ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

13 دلیل برای خرید Wii U به جای پلی استیشن 4 یا اکس باکس وان

مطلب زیر از وبسایت Wire ترجمه شده و نویسنده آن معتقد است که کنسول Wii U بنابر 13 دلیلی که ارائه داده، گزینه بهتری نسبت به دو کنسول بازی دیگر است. 2014 همانطور که دیدید ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ آذر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

مطلب زیر از وبسایت Wire ترجمه شده و نویسنده آن معتقد است که کنسول Wii U بنابر 13 دلیلی که ارائه داده، گزینه بهتری نسبت به دو کنسول بازی دیگر است.

2014 همانطور که دیدید به پایان رسید و البته که سال بسیار خوبی هم برای نینتندو بود. حداقل 3 بازی نینتندو در لیست 10 بازی برتر امسال قرار می گیرند و از این بابت، ژاپنی ها گل کاشتند. بایونتا 2، ماریو کارت 8 و Super Smash Bros. Wii U بیشترین بازخورد را در میان بازی های انحصاری داشتند اما از لحاظ عناوین غیر داخلی، امسال هم برای نینتندو چندان جذاب نبود.

Wii U خیلی در زمینه فروش موفق نبود و از هر دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عقب ماند. اما این حقیقت را نباید فراموش کنیم که بهترین انحصاری های امسال، چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ کیفیت از آن نینتندو بود. دستاوردی بزرگ برای کمپانی بزرگی که مدت هاست در دردسر افتاده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نظرات مت پکهام را در این رابطه بخوانیم.

بهترین بازی های انحصاری را می توان روی آن یافت

امسال برای بازی های غیر انحصاری سال خوبی بود که متاسفانه کمتر می توان آن ها را روی Wii U پیدا کرد. Alien Isolation، فار کرای 4، Middle-earth: Shadow of Mordor و Dragon Age: Inquisition. یک لیست گسترده ای هم از بازی های بازسازی شده مثل The Las of Us، هیلو و GTA V وجود دارد که طبیعتا همه آن ها را سال گذشته بازی کرده بودیم.

مایکروسافت Sunset Overdrive و Forza Horizon 2 داشت و سونی هم Final Fantasy XIV و Velocity 2X. همین. پلی استیشن 4 و اکس باکس وان کامپیوترهای مخصوص بازی هستند که هر نسل اندکی بهتر می شوند. با حذف کینکت از اکس باکس وان هر امیدی که به نوآوری بود مرد.

نینتندو با کنسول متفاوتش، بازی های بسیار متفاوتی هم ارائه می دهد. اگر در زمینه بازی های غیر داخلی ضعیف است، حداقل در زمینه بازی های انحصاری اش تلاشی دو برابر دارد و همه جور عنوانی در میان آن ها می توان یافت.

به لیست زیر توجه کنید:

  • Bayonetta 2
  • Donkey Kong Country: Tropical Freeze
  • Hyrule Warriors
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
  • LEGO City Undercover
  • Mario Kart 8
  • New Super Mario Bros. U
  • Pikmin 3
  • Pushmo World
  • Super Mario 3D World
  • Super Smash Bros. Wii U
  • The Wonderfull 101

لیست بالا را کمتر کسی از لحاظ تنوع و کیفیت می تواند زیر سوال ببرد. 8 بازی کنسول Wii U توانسته اند در وبسایت متاکرتیک امتیاز 85 به بالا دریافت کنند که مقایسه آن با 2 بازی روی کنسول های حریف خنده دار است.

نینتندو به شیوه ای دیگر نیازمند توسعه دهندگان خارجی است

15f8163863b5aec53c5fa3bae107cf1f

در هر تجارتی، هدف اصلی سوددهی است و تاکنون نینتندو اوضاع خوبی را طی سال های گذشته نداشته.

نه، شما هیچ وقت GTA V را روی Wii U نمی بینید و این یک حقیقت محض است. Wii U جایگاهی برای بسیاری از بازی های بزرگ قائل نشده و قدرتی هم برای اجرای آن ها ندارد. بنابراین باید تا حدی سیاست و قدرت توسط نینتندو خرج شود تا استودیوهای بزرگ همانند نسل گذشته، برای ژاپنی ها ارزش قائل شده و بازی های انحصاری بسازند. نینتندو به چنین مدل حمایت 3rd Party نیاز دارد.

متاسفانه نینتندو نتوانسته توسعه دهندگان خارجی را به ساخت بازی در اکوسیستم کنسول هایش تشویق کند و این اصلا اتفاق خوبی نیست، درست برخلاف نسل پیش و کنسول Wii.

نینتندو اخیرا در کیوتو مرکز توسعه بسیار بزرگی راه اندازی کرده است

مدیر بخش آمریکای نینتندو، رجی فیلز-امی در مصاحبه ای تلفنی اظهار کرده بود که تمام تمرکز کمپانی روی محتواهای نینتندو محور است.

"ما باید از نیروهای رو به افزایش 1st Party و 2nd Party خود نهایت استفاده را ببریم تا جمعیت دارندگان کنسول را افزایش دهیم، این ماموریت ماست."

وی پس از اعلام این صحبت ها اعلام کرد که درست در کنار ساختمان اصلی نینتندو در کیوتو، مرکز بازی سازی جدید بسیار بزرگی را راه اندازی کرده اند که 1500 توسعه دهنده در آن مشغول به کارند.

Super Smash Bros. Wii U کنسول را زنده نگه داشته

Super Smash Bros. Wii U در ایالت متحده نیم میلیون طی 2 روز فروخت و به سریع الفروش ترین بازی نینتندو تبدیل شد. عجیب نیست، یک بازی خوب بسازید تا دنیا عاشق آن شود و به خاطرش مایل به خرید کنسول باشد. همین کار را چند ماه قبل Mario Kart 8 با Wii U کرد و باعث فروش یک باره کنسول شد.

بازی های سال 2015 این کنسول خارق العاده اند

wii_u_60928

بعضی از بازی هایی که سرسختانه در سال آینده منتظرشان هستم در انحصار Wii U هستند:

  • Splatoon
  • Yoshi's Wooly World
  • Kirby and the Rainbow Curse
  • Xenoblade Chronicles X
  • Star Fox
  • The Legend of Zelda

بازی روی کنترلر و بدون نیاز به تلویزیون فوق العاده است و تنها کنسول قابل حمل است

کنترلر Wii U یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن صفحه نمایش بزرگش است. هر موقع دل تان خواست می توانید بازی را از روی صفحه تلویزیون به روی کنترلر آورید و حین پخش برنامه های تلویزیونی که در خانواده تان پر طرفدار هستند هم بازی کنید. شاید این مسئله را بتوان بزرگ ترین نقطه قوت کنترلر جدید نینتندو نامید.

به اندازه کافی قدرت دارد

wiiu-xbox-one-ps4-220513

نه، Wii U نمی تواند بازی هایی مانند فار کرای 4 یا Assassin's Creed Unity را اجرا کند (البته به آن خوبی که روی دو کنسول دیگر اجرا می شود) اما این یک دلیل اشتباه برای خرید Wii U است. به لیست بازی های انحصاری بی بدیل نینتندو نگاهی بیندازید تا متوجه شوید Wii U در ردای خود یک پلتفرم HD به حساب می آید.

بسیاری از بازی های Wii U با رزولوشن 1080p اجرا می شوند و برخی دیگر که 720p یا Sub-1080p هستند هم اگرچه حداکثر توان را نشان نمی دهند اما روی یک نمایشگر تمام اچ دی فوق العاده هستند.

بسیار کم مصرف است

در برابر پلی استیشن 4 با مصرف 137 وات و اکس باکس وان با مصرف 112 وات، Wii U هنگام بازی تنها 34 وات مصرف دارد. حین تماشای ویدیو این عدد به 29 می رسد در حالی که اکس باکس وان 74 وات مصرف می کند. در حالت استندبای، Wii U کمتر از 1 وات انرژی لازم دارد که در قیاس با 8.5 وات پلی استیشن 4 و 15.7 وات اکس باکس وان رقم خیره کننده ای است. به صورت سالانه، Wii U در حدود 37 کیلووات ساعت، اکس باکس وان 233 کیلووات ساعت و پلی استیشن 4 حدود 181 کیلووات ساعت مصرف دارد.

Virtual Console دارد و بازی های Wii را هم اجرا می کند

پلی استیشن 4 فقط بازی های ساخته شده برایش را اجرا می کند و این موضوع برای اکس باکس وان هم صادق است. اما Wii U علاوه بر بازی های نسل هشتمی خودش، قادر است بازی های Wii و کنسول های قدیمی را تحت برنامه Virtual Console اجرا کند. از سوپر ماریوهای اولیه گرفته تا متروید و F-Zero.

سونی فعلا در حال دست و پنجه نرم کردن با سرویس استریم بازی PlayStation Now است که در فاز اوپن بتا به سر می برد اما مدت ها زمان می برد تا چنین برنامه ای روی کنسول پیاده شود و بی ثباتی ذاتی اینترنت این برنامه را با چالش رو به رو خواهد کرد.

یک کنسول بازی است و نه مدیا پلیر

2584800-wiiunintendosales

 

نینتندو این کنسول بازی را صرفا برای بازی ساخته و نه بیشتر. در حالی که پلی استیشن 4 و مخصوصا اکس باکس وان گاهی آنقدر در مورد ویژگی های دیگر صحبت می کنند که ما فراموش می کنیم با چه چیزی طرف هستیم. در هر صورت، حتی به پای آمازون فایر تی وی یا Roku و حتی اپل تی وی هم نمی رسند.

شما می توانید سرویس های استریم اصلی مثل آمازون، نتفلیکس، یوتوب و Hulu را روی Wii U اجرا کنید و اگر نینتندو بتواند از اسپاتیفای و پاندروا هم بهره ببرد عالی خواهد بود. البته ویژگی پشتیبانی از بلوری، سی دی یا DVD های موزیک را نباید از یاد برد.

Amiibo امکاناتی به گیم پلی اضافه می کند که دیگران ناتوانند

Amiibo عروسک های پلاستیکی نینتندو هستند که درون خود چیپ NFC دارند. این بازار در اختیار اکتیویژن و دیزنی با بازی های Skylanders و Disney Infinity است اما کاری که نینتندو در حال انجام آن است بی نظیر است. در حالی که Amiibo روی بازی هایی مثل Mario Kart 8 و Hyrule Warriors چندان باب طبع نبود، روی Super Smash Bros. Wii U فوق العاده است.

در آینده Amiibo پیشرفته تر هم خواهد شد. با شما وارد بازی می شوند و همکاری می کنند تا مراحل را پشت سر بگذارید. می توانید آن ها را در مبارزه با دیگران وارد مسابقه کرده و در مجموع کلی ایده های جذاب دیگر داشته باشید. اگر شما خوب بازی کنید، Amiibo شما هم بهتر می شود و اگر بد بازی کنید، وی نزد دیگر کاراکترها شکست خورده خواهد بود.

هنوز ارزان ترین کنسول بازار است

xbox-ps4-wiiu-composite

با توجه به دو بازی رایگان Super Mario 3D و Nintendo Land که در بسته های 300 دلاری قرار دارد، باید در نظر گرفت که Wii U از هر دو کنسول دیگری 100 دلار ارزان تر است. همچنین برای دسترسی به سرویس آنلاین نینتندو، نیاز به پرداخت اشتراک ماهانه نیست، بنابراین سالانه می توانید 50 الی 60 دلار را ذخیره کنید.

در حالی که بسیاری از بازی های بزرگ و مهم نینتندو مثل Super Smash Bros. Wii U، ماریو کارت 8 و Hyrule Warriors برچسب قیمت 60 دلاری دارند، بسیاری دیگر از عناوین شرکت مثل Donkey Kong Country Tropical Freeze، لگو سیتی، The Legend of Zelda: The Wind Waker HD، نینتندو لند و New Super Luigi U با نصف قیمت یا حتی کمتر در دسترس کاربران قرار می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • Mohamad Mahdi
    Mohamad Mahdi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    سلام اين سيستم خيلي قديميه اگه كنسول همراه ميخواهيد پي اس ويتا بهتره

  • كيان
    كيان | ۷ فروردین ۱۳۹۵

    خدايي انتظار داريد مردم بازي هايي مثل
    Gta v-battlefield hardline-COD BO3
    بگزرند و اين آشغالو بخرن

  • پرهام
    پرهام | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    یه جا رفته بودم ایکس باکس وان رو 850000 هزار تومن میداد الان با اون بازی می کنم البته کار کرده بود در حد نو

    • raoof
      raoof | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

      بازم هست

  • رعنا
    رعنا | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

    به نظر من نینتندو بهترینه

  • رضا
    رضا | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    چه فاید داره وقتی فقط یه عده قدرت خریدشو دارن
    به نظر من اگه یه کنسولی ارزان قیمت بود و برای ایرانی ها هم صرف داشت خیلی خوب بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی