ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا بیت کوین در انتظار روزهای روشن است؟

پیش از کاهش قیمت بیت کوین، اواخر سال گذشته میلادی ارزش هر سکه آن به ۱۰۰۰ دلار رسید. اما پس از نوسانات متعددی که در این ارز دیجیتال به وجود آمد در حال حاضر با ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۶ آذر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

پیش از کاهش قیمت بیت کوین، اواخر سال گذشته میلادی ارزش هر سکه آن به ۱۰۰۰ دلار رسید. اما پس از نوسانات متعددی که در این ارز دیجیتال به وجود آمد در حال حاضر با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار معامله می شود.

با وجود اینکه آن روزها گذشته به نظر می رسد برای بیت کوین همه چیز دوباره رو به رشد خواهد بود. در ادامه نگاهی به وضعیت بیت کوین در سال آتی میلادی خواهیم داشت. با دیجیاتو همراه باشید.

در دهه گذشته میلادی افراد زیادی در مورد بیت کوین -که در سال ۲۰۰۹ میلادی به دنیا شناسانده شد- چیزی نمی دانستند. این ارز دیجیتال اما مفاهیم زیادی را در همین چند سال تغییر داده است.

تا به حال داستان های فراوانی در مورد میلیونرهای بیت کوینی نقل شده است. با افزایش قیمت این ارز در سال گذشته، افراد بسیاری از اینکه پولی خرج خرید آن نکرده اند تاسف خوردند. با وجود قیمت ۱۰۰۰ دلاری آن در سال گذشته، بد نیست بدانید قیمت هر سکه از آن درست دو سال پیش (در اواخر ۲۰۱۲) حدود ۱۰ تا ۱۳ دلار بود.

برادران دوقلوی Winklevoss که یکی از صرافی های بیت کوین شناخته شده را در اختیار دارند پیش بینی کرده اند ارزش بیت کوین روزی به ۴۰ هزار دلار هم می رسد که ارزش بازار این ارز را به ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رساند. این پیش بینی البته چندان هم بعید به نظر نمی رسد.

کسب و کارهای بسیاری کم کم شروع به قبول کردن بیت کوین کرده اند. وردپرس از اواخر ۲۰۱۲ این ارز را به عنوان ارزی جهت دریافت پول از کاربران پذیرفت. اگر به خاطر داشته باشید Dell هم اخیرا پشتیبانی از این ارز را به سرویس ها و فروشگاه های آنلاینش اضافه کرد. استارتاپ ها و شتابدهنده های استارت آپ نیز بر روی بازارهای وابسته به بیت کوین تمرکز بیشتری کرده اند.

coindesk-bpi-chart-1

سرمایه گذاران اکنون در مورد بیت کوین اندکی نامطمئن هستند. آنها نمی دانند باید در خصوص این ارز چه کنند. ارزش سکه های بیت کوینی بر آنها محرز است اما پتانسیل این سکه های دیجیتال در کوتاه مدت حاشیه اطمینانی ندارد. سرمایه گذاران حتی شاید در میان مدت هم نتوانند سرمایه گذاری روی بیت کوین را عاقلانه به حساب آورند.

در مجموع اما تعداد کیف پول های بیت کوینی رو به افزایش است. چیزی که برای خریداران بالقوه جذابیت ایجاد می کند. این کیف پول ها در واقع حاوی کلیدهایی دیجیتال هستند که مقدار مشخصی از سکه های بیت کوین را آزاد می کنند و می توان آنها را خرج کرد. درست شبکه کیف پول فیزیکی که کارت های بانکی و اعتباری را در خود نگه می دارد.

تعداد کیف پول های بیت کوینی موجود، در پایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی نزدیک به ۶٫۵ میلیون تخمین زده می شود. این عدد در مقایسه با سال گذشته ۵٫۲ میلیون افزایش نشان می دهد. البته بر اساس گزارشی که پیش از این توسط رویترز منتشر شده اغلب این کیف ها خالی هستند. تخمین زده می شود تنها بین ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار کیف پول حاوی سکه باشند. این نشان می دهد افراد زیادی کیف پول خود را ایجاد کرده اما در واقع برای خرید سکه و نگهداری سکه ها در آن اقدام نکرده اند.

سرمایه گذاران و رسانه ها اخطار داده اند که امسال سرمایه گذاری روی بیت کوین با توجه به درصد کاهش قیمتش بدترین انتخاب بوده است. این واقعیتی است که حتی کسانی که کاملا به بیت کوین معتقدند هم تصدیق می کنند. افزایش قیمت بیت کوین بدون توجه به میزان هزینه های تامین تکنولوژی های مورد نیاز برای به دست آوردن آن، ارزش واقعی ایجاد نمی کند. البته قابلیت انتقال بیت کوین یکی از مهمترین عواملی است که توانسته ارزش آن را در معاملات بالا نگه دارد.

آدام دراپر -موسس شتابدهنده Boost VC- می گوید: من فکر می کنم در جایگاه یک دارایی [بیت کوین] کماکان بهترین بازدهی را دارد. ما در حال بهبود اوضاع هستیم. اوضاعی که در آن که کمترین تفکرات سرمایه گذاری روی بیت کوین وجود دارد.

با افزایش قیمت بیت کوین، اوضاع برای این ارز رو به راه است. بدون در نظر گرفتن اینکه کدام بخش از اکوسیستم بیت کوین می تواند مهمتر و موثرتر باشد، توجه و جذابیت عمومی به این ارز دیجیتال نمی تواند باری منفی داشته باشد. پس اگر ما رشد قیمت بیت کوین در ۲۰۱۵ را نبینیم، حتما افزایش میزان استفاده از آن را شاهد خواهیم بود.

مایکروسافت اخیرا در شراکتی با Bitpay اقدام به عرضه برخی خدماتش با واسطه بیت کوین کرده است. در واقع این دومین شرکت بزرگی است که به این بازار وارد شده و تصمیم می گیرد بیت کوین را -با وجود کاهش قیمتش- به ارزهای مورد قبولش وارد کند.

با این فرض که ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۵ افزایش واهد یافت شما باید از خود بپرسید چه رویداد یا رویدادهایی اتفاق خواهند افتاد.

آدام دراپر معتقد است تاثیر چنین اتفاقی می تواند ارز دیجیتال را برای ما قابل دسترس تر کند. به گفته او: «من هنوز هم سرسختانه و دیوانه وار به بیت کوین معتقدم و به نظر من شش ماه آینده بسیار هیجان انگیز خواهد بود.»

مرکز شتابدهنده آدام دو بار در سال بر روی ۲۰ تا ۳۰ شرکت سرمایه گذاری می کند. مرکز او تمام بودجه خود را بر روی استارت آپ های وابسته به بیت کوین هزینه کرده است.

معاملات بیت کوین به پایین ترین سطح خود در این موقع از سال رسیده اند و این بخش اعظمی از ارزش ایجاد شده در سال گذشته را کم کرده است. اما دراپر و سایر کسانی که به بیت کوین امید بسته اند معتقدند با توجه به اینکه حباب بیت کوین ترکیده است، آینده آن باید هیجان انگیز و مثبت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Exchange Bitcoin
    Exchange Bitcoin | ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

    سلام - به نظر من بهترین سایت در زمینه ی خرید و فروش و تبدیل بیت کوین - پرفکت مانی - وب مانی - اوکی پی و کلیه ارزهای الکترونیک جهان در سایت ارزهای الکترونیک هادی موجوده - پشتیبانی 24 ساعته - تضمین و گارانتی 24 ساعته دارند و سرعت خیلی بالا در خرید و فروش و تبدیل - من راضی ام از این سایت چون امکاناتش و خدماتش خیلی زیاد و عالیه - خودتون حتما" امتحان کنید . می تونید در سرچ گوگل کلمه ی سایت ارزهای الکترونیک هادی " رو سرچ کنید - با تشکر از همه ی دوستان

  • Bitcoin.ir
    Bitcoin.ir | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کسانی که همون سال ۲۰۱۱ خریدند برد کردند الان سرمایه اندکی که گذاشته بودن چند هزار برابر شده.

  • Yaya
    Yaya | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    جالبه بیت کوین به کجا رسیده !!!! این بیت کوین تا اونجایی که یادم باشه یه ریاضی دان چینی الگوریتمش رو ساخته و دایی ام که تو دانشگاه ام ای تی با این اقای چینی اشنا شده بود پروژه ش به نظرش جالب اومده بود و 4.5 سال پیش برام راجبه بیت کوین میگفت .....اگه اون موقع یه بیت کوین خریده بودم الان. کجتاااااااا بودم !!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی