس از سال ها فرنچایز Thief را زنده کرد اما ای کاش این اتفاق نمی افتاد. این کمپانی ژاپنی پس از خریدن Eidos، تقریبا هر سال یکی از بازی های این شرکت را زنده کرد و امسال نوبت به Thief رسیده بود. پس از معرفی بازی، بسیاری بر این باور بودند که Thief می تواند با پس گرفتن جایگاه خود از DisHonored به عنوان بهترین بازی این سبک معرفی گردد اما این اتفاق رخ نداد.

سبک گرافیکی و بسیاری موارد دیگر Thief شباهت انکار نشدنی به DisHonored دارند اما طراحی مراحل و گیم پلی بازی، به چند فرسخی شاهکار استودیو Arkane نمی رسد. میانگین امتیازات Thief در وبسایت متاکرتیک 67 است.

Watch_Dogs

watch-dogs-aiden-pearce-wallpaper

E3 2012 یوبیسافت بازی جدیدی معرفی کرد که همگان را شوکه کرد. گرافیکی که آن زمان نمایش داده شد روی کنسول های نسل هفتم به هیچ وجه امکان پذیر نبود و کم کم سر و صدای پلی استیشن 4 و اکس باکس بعدی به گوش رسید. Watch_Dogs در کنفرانس یوبیسافت روی یک پی سی بسیار قوی نمایش داده شد اما کاربران، نه روی کنسول و نه روی پی سی، هیچ وقت نتوانستند واچ داگز را با چنین گرافیکی بازی کنند.

این روزها، یوبیسافت به نمایش تخیلی از بازی هایش عادت کرده و واچ داگز آخرین آن ها نیست. متاسفانه، واچ داگز با تمام خوبی هایش، در حد و اندازه ای که کارگردان و تیم سازنده از آن تعریف و تمجید می کردند نیست. قابلیت های هک کردن بسیار محدود است و هیچ لحظه حیرت انگیزی در بازی وجود ندارد. براساس 80 نقد و بررسی، میانگین امتیازات این بازی روی نسخه پلی استیشن 4، روی عدد 80 ایستاده است. نسخه Wii U که چندی پیش منتشر شد با استقبال منتقدین رو به رو نشد و تا به حال امتیاز 61 را دریافت کرده است.

Destiny

destiny

شاید تعجب آور باشد اما دستینی پرفروش ترین بازی جدید سال 2014 است و در مجموع، پس از Call of Duty Advanced Warfare، عنوان دومین بازی پرفروش سال را از آن خود کرده. اکتیویژن در ابرها سپری می کند و کاربران نیز هم اما دستینی در رسانه ها اصلا و ابدا شروع خوبی نداشت. این بازی از مجموع 95 نقد و بررسی، تاکنون امتیاز 76 را به دست آورده در حالی که بسیاری معتقد بودند دستینی می تواند اصلی ترین نامزد برای کسب جایزه بهترین بازی سال باشد.

اما دستینی واقعا بازی ضعیفی نیست و تنها شروع بدی داشت. ساخته جدید استودیو بانجی، خالق سری هیلو، یک بازی MMO است که به مرور زمان تکمیل می شود. بانجی و اکتیویژن ترجیح دادند برای شروع کار، دستینی را در ساده ترین حالت ممکن خود عرضه کنند و بعدها با ارائه آپدیت های برنامه ریزی شده، محتوای بیشتری در اختیار کاربر قرار دهند. مسلما برنامه ها برای دستینی ادامه خواهد داشت و تا 1-2 سال آینده شاید هر هفته یک بار نام این بازی را در صدر اخبار ببینیم اما به هر حال، حقیقت را باید گفت: دستینی شروع بسیار ضعیفی داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • ehsan
    ehsan | ۵ فروردین ۱۳۹۵

    سیکتیر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی