ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپ چت روی عینکی شبیه گوگل گلس سرمایه گذاری کرده است

به نظر می رسد که Snapchat اوایل سال جاری در سکوت خبری شرکتی را خریداری کرده که مشغول کار روی محصولی شبیه عینک گوگل بوده است. این اطلاعات از میان داده هایی که از سرورهای ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

به نظر می رسد که Snapchat اوایل سال جاری در سکوت خبری شرکتی را خریداری کرده که مشغول کار روی محصولی شبیه عینک گوگل بوده است. این اطلاعات از میان داده هایی که از سرورهای هک شده سونی به دست آمده اند.

این اطلاعات در ایمیلی بین یکی از مدیران سونی و یکی از اعضای هیات مدیره اسنپ چت رویت شده. در این ایمیل از توافقی صحبت به میان آمده که طبق آن به اسنپ چت ۱۵ میلیون دلار برای خرید Vergence Labs پیشنهاد شده است. نهایتا به نظر می رسد اسنپ چت ۱۱ میلیون دلار نقد و ۴ میلیون دلار دیگر به صورت سهام برای خرید این مجموعه پرداخت کرده است.

در سایت Vergence Labs هیچ اطلاعاتی در مورد خریده شدنش توسط اسنپ چت دیده نمی شود.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

این خرید اندکی غریب به نظر می رسد چرا که اسنپ چت در واقع اپلیکیشنی موبایلی برای به اشتراک گذاری متن و عکس است که محتوای ارسالی از طریق آن طی مدتی مشخص پاک می شود. با این توصیف دلیل خرید Vergence Labs توسط اسنپ چت مشخص نیست.

محصول اصلی Vergence Labs عینکی مخصوص است که قابلیت ضبط ویدئو را با فشردن یک کلید روی فریمش دارد. این عینک با حافظه ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت ساخته شده اند و قیمتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار دارند. این عینک می تواند به کامپیوتر متصل شود تا برای ارسال ویدئوهای آن به اینترنت مهیا شود. امکان عکسبرداری توسط این عینک وجود ندارد.

Vergence Labs در سال ۲۰۱۱ یعنی پیش از معرفی گوگل گلس تاسیس شده است. ایده اولین محصول اصلی این شرکت توسط یکی از موسسین آن که در دانشگاه UCLA درس می خوانده داده شده است.

به نظر می رسد این استارتاپ در وضعیت مالی خوبی به سر نمی برده است چرا که در میان ایمیل های یافت شده ایمیلی نیز وجود دارد که نشان از پرداخت وامی دو میلیون دلاری از سوی اسنپ چت به آن در آن دیده می شود.

در اینجا متن کامل توافق مذکور قابل دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    میگن عینک گوگل موفق نبوده اما همه دارن مشابهشو میزنن پس این نشونه اینه که ایدش عالی بوده اما سیاست قیمت گذاری گوگل ناجور بوده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی