ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دوربین منحصر به فرد تلفن هوشمند Huawei Honor 6 Plus

مدتی قبل، درباره تلفن هوشمند Honor 6 Plus و ویژگی لنز دو گانه آن در دیجیاتو خواندید. سپس، اولین تصاویر ثبت شده توسط این تلفن هوشمند در فضای اینترنت منتشر شده و با عملکردی فوق ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۲۷ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

مدتی قبل، درباره تلفن هوشمند Honor 6 Plus و ویژگی لنز دو گانه آن در دیجیاتو خواندید. سپس، اولین تصاویر ثبت شده توسط این تلفن هوشمند در فضای اینترنت منتشر شده و با عملکردی فوق العاده در نور کم، اصحاب رسانه را تحت تاثیر قرار داد.

با این حال، سوالاتی درباره نحوه کارکرد دوربین دستگاه پیش وجود دارد. آیا هوآوی واقعا از شاتر ها در ویژگی دیافراگم متغیر بهره برده است؟ بعید به نظر می رسد، در نتیجه حدس زدیم که این کار با الگوریتمی متفاوت و با استفاده از دو دوربین ۸ مگاپیکسلی موجود در پشت دستگاه انجام می گیرند.

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید.

edf
یکی از اولین تصاویر به ثبت رسیده توسط این تلفن همراه.

حالا که بررسی های مختلفی از Honor 6 Plus منتشر شده، ما نیز با نحوه کارکرد ویژگی لنز دو گانه آشنایی بیشتری داریم. در واقع، تلفن هوشمند مورد بحث از نرم افزار جهت شبیه سازی دیافراگم متغیر استفاده کرده و تغییر آن بین f/0.96 و f/16 را امکان پذیر ساخته است. کنترل دیافراگم از طریق اسلایدری انجام می گیرد امکان انتخاب چندین گزینه متفاوت را فراهم کرده است، همچنین پس از انتخاب یکی از موارد، پیش نمایشی زنده رو به روی چشمان کاربر قرار خواهد گرفت. دیگر ویژگی جذاب این دوربین خاص، امکان تعیین فوکوس و دیافراگم تصاویر، پس از ثبت آن است؛ درست مانند دوربین های Lytro.

تجهیزات سخت افزاری موجود در پشت پرده ی این ویژگی، شامل دو دوربین هم تراز در پشت دستگاه است. هر دو دوربین از سنسوری ۸ مگاپیکسلی بهره می برند، اما دوبین اصلی، دارای فوکوس خودکار و دیافراگم f/2.0 بوده و دیگری از فوکوس ثابت و لنز f/2.4 بهره می برد. همانطور که مشاهده می کنید، این فرآیند کاملا نرم افزاری است.

edf
یکی از اولین تصاویر به ثبت رسیده توسط این تلفن همراه. برای مشاهده تصاویر بیشتر به لینک منبع مراجعه کنید.

برای محقق ساختن هرچه بهتر این هدف، هوآوی از ISP قدرتمندی به همراه یک موتور گرافیکی 3IE استفاده می کند که به گفته خودش، حدود دو سال روی آن زمان صرف کرده است. کاری که دو دوربین انجام می دهند نیز واضح است؛ دوربین دارای فوکوس ثابت تصویری صاف، با کمی عمق ثبت کرده و دوربین دیگر، روی اجسام نزدیک فوکوس می کند. امکان استفاده از نورپردازی و سایه های بلند و کوتاه نیز در این دو دوربین متفاوت وجود دارد. با این امکان، ثبت تصاویر HDR تنها با یک باز و بسته شدن شاتر امکان پذیر شده است که در دوربین های دیگر، نیاز به ثبت تصاویر متعدد دارد.

EXIF
یکی از اولین تصاویر به ثبت رسیده توسط این تلفن همراه.

دیگر ویژگی جالب اضافه شده به Honor 6 Plus توسط هوآوی، تصاویری با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل است که از ترکیب تصاویر ثبت شده توسط دو دوربین به دست می آید. مدتی قبل، نمونه هایی از این ویژگی توسط کمپانی یاد شده ارائه شد، و عکاسان نیز به سرعت متوجه نواقصی در نتایج آن شدند، انتظار می رود هوآوی نیز بی کار ننشسته و برای بهبود این الگوریتم تلاش کند. در کنار تمام این امکانات جذاب، امکان ثبت تصاویر برجسته و سه بعدی نیز در این دستگاه گنجانده شده.

در ادامه می توانید تصاویر مشابه ثبت شده توسط Honor 6 Plus، آیفون ۶ پلاس و Honor 6 را مشاهده کنید (برای تماشای تصاویر در سایز اصلی به لینک منبع مراجعه نمایید).

Honor-6-Plus

Apple-iPhone-6

Honor-6

Honor-6-Plus (1)

Apple-iPhone-6 (1)

Honor-6 (1)

Honor-6-Plus (2)

Apple-iPhone-6 (2)

Honor-6 (2)

Honor-6-Plus (3)

Apple-iPhone-6 (3)

و در آخر، خبر خوب این است که هوآوی، خبر از ارائه APIهایی برای توسعه دهندگان داده است که امکان توسعه و عرضه اپلیکیشن های جذابی را امکان پذیر می سازد. نظر شما در این باره چیست؟

در ادامه می توانید ویدیویی از نحوه عملکرد این تلفن هوشمند منحصر به فرد مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/HUAWEI Honor 6 Plus Dual Cameras R&d Team Video.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

    این گوشی در این رنج قیمت با این امکانات خاص که فقط در گوشیهای بالای 1.6 میلیون تومان میشه دید . میتوان گفت منحصر بفرده .
    قرار نیست همیشه هرکسی بخواد چیزی بسازه باید از نو شروع کنه تا معنی خلاقیت بده . باید از بهترینها موجود استفاده کنه و با استفاده از اونها بهترین خودشو بسازه . مثل ویندوز که از مکینتاش و kick start شرکت کومودور الهام گرفته شد و تولید شد.

  • نسترن
    نسترن | ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

    honor 6 ya huawei p7????plz heeeelp

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی