ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: کروم بوک Asus C200

شاید این روزها، موفق شدن یک سیستم عامل جدید با وجود پلتفرم هایی مثل ویندوز و مک غیر ممکن به نظر برسد اما تا اینجای کار، گوگل توانسته با سیستم عامل کروم خود، از پس ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۳۰ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

شاید این روزها، موفق شدن یک سیستم عامل جدید با وجود پلتفرم هایی مثل ویندوز و مک غیر ممکن به نظر برسد اما تا اینجای کار، گوگل توانسته با سیستم عامل کروم خود، از پس این کار بر بیاید. چه دلیلی محکم تر از این که شرکت بزرگی مثل ایسوس به سراغ تولید لپ تاپ هایی با این سیستم عامل رفته است؟

سیستم عامل کروم که ریشه در مرورگر کروم دارد، حاصل انعطاف پذیری بالای این مرورگر بود و گوگل در راستای یکپارچه سازی خدمات خود، آن را تولید کرده است. همین انعطاف پذیری بالا، کاربرد پذیری و میزان دسترسی بالا را برای کاربران به ارمغان می آورد و چه دریایی بزرگتر از دریای کاربران گوگل.

ایسوس با کروم بوک اینچی C200، دستگاهی جمع و جور، مبتنی بر پردازش موبایلی تولید کرده که می تواند به خوبی از پس کارهای روزمره شما بربیاید و به خاطر ابعاد کوچکی که دارد، همیشه و همه جا همراه شما باشد. دستگاهی که در آن کیفیت ایسوس و خدمات گوگل را با هم دارید. برای همه ما پیش آمده که به فکر تهیه چنین دستگاهی افتاده باشیم اما یا گزینه های خوب گران هستند، یا اگر قیمت مناسبی دارند، معایبشان زیاد است. با بررسی دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم ایسوس چه کرده است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Asus_ChromeBook002

دستگاهی را تصور کنید که تنها قادر باشد مرورگر کروم را اجرا کند. این، همان سیستم عامل کروم است. کروم که با دیدگاه استفاده از خدمات ابری و سرویس های آنلاین تهیه شده، آمده تا کاری را به انجام برساند که نت بوک ها نتوانستند و همچنین خلاء میان لپ تاپ ها و نت بوک ها را پر کند. بنابراین کروم بوک ها ضمن داشتن نشانه هایی از نت بوک ها، ویژگی های منحصر به فرد خود را نیز دارند.

طراحی

Asus_ChromeBook018

کروم بوک C200، از زبان طراحی مشابه نسل جدید Zenbook های ایسوس بهره می برد و ظاهری زیبا دارد. این دستگاه با ابعاد 304.3x200x19.8 میلی متر، بسیار جمع و جور و باریک است. وزن 1.15 کیلوگرمی دستگاه، جا به جا کردن آن را بسیار ساده می کند و می توانید مانند یک کلاسور، کروم بوک خود را در دست بگیرید و آن را حمل کنید.

Asus_ChromeBook011

درب دستگاه پوشش پلاستیکی مات دارد و به آن جلوه ای مدرن و حرفه ای بخشیده است. اثر انگشت و لکه به راحتی روی این بخش دستگاه باقی می ماند. با این حال، لمس کردن آن حس بسیار خوبی دارد و در دست گرفتن دستگاه بسیار لذت بخش است. کروم بوک C200 به درگاه های سیم کارت، USB نسخه 2 و 3، جک 3.5 میلی متری صدا، کارت حافظه SD و HDMI مجهز شده و از این نظر، نسبت به دیگر اولترابوک های هم رده، کامل تر است.

Asus_ChromeBook005

با این وجود، ممکن است نبود درگاه کابل Lan، یک نقطه ضعف محسوب شود. هر چند کاربرد اصلی این دستگاه در جا به جایی است. بنابراین شاید نتوان این مورد را یک ضعف جدی به شمار آورد. همچنین درگاه سیم کارت نیز در آن تعبیه شده تا همواره اینترنت داشته باشید. البته ما موفق نشدیم با استفاده از سیم کارت به اینترنت متصل شویم.

Asus_ChromeBook014

ساختار کلی دستگاه ساده و باتری 3 سلولی آن غیر قابل تعویض است. بخش داخلی، با پوشش آلومینیومی پوشیده شده و حس خوبی را به کاربر می دهد.

تاچ پد و کیبورد

Asus_ChromeBook023

C200 دارای کیبوردی با اندازه کامل و فاقد قسمت عددی است. به دلیل برخورداری این دستگاه از سیستم عامل کروم، تغییراتی در کیبورد به وجود آمده و بسیار خلوت تر از کیبورد دیگر لپ تاپ هاست. دکمه های CTRL و Shift همچنان پا بر جا هستند. دکمه Caps Lock بزرگ ویندوز، جای خود را به دکمه جست و جو داده و دکمه های بخش بالا نیز به قابلیت هایی همچون کم و زیاد کردن صدا و نور صفحه داده اند.

Asus_ChromeBook022

کیبورد، خوب و راحت است و با توجه به قیمت این کروم بوک، کاربر را راضی می کند. هر چند ایسوس می توانست از پلاستیک با کیفیت تری در ساخت دکمه ها استفاده کند و آن ها را به نور پس زمینه نیز مجهز کند. چرا که اغلب کاربران این دستگاه، وبلاگ نویسان و افراد دست به قلم هستند و حسابی با کیبورد کار دارند.

کیبورد C200 از نوع استاندارد است و شاید کمی زمان ببرد که کاربران به آن عادت کنند. دکمه Enter هم در اوایل کار کمی اذیت می کند. ایسوس به جای آن که آن را به صورت افقی طراحی کند، این دکمه را به شکل عمودی قرار داده و دسترسی به آن به دلیل فضای افقی کم، مقداری سخت است.

Asus_ChromeBook021

یکی از توصیه های افراد حرفه ای در خرید لپ تاپ، مربوط به تاچ پد است. آن ها می گویند تاچ پد نباید با بدنه یکی باشد و دستگاه هایی که تاچ پدشان جدا از بدنه است، عملکرد بهتری در این قسمت دارند. در ایسوس C200، تاچ پد جدا از بدنه است و در همان نگاه اول پیام خوبی به کاربر می دهد. مساحت آن زیاد است و جنس خوبی دارد و به همین دلیل، کار کردن با آن راحت است.

تاچ پد که به شکل یکپارچه ساخته شده، تنها یک دکمه کلیک دارد که خود تاچ پد است. دیگر اعمال، با ژست های حرکتی انجام می گیرد. ضربه با دو انگشت به عنوان کلیک راست به کار می رود و با کشیدن دو انگشت می توان بین صفحات جا به جا شد. ضربه با سه انگشت نیز به عنوان کلیک سوم (دکمه میانی) ماوس عمل می کند که کاربرد عمده آن در باز کردن صفحهات وب در تب جدید بدون کلیک راست کردن است.

تاچ پد دقت بالایی دارد و در مجموع می توان قسمت کیبورد و تاچ پد را راضی کننده دانست. فقط کمی به زمان نیاز خواهید داشت تا به کیبورد عادت کنید.

نمایشگر

Asus_ChromeBook016

کروم بوک Asus C200 نمایشگری 11 اینچی با دقت 1366x768 دارد که در یک قاب مشکی رنگ جای گرفته است. رزولوشن HD در نمایشگر 11 اینچی، دقت نسبتاً خوبی را فراهم می کند. با این حال نباید از یک لپ تاپ 250 دلاری انتظار بالایی داشته باشید. زاویه دید کم است و رنگ ها به سردی گرایش دارند.

Asus_ChromeBook019

از آن جا که این کروم بوک در جا به جایی کاربرد دارد، باید امکان استفاده در محیط های باز را هم به کاربر بدهد که به دلیل براق بودن نمایشگر، این امر بسی دشوار است. با تمام این تفاسیر، نمایشگر این دستگاه نسبتاً به قیمت خودش، کیفیت قابل قبولی دارد.

سیستم عامل کروم

0

سیستم عامل کروم که به دنبال پروژه ای متن باز بر پایه کرنل لینوکس به نام کرومیوم (Chromium) نوشته شده، در حقیقت سیستم عاملی است که فقط مرورگر کروم را اجرا می کند و همه برنامه ها تحت آن اجرا می شوند. بنابراین اینترنت، عنصر حیاتی این دستگاه است.

اپلیکیشن های کروم با استفاده از HTML 5، جاوا و CSS نوشته می شوند. اتفاق خوبی که اخیراً در کنفرانس I/O 2014 برای این سیستم عامل افتاد، معرفی قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندروید بود که با سیستم آرک (ARC - App Runtime for Chrome) اجرا می شوند. در حال حاضر تنها اپلیکیشن های معدودی از جمله Evernote و Duolingo روی کروم اجرا می شوند اما انتظار می رود در آینده، تعداد اپلیکیشن هایی که از ARC پشتیبانی می کنند افزایش یابد.

یکی از چالش هایی که ما در دیجیاتو با آن رو به رو بودیم، این بود که چگونه یک لپ تاپ با سیستم عاملی تمام آنلاین، می تواند نیازهای ما را پاسخ دهد. بنابراین تصمیم گرفتیم یک باره در استخر کروم شیرجه بزنیم و با آن رو به رو شویم.

1

با روشن کردن کروم بوک، از شما خواسته می شود که وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. ایسوس C200 با داشتن یک حافظه فلش 32 گیگابایتی ظرف 12 ثانیه بالا می آید. به محض ورود به حساب کاربری، تمامی سرویس ها و افزونه هایی که استفاده کرده اید، به طور خودکار دانلود و نصب می شوند. پس از راه اندازی اولیه، کروم به طرز شگفت انگیزی شما را در انجام امور روزمره همراهی می کند؛ بدون هیچ دغدغه ای درباره نصب نرم افزار.

نکته مهم در استفاده از سیستم عامل کروم، نوع کاربری آن است. استفاده از کروم برای کارهای سنگین غیر ممکن است و تنها به کارهای سبک محدود می شود. کارهایی مانند وبگردی، تماشای ویدئو و گوش دادن به موسیقی، تهیه فایل های متنی و مواردی از این دست. سیستم این دستگاه ها برای کارهای تخصصی مثل کارهای گرافیکی و معماری و برنامه نویسی نه مناسب است و نه اپلیکیشنی برای این کار ها نوشته شده است.

ابزار اصلی تولید محتوا در کروم، سرویس ابری گوگل، موسوم به Google Docs است که شامل Docs (مشابه ورد)، Sheets (مشابه اکسل) و Slides (مشابه پاورپوینت) می شود. تمامی اپلیکیشن های جانبی نیز در حقیقت افزونه های کروم هستند. اپلیکیشن های سبکی مثل ماشین حساب و Keep توانایی اجرا به صورت آفلاین را نیز دارند.

11

بنابراین، برای تولید محتوا دقت کنید که حتماً باید به اینترنت دسترسی داشته باشید و دور مجموعه Office را نیز خط بکشید. البته نسخه ابری نرم افزارهای آفیس از آدرس office.com قابل دسترسی است اما نرم افزار تولید محتوای آفلاین در اختیار نخواهید داشت. در حالت آفلاین، تنها توانایی مشاهده و ویرایش فایل های از پیش تهیه شده را با استفاده از اپلیکیشن Quick Office خواهید داشت که روی خود سیستم عامل از پیش موجود است.

2

گوگل به شدت سعی کرده محیط کاربری این سیستم عامل را ساده نگه دارد. بنابراین توانایی گذاشتن فایل ها روی دسکتاپ از کاربر سلب شده و همه فایل ها، از طریق منوی اصلی اپلیکیشن ها که در گوشه پایین سمت چپ قرار گرفته اجرا می شوند. در گوشه پایین سمت راست، منوی تنظیمات و اطلاع رسانی قرار گرفته است. از این قسمت، می توان به زبان کیبورد، تنظیمات، حساب کاربری، اطلاع رسانی های Google Now و سایر اعلانات سیستم دسترسی پیدا کرد.

6

برای مدیریت فایل ها، اپلیکیشن Files در نظر گرفته شده که دارای دو بخش اصلی است: Google Drive، Downloads. در گوگل درایو، فایل هایی که در این سرویس ذخیره کرده اید نمایش داده می شوند و با جا به جا کردن فایل های آن، در صورت اتصال به اینترنت، همگی سریعاً هماهنگ سازی (Sync) می شوند. قسمت Offline هم برای آن در نظر گرفته شده تا فایل های مورد نیازتان را برای استفاده آفلاین در آن قرار دهید. ضمناً با خرید این دستگاه، 100 گیگابایت فضای گوگل درایو نیز به صورت رایگان برای 2 سال به شما اختصاص داده می شود که هدیه با ارزشی است.

4

اپلیکیشن های کروم، اکثراً تحت وب اجرا می شوند. اگر اجرای آفلاین آن ها برای شما اهمیت دارند، موقع جست و جوی اپلیکیشن ها در کروم وب استور باید «Runs Offline» را تیک بزنید تا اپلیکیشن ها و افزونه های آفلاین به شما نشان داده شوند. گزینه ای هم به نام «Available for Android» موجود است که اپلیکیشن هایی را که هم برای کروم و هم برای اندروید عرضه شده اند نشان می دهد. چنین اپلیکیشن هایی، هماهنگی بسیار خوبی بین کروم و اندروید به وجود می آورند.

نکته جالبی که در استفاده از کروم بوک به آن پی خواهید برد، این است که خود دستگاه هیچ است و تنها بستری برای اجرای Chrome OS فراهم می کند. در این سیستم عامل، همه چیز در اختیار کروم است و شما را به شدت درگیر اپلیکیشن های ابری و خدمات گوگل خواهد کرد.

3

اگر می خواهید پیش از خرید یک کروم بوک، تجربه کوچکی از آن داشته باشید، می توانید به کروم وب استور بروید و Chrome App Launcher را دریافت کنید تا منوی سیستم عامل کروم را به کامپیوتر خود بیاورید. با استفاده از این منو که دقیقاً مشابه منوی سیستم عامل کروم است، می توانید اپلیکیشن های دریافت شده به وسیله مرورگر کروم را اجرا کنید و اپلیکیشن های دیگر کروم را در آن جست و جو کنید. مدتی فقط از این لانچر و مرورگر کروم استفاده کنید تا تجربه ای مشابه سیستم عامل کروم به دست بیاورید.

سیستم عامل کروم در مجموع بسیار دوست داشتنی است و از ویژگی های خوبی مثل سادگی و امنیت بالا بهره می برد اما هنوز جای پیشرفت دارد. همچنین وابستگی بیش از حد آن به اینترنت می تواند برای ما ایرانی ها دردسر ساز شود.

چند رسانه ای

12

یکی از ویژگی های کروم، برخورداری از اپلیکیشن مدیریت فایل، پخش کننده چند رسانه ای و پشتیبانی پیش فرض از فرمت های گوناگونی مثل mp4، flv، zip، rar، doc, pdf و ... است.

15

نرم افزار پخش فایل های صوتی به صورت یک حباب در بالای بخش اطلاع رسانی بالا می آید و به ساده ترین شکل ممکن آهنگ ها را پخش می کند. پخش کننده موسیقی تنظیماتی ندارد و فقط ابزار کنترل و لیست پخش را در اختیار شما قرار می دهد.

پخش کننده ویدئو نیز مثل پخش کننده موسیقی ساختار بسیار ساده ای دارد و گوگل طرحی مشابه سرویس Youtube خودش را در اینجا هم پیاده کرده است. تنها یک صفحه برای تصویر، و یک دکمه برای پخش یا توقف ویدئو. به همین سادگی.

Asus_ChromeBook013

ایسوس مثل همیشه در این قسمت گل کاشته و C200 همان فلفلی ریزی است که باید شکست و دید چه قدر تیز است. دو اسپیکر در کناره های زیری لپ تاپ قرار داده شده اند که صدای بسیار با کیفیت و حجیمی را تولید می کنند. کافیست صدای موسیقی را بالا ببرید تا همه از صدای بلند آن کلافه شوند!

ما برای آزمایش صدای این دستگاه، قطعه اتمسفر شماره 2 را پخش نمودیم که کروم بوک ایسوس توانست رضایت ما را در همه بخش های شفافیت، بلندی، تفکیک صدا، باس و عمق صدا جلب کند.

سخت افزار

Asus_ChromeBook017

همانطور که گفتیم، در کروم بوک ها، خود دستگاه تنها بستری برای اجرای سیستم عامل کروم است و سخت افزار آن به تنهایی ارزشی ندارد. نتیجه این که قدرت یک کروم بوک، تنها به سخت افزارش وابسته نیست و راندمان کاری شما، با سرعت اینترنتتان نیز ارتباط مستقیم دارد. برای مثال، اگر در حال نوشتن یک فایل متنی با Google Docs باشید، هر چه قدر سرعت اینترنت بالاتر باشد، نوشته های شما با تأخیر کمتری منتقل می شوند.

ایسوس در این دستگاه از پردازنده Celeron N2830 اینتل، نسل Bay Trail-M استفاده کرده که دارای دو هسته پردازشی موبایلی است. دو گیگابایت رم نیز روی آن تعبیه شده که تا 4 گیگابایت قابل افزایش است. این کروم بوک در دو نسخه با حافظه های فلش 16 و 32 گیگابایتی عرضه شده که نسخه در اختیار دیجیاتو، 32 گیگابایتی است و 22.8 گیگابایت فضا در اختیار کاربر قرار می دهد.

17

ما برای محک سخت افزار ایسوس C200، بنچمارک های Sunspider و Browsermark را اجرا کردیم. در آزمون Sunspider که آزمونی بر اساس قدرت اجرای اسکریپ های جاوا است، امتیاز 686.1 میلی ثانیه به دست آمد که کروم بوک C200 را در رده های پایین قرار می دهد. برای مقایسه، Chromebook Pixel گوگل که دارای پردازنده Core i5 است، امتیازی حدود 220 به دست آورده است.

18

در آزمون Browsermark نیز امتیاز 1824 به دست آمد که همان نتیجه Sunspider را تأیید می کند.

در عمل، سرعت این دستگاه راضی کننده نیست و تعجب برانگیز است که چطور دستگاهی با چنین کارکردهای ساده ای دچار کندی و لگ می شود. کافیست چند تب در مرورگر کروم باز کنید و همزمان یک فایل موسیقی را اجرا کنید تا پخش موسیقی با لگ مواجه شود. مرور کردن تصاویر ساده با رزولوشن پایین نیز به کندی صورت می گیرد.

ضمناً اگر عاشق بازی هستید بهتر است به سمت این دستگاه و کلاً کروم بوک ها نیایید. کروم بوک ها از نظر سرگرمی به بازی های کروم وب استور محدود هستند و بازی های بزرگی برای آن ها نوشته نشده است. شاید در آینده بازی های اندروید نیز برای آن عرضه شوند اما فعلاً نمی توان در این زمینه روی آن ها حساب کرد. شاید در آینده بتوان همانند کنسول بازی OnLive بازی های سنگین را تحت پردازش ابری از طریق اینترنت روی این دستگاه اجرا کرد اما شاید هنوز زود باشد.

مشکلات

Asus_ChromeBook006

در دانشگاه کنفرانس کوچکی داشتم و تصمیم گرفتم برای ارائه ام در کنار آیپد، از این کروم بوک نیز کمک بگیرم. تصمیم گرفتم فایل های ویدئویی و صوتی را با استفاده از C200 به خاطر کیفیت صدای خوبش پخش کنم و متن را از روی آیپد دنبال کنم. صبح فایل ها را در کروم بوک ریخته بودم و دستگاه از آن موقع روشن بود.

کمی از متن را خواندم و نوبت به پخش ویدئو رسید. درب کروم بوک را که باز کردم، نمایشگر روشن شد و من هم خوشحال بودم. دستم را به روی تاچ پد بردم اما کار نمی کرد. چند بار دستم را رویش کشیدم و متوجه شدم که کلاً دستگاه کرش کرده و قفل شده است. از آنجا که سرعت بوت شدن دستگاه بالا است، تلاش کردم آن را خاموش و روشن کنم و پخش کردن ویدئو را از سر بگیرم. در کمال تعجب، حتی نگه داشتن دکمه پاور هم کارساز نبود و کروم بوک را خاموش نکرد. از C200 ناامید شدم و در نهایت با همان آیپد تمامی ویدئوها و فایل های صوتی را پخش کردم.

در روزهای بعد هم چند بار به این مشکل برخوردیم. اما از دیگر مشکلات بشنوید. چند بار که دستگاه را از حالت آماده باش خارج کردیم، نشانگر ماوس کاملاً ناپدید شده بود و مجبور شدیم با کیبورد کار کنیم. در نهایت دستگاه را خاموش و روشن کردیم. چند بار هم صدای دستگاه قطع شده بود و تمامی آهنگ ها بدون صدا پخش می شدند که باز هم به سراغ گزینه خاموش و روشن کردن رفتیم. گزینه ای برای ری استارت کردن وجود ندارد.

Asus_ChromeBook020

در کنار این مشکلات، با کمبود نرم افزارهای اساسی از جمله مایکروسافت آفیس، فتوشاپ، اسکایپ و ... هم مواجه خواهید بود. جالب است که گوگل خودش این موضوع را در نظر داشته و در قسمت Help سیستم عامل کروم، به معرفی جایگزین هایی برای اپلیکیشن های مهم پرداخته است. مثلاً Google Docs را جایگزین آفیس و Google Hangouts را جایگزین اسکایپ معرفی کرده است. برای فتوشاپ هم واقعاً جایگزین قدرتمندی وجود ندارد و اپلیکیشن های ویرایش موبایل همچون Pixlr و ... معرفی شده اند.

البته گوگل در معرفی این اپلیکیشن ها ذکر کرده که «فعلاً» برای کروم موجود نیستند. بنابراین می توان امیدوار بود که در آینده نسخه کروم این اپلیکیشن ها نیز ساخته شود.

این ها مشکلاتی بودند که پس از چند روز کار کردن با دستگاه برطرف شدند و به نظر می رسد مشکلات نرم افزاری باشند. امیدواریم گوگل در به روز رسانی های بعدی این مشکلات را برطرف کند.

باتری

Asus_ChromeBook025

باتری این دستگاه، یکی از نقاط قوت آن می باشد و ایسوس در این زمینه عالی عمل کرده است. در سایت این شرکت نوشته شده که کروم بوک C200 می تواند تا بیش از 11 ساعت دوام آورد. در عمل هم چنین است. باتری سه سلولی این دستگاه به راحتی می تواند یک روز کامل شما را همراهی کند. دلیل این عملکرد فوق العاده، رزولوشن نه چندان بالای نمایشگر و پردازشگر موبایلی Intel Bay Trail-M است.

در مدتی که C200 در اختیار ما بود، روزی یک بار آن را شارژ می کردیم و با هر بار شارژ یک روز کامل ما را همراهی می کرد که جای تحسین دارد. اندازه شارژر نیز کوچک است و اگر بیش از 11 ساعت به کروم بوک نیاز دارید، می توانید شارژر را همراه خود داشته باشید.

جمع بندی

Asus_ChromeBook024

کروم بوک ها دستگاه هایی هستند که برای کارهای سبک و روزمره به کمک شما می آیند و مهم ترین ویژگی آن ها، سادگی در استفاده، ارزان بودن و سرعت بالا است. اگرچه می توانید از طریق کروم وب استور به تمامی اپلیکیشن ها و افزونه های کروم در ویندوز و مک دسترسی داشته باشید، اما برای این کار باید یک لپ تاپ در اختیار داشته باشید که نسبت به یک کروم بوک خیلی گرانتر است.

اگر هم قصد دارید به سراغ نت بوک ها بروید که از ما نصیحت، این کار را نکنید چون عملکردشان خوب نیست و تقریباً منسوخ شده اند. کروم بوک ها می توانند کاری را که نت بوک ها نتوانستند به خوبی انجام دهند و با همان قیمت، کارایی و کیفیت بهتری را ارئه می کنند. در حقیقت مقایسه کروم بوک ها با نت بوک ها اشتباه است چون کروم بوک ها دستگاه هایی با بهره وری بالا و پردازش موبایلی هستند که آن ها را بسیار انعطاف پذیر تر می سازد.

ارتباط دائم اینترنت نکته ای است که در خرید یک کروم بوک باید توجه داشته باشید و البته نوع کاربری آن که در بهترین حالت، به تولید محتوای متنی، تهیه ارائه (Presentation) و کارهایی از این قبیل می انجامد. بنابراین با آگاهی از این نکته به خرید کروم بوک بپردازید.

Asus_ChromeBook004

Asus C200 کیفیت ساخت بالا، وزن بسیار سبک، تاچ پد خوب و سیستم صدای عالی را یک جا با قیمتی مناسب به همراه می آورد. با این حال، مشکل سرعت پایین آن جدی است و حتی نسبت به دیگر کروم بوک ها سرعت پایین تری دارد؛ اگر چه کروم های مختلف تجربه یکسانی از کروم را به شما می دهند. اگر در صدد خرید این دستگاه هستید، بهتر است به فکر مهیا کردن اینترنتش نیز باشید.

کروم بوک Asus C200 با قیمتی حدود 250 دلار به بازار عرضه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۲ دی ۱۳۹۳

    هیچوقت تو ایران کارایی نخواهد داشت
    حتی اگه اینترنت پر سرعت بیاد
    ما ایرانی ها وسیله ای میخوایم که همه کار کنه، ولی این فقط چندتا کار میکنه

  • sam
    sam | ۱ دی ۱۳۹۳

    به نظر من لومیا ۲۵۲۰ بیشتر ارزش داره

  • Amirhossein_Zaeri
    Amirhossein_Zaeri | ۱ دی ۱۳۹۳

    این مشکلاتی که گفتید من مدل k55v ایسوس دارم البته همه این اتفاقا وقتی میافته که تو یه روز استفاده خاموشش نکنم و فقط لپتاپو ببندم :asus:

  • jj
    jj | ۳۰ آذر ۱۳۹۳

    لب تاب 4 سال پیش (vaio) من کمتر از این حاشیه داره

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۳۰ آذر ۱۳۹۳

    بوت اين دستگاه ١٢ ثانيه طول ميكشه!مگه چي داره؟بوت سرفيس با اون عظمت ٦ ثانيس!
    در كل چندان جذابيتي نداره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی