ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری شیائومی در Midea برای تولید محصولات خانه هوشمند

شیائومی روز به روز سلطنت خود را گسترش می دهد تا جایی که به صنعت موبایل اکتفا نکرده و هفته گذشته اولین دستگاه تصفیه هوای خود را معرفی کرد. حال به نظر می رسد این ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

شیائومی روز به روز سلطنت خود را گسترش می دهد تا جایی که به صنعت موبایل اکتفا نکرده و هفته گذشته اولین دستگاه تصفیه هوای خود را معرفی کرد. حال به نظر می رسد این شرکت به طور جدی قصد دارد به حوزه خانه هوشمند هم وارد شد و برای رسیدن به این هدف، ۲۰۰ میلیون دلار در شرکت سازنده لوازم خانگی Midea سرمایه گذاری کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شیائومی یکی از گروه شرکت های فن آوری چینی است که ۱.۲۹ درصد سهام از Midea Group را به مبلغ حدودی ۲۰۵ میلیون دلار خریداری کرد. ارزش این شرکت بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

شرکت Midea واقع در شهر گوانگدونگ چین، تولید کننده انواع و اقسام لوازم خانگی مثل سیستم های تهویه مطبوع، یخچال، لوازم آشپزخانه و غیره است که از سال ۱۹۶۸ آغاز به کار کرد. اما در ماه مارس گذشته از پروژه خانه هوشمند خود رونمایی کرد و مبلغی در حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای آن سرمایه جذب کرد.

در بیانیه ای که توسط شیائومی منتشر شده آمده که: "توافق بین شیائومی و Midea همکاری استراتژیک بین دو کمپانی در ساخت و توسعه محصولات الکترونیک و ایجاد خانه هوشمند را نشان می دهد."

شیائومی که برای تلفن های هوشمند با قیمت بسیار مناسب اش نزد بسیاری از مردم محبوب است، در یکی دو سال اخیر خطوط محصولات خود را تا حد زیادی پیشرفت داده است. علاوه بر دستگاه تصفیه هوای ۱۵۰ دلاری Mi Air Purifier، محصولات دیگری همچون روترهای ۲۰ دلاری، کیت فشار سنج خون، تلویزیون هوشمند، تبلت، باتری و دست بند سلامتی هم توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه شده است.

سخت افزار و خانه هوشمند دو موضوعی هستند که شیائومی به روی آنها تمرکز کرده و خبر همکاری اخیرش با شرکت Midea نشان از جاه طلبی چینی ها به پیشرفت و قرار گرفتن در صدر کمپانی های تکنولوژی دارد.

شیائومی اعلام کرده که ۲۵ شرکت دیگر به اکوسیستم آنها ملحق شده اند که از جمله آنها می توان به کمپانی امریکایی Misfit و iHealth Labs اشاره کرد که مورد دوم تولید کننده محصولات سنجش فشار خون چینی ها است.

در مورد iHealth Labs نکته دیگری که باید اشاره کنیم این است که شیائومی تغییر خاصی با محصولات اصلی نکرد و صرفا برند خود را به این محصولات اضافه و همچنین پشتیبانی از آنها در تلفن های هوشمندش را آغاز کرد.

باید صبر کرد و دید همکاری دو کمپانی شیائومی و Midea چه سرانجامی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • عشق شیائومی
    عشق شیائومی | ۱ دی ۱۳۹۳

    عالی بود jimli مرسی از عامر

    • adidas
      adidas | ۳ دی ۱۳۹۳

      عزيز اين ايميلت رو بده چند سوال داشتم.تشكر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی