ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر پیشین اینترنت اکسپلورر از مایکروسافت جدا شد

دین هاکاموویچ، مردی که برای بیش از 10 سال تیم توسعه اینترنت اکسپلورر را مدیریت می کرد، از مایکروسافت جدا شد. وی در وبلاگ خود اظهار کرد که آماده لذت بردن از نقطه نگاهی متفاوت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ آذر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

دین هاکاموویچ، مردی که برای بیش از 10 سال تیم توسعه اینترنت اکسپلورر را مدیریت می کرد، از مایکروسافت جدا شد. وی در وبلاگ خود اظهار کرد که آماده لذت بردن از نقطه نگاهی متفاوت در تکنولوژی و زندگی اش است. هاکاموویچ 24 سال پیش به این شرکت پیوست و حالا معتقد است مایکروسافتی که او سال 1990 به آن آمده، نسبت به امروز تغییرات بسیاری به خود دیده.

حضور وی در تیم اینترنت اکسپلورر برای اولین بار در سال 2003 رخ داد، زمانی که IE در دوران اوج خود بود. اما موفقیت در آن زمان برای مایکروسافت به معنای ترک توسعه این مرورگر بود. 3 سال بعد، زمانی که رقبایی چون فایرفاکس بر مسند قدرت نشستند، هاکاموویچ عملا اعلام کرد که: "ما خراب کردیم."

هاکاموویچ اواخر سال گذشته از سمت خود کنار گذاشته و در تیم ویندوز به عنوان مدیر اطلاعات مشغول به کار شد. وی تلاش های سخت کوشانه زیادی کرد تا IE همانند رقبایش دیده شود، از جمله افزایش امنیت و HTML 5 اما بازار نسبت به محصولی که همیشه پشت سر دیگران قرار دارد بی میل بود.

تحت مدیریت هاکاموویچ، اینترنت اکسپلورر نسبت به برخی تغییرات مثل افزونه های کروم که آن را تبدیل به سلطان بی چون و چرای بازار کرده بود بی میل بود. البته در IE12 به نظر می رسد شاهد اضافه شدن این تغییرات باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • محسن
    محسن | ۲۸ آذر ۱۳۹۳

    کدوم احمقی بعد از این همه فضاحت در ارائه اینترنت اکسپلورر همچنان ده سال این آدم رو به عنوان مدیر نگه داشته؟ مزخرفترین برازر تاریخ اینترنت اکسپلورر بوده و هست. نمی دونم تو اون دوران که با اکسپلورر ۶ کار می کردیم چه صبری داشتیم؟!

  • RAPture
    RAPture | ۲۸ آذر ۱۳۹۳

    IE 11نسبت به قبلی ها خیلی بهتر شده و لی هر آدم منصفی حتا طرفدار های متعصب مایکی (خودم هم طرفدارشم اما نه متعصب) هم قبول دارند که هنوز IE نسبت به رقبا یعنی کروم و فایر فاکس عقبتر هستش البته تو بعضی موارد هم بهتر هستش ولی در کل نه.
    باید دید آیا مرورگر IE جزو برنامه های اول نادلا هست یا نه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی