ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این اپلیکیشن آیپد می تواند هواپیما را به زمین بنشاند

شاید تصور کنید اپلیکیشن Citymapper برای موقعیت های اضطراری جهت مسیریابی و غیره بسیار کارآمد باشد، ولی باید گفت در مقابل Xavion هیچ حرفی برای گفتن ندارد: اپلیکیشنی که می تواند کنترل یک هواپیمای کوچک ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۱۶

شاید تصور کنید اپلیکیشن Citymapper برای موقعیت های اضطراری جهت مسیریابی و غیره بسیار کارآمد باشد، ولی باید گفت در مقابل Xavion هیچ حرفی برای گفتن ندارد: اپلیکیشنی که می تواند کنترل یک هواپیمای کوچک را بر عهده بگیرد و بدون نیاز به دخالت انسانی آن را در نزدیک ترین فرودگاه به زمین بنشاند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

خواه مشکل موتور در هواپیما برخورده باشد و یا کمبود سوخت، خواه عدم توانایی خلبان در کنترل آن مواردی هستند که Xavion می تواند به کمک شما آمده و به وسیله WiFi به هواپیما متصل شود و آن را در نزدیک ترین محل امن فرود بیاورد. البته استفاده از این اپلیکیشن منوط به پرداخت ۱۹۹ دلار در سال و همچنین نیازمند اتصال به سیستم ناوبری هوایی همان منطقه است.

amberg_121117_021

اپلیکیشن مذکور پیش از این یک ابزار مناسب برای خلبان ها است چرا که به وسیله آن می توانند به اطلاعاتی مثل مسیر پرواز، شرایط نامساعد جوی و غیره دست یابند. در جدیدترین به روز رسانی Xavion می تواند به کنترل هواپیما بپردازد که یک پیشرفت بسیار خوب محسوب می شود.

ایجاد چنین سیستمی برای یک هواپیمای ملخی کوچک و هماهنگی کامل با دستور العمل FAA حداقل یک میلیون دلار هزینه برای کمپانی سازنده در بر دارد و سپس به مبلغ ۳۰٫۰۰۰ دلار فروخته می شود. حال به کمک این اپلیکیشن و کم کردن هزینه ایجاد امکان پرواز خودکار در هواپیماهای کوچک، امنیت حمل و نقل هوایی را تا حد بسیار زیادی بالاتر می برد.

amberg_121117_156

سازنده این اپلیکیشن، آستین میر به Popular Science گفت: "خلبان ها می توانند از این اپلیکیشن جهت تمرین فرود استفاده کنند تا بدون ایجاد خطر هواپیمای خود را به زمین بنشانند. پس از فعال سازی اپلیکیشن، هر خلبانی به سادگی این امکان را خواهد داشت که هواپیما را از زمین بلند کرده و یا فرود آورد."

میر پیش از این شبیه ساز بسیار موفق X-Plane را ساخته و از همان برای تست Xavion استفاده کرده است. او در ادامه توضیح داد که این اپلیکیشن، در واقع هواپیما را به زمین فرود نمی آورد بلکه خطرها و موارد بسیار مهم را به خلبان گوش زد می کند و به همین دلیل امر فرود را بسیار ساده تر از پیش خواهد کرد.

amberg_121117_188

طبیعتا این اپلیکیشن هیچ وقت نمی تواند تاییدیه مقامات هوایی را کسب کند اما میر مطمئن است که Xavion برای عرضه و استفاده رسمی و گسترده به اندازه کافی ایمن خواهد بود و همچنین باعث کاهش هزینه های تمام شده هم می شود.

amberg_121117_233

وجود چنین اپلیکیشن هایی بیش از پیش قدرت و نفوذ تبلت ها را نشان می دهد. به نظر می رسد گجت ها در آینده نه چندان دور تاثیر بسیار بیشتر از مقداری که می پنداشتیم، در زندگی ما خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Mojtaba_F
    Mojtaba_F | ۲ دی ۱۳۹۳

    هواپیما، آیپد ، پرداخت 199 دلار ، اتصال به سیستم ناوبری هوایی ...

    من برم خودمو بکوبم به دیوار :|

  • iPooya
    iPooya | ۲۹ آذر ۱۳۹۳

    به دوره ای خواهیم رسید میپریم تو یه چیزی بعد از یه جای دیگه سر در میاریم ! مثلا در عرض 2 ثانیه بری نیویورک!

  • AK_007
    AK_007 | ۲۹ آذر ۱۳۹۳

    اگه ایپده یه لحظه هنگ کنه چی؟
    بووووووم :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی