ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین موبایل های اندرویدی سال 2014 به انتخاب دیجیاتو

آخرین روزهای سال 2014 در حال سپری شدن است و شرکت های فعال در دنیای تکنولوژی مشغول آماده شدن برای پرده برداری از محصولاتشان در سال آینده هستند. سال گذشته دنیای موبایل میزبان یک رقابت ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳۰ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۲

آخرین روزهای سال 2014 در حال سپری شدن است و شرکت های فعال در دنیای تکنولوژی مشغول آماده شدن برای پرده برداری از محصولاتشان در سال آینده هستند.

سال گذشته دنیای موبایل میزبان یک رقابت نفس گیر میان سازندگان بود. هر کمپانی نهایت تلاش خود را به کار بست تا در بازار پرچمداران موفق تر ظاهر شود و بتواند سود بیشتری را روانه حساب های خود کند.

در آخرین ساعات بلند ترین شب سال، با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به بهترین موبایل های اندرویدی که در سال 2014 به بازار عرضه شدند.

زیباترین : HTC One M8

IF

تایوانی ها از دیرباز اهمیت بالایی برای طراحی محصولات شان قائل بودند و طراحان HTC در جدیدترین پرچمدارشان، یعنی One M8 شاهکار خود را به نمایش گذاشتند. تقریبا تمام افراد با نگاهی به این تلفن هوشمند به این نکته اذعان می کنند که ام ۸ به غایت زیباست.

بدنه تمام آلومینیومی، لبه های نرم، بدنه فلزی برس خورده و ارگونومیک تمام از دلایل انتخاب وان ام ۸ به عنوان زیباترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۴ توسط ما هستند.  اما چشم نواز بودن این محصول تنها مختص طراحی نیست، بلکه سخت افزار به کار رفته در این پرچمدار هم در عملکرد بسیار خوب آن هم تاثیر مثبت خود را می گذارد.

وان ام ۸ یک نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی دارد که توسط شیشه گوریلا گلس ۳ محافظت می شود. پردازنده چهار هسته ای اسنپدرگن ۸۰۱ با توان ۲.۳ گیگاهرتزی، چیپ گرافیکی آدرینو ۳۳۰ و ۲ گیگابایت رم شما را به خوبی همراهی می کند. تنها نکته منفی در رابطه با این محصول دوربین ۴ مگاپیکسلی دوگانه است که نتوانست انتظارها را برآورده سازد.

بهترین ضد آب: Sony Xperia Z3

IMG_7424-w600

سونی را می توان یکی از پیشتازان مطرح تولید تلفن های هوشمند و تبلت های ضد آب دانست. این شرکت با معرفی تلفن هوشمند اکسپریا زد راه خود را در عرضه محصولات مقاوم به آب و گرد و غبار آغاز کرد و تا به امروز مسیر را به خوبی و با موفقیت طی کرده است.

در زمره محصولات ضد آب تلفن های هوشمند زیادی تولید شده اند که هر کدام به نوبه خود عملکرد خوب یا بدی را نشان می دهند اما بارز ترین آنها، جدیدترین پرچمدار سونی یعنی اکسپریا زد ۳ است. این محصول دارای گواهینامه IP68 است که این اعداد نشان دهنده مقاومت بسیار بالای اکسپریا زد ۳ در برابر آب و غبار است. به طوری که شما می توانید به سادگی تلفن هوشمند خود را در استخر ببرید و یا در محیط های پر گرد و غبار از آن استفاده کنید.

اما به هر صورت این گواهینامه هم محدودیت های خاص خود را دارد. IP68 می گوید تلفن هوشمند مذکور، می تواند تا نیم ساعت در عمق یک متری آب مقاومت داشته باشد و هر چقدر که از این بازه دورتر شود، احتمال آسیب و نفوذ آب در آن بیشتر خواهد شد.

از طرفی سونی پرچمدار خود را به جدیدترین تکنولوژی های روز خود هم مجهز کرده. نمایشگر ۵.۲ اینچی زد ۳ حاوی ۴۲۴ پیکسل در رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و از کیفیت رنگ بسیار خوبی برخوردار است. قلب تپنده این محصول چیپ اسنپدرگن ۸۰۱ است که یک پردازنده چهار هسته ای ۲.۵ گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی آدرینو ۲.۵ گیگاهرتز به روی آن سوار شده. ۳ گیگابایت رم هم این ترکیب را کامل می کند تا شما از هر نظر از اجرا شدن بازی ها و اپلیکیشن های خود آسوده خاطر باشید.

اما دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی اکسپریا زد ۳ هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارد و می توان گفت یکی از برترین محصولات برای عکاسی حرفه ای با تلفن هوشمند محسوب می شود.

برای آشنایی دقیق تر با این محصول می توانید مطلب "بررسی دیجیاتو: سونی اکسپریا زد ۳" را مطالعه فرمایید.

بهترین ارتقا: LG G3

IMG_5307-w600

کمی به گذشته فکر کنیم؛ سال هایی بود که ال جی موبایل هایی معرفی می کرد که چندان نتوانست اقبال عمومی را کسب کند. این شرکت نسبت به دیگر رقبا خیلی دیر وارد بازار تلفن همراه هوشمند شد و محصولات جالبی را عرضه نمی کرد. کار به جایی رسیده بود که اکثر کاربران نسبت به "ال جی" بودن تلفن همراه بازخورد منفی نشان می دادند و یک تصور بد در رابطه با این برند ایجاد شده بود.

ولی بالاخره پس از مدت ها این شرکت توانست با سیاست گذاری درست و شناخت مناسب نیاز کاربران، جی ۲ را معرفی کرد و پس از گذشت یک سال با جی ۳ این مسیر را کامل کرد. این شرکت به حدی در این ۲ تلفن همراه هوشمند خوب و مناسب عمل کرد که به خوبی لیاقت خود در قرار گرفتن در بخش "بهترین ارتقا" را اثبات کرد.

اما بپردازیم به مشخصات فنی این محصول. ال جی جی۳ دارای یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (QHD) است و از پردازنده چهار هسته ای اسنپدرگن ۸۰۱ با توان ۲.۵ گیگاهرتز بهره می برد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، ۳ گیگابایت رم، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و پشتیبانی از NFC بخش هایی از مشخصات فنی این محصول را تشکیل می دهند.

ال جی جی۳ پیشتر در زیر ذره بین دیجیاتو قرار گرفته و شما می توانید بررسی آن را در مطلب "بررسی دیجیاتو: ال جی جی ۳" مطالعه فرمایید.

بهترین نمایشگر: Samsung Galaxy S5

IMG_4355_digiato_digiato

قبلا در بررسی ها به این نکته اشاره کرده ایم که کیفیت نمایشگر، یکی از فاکتورهای مهم در جذب کاربر به سمت یک تلفن هوشمند است. هر چقدر هم که محصول مورد نظر از امکانات بالا و سخت افزار قدرتمند برخوردار باشد، با کمی بی کیفیتی در نمایشگر باعث می شود خریدار نسبت به تهیه مردد شود.

شاید به این فکر کنید که نمایشگری بهتر است که رزولوشن بالاتری را در خود جای دهد. در حالی که این موضوع به هیچ عنوان صحت نداشته و صفحه نمایش به غیر از تعداد پیکسل، از موارد دیگری هم برای سنجش برتری نسبت به دیگر رقبا برخوردار است. انتخاب گلکسی اس ۵ هم بر همین مبنا صورت گرفته و معیار صرفا پیکسل های بالا نبوده.

در کاغذ ما ال جی جی ۳ را داریم که در ۵.۵ اینچ ۵۴۳ پیکسل را جای داده و در مقابل گلکسی اس ۵ با نمایشگر ۵.۱ اینچی ۴۳۲ پیکسل را در کنار هم چیده است. اما کافی است این دو محصول را در کنار یکدیگر قرار دهید تا تفاوت بارز و محصوص آنها را حس کنید. گلکسی اس ۵ از یک نمایشگر Super AMOLED با طراوت بسیار بالا، رنگ های زنده، کنتراست بسیار خوب و زاویه دید ایده آل برخوردار است.

کمتر چشمی است که نمایشگر گلکسی اس ۵ را ببیند و محو زیبایی و درخشندگی آن نشود. به همین دلیل این محصول بدون هیچ شک و شبهه ای لقب "برترین نمایشگر سال ۲۰۱۴" را از آن خود می کند.

اگر دوست دارید بیشتر با مشخصات گلکسی اس ۵ آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم بررسی دیجیاتو از این محصول را مطالعه نمایید.

بهترین اقتصادی: Google Nexus 5

IMG_4339

پنجمین تلفن هوشمند نکسوسی گوگل که با همکاری ال جی ساخته شد توانست به سرعت توجه کاربران را به خود جلب کند. به حدی که حتی با وجود معرفی شدن محصول بعدی گوگل، یعنی نکسوس ۶، این شرکت تولید و فروش نکسوس ۵ را تا انتهای بهار سال آینده تمدید کرد.

اجازه دهید نیم نگاهی به سخت افزار به کار رفته در این محصول داشته باشیم: نمایشگر ۴.۹۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با پنل +True HD IPS، پردازنده چهار هسته ای اسنپدرگن ۸۰۰ با توان ۲.۳ گیگاهرتز، دو گیگابایت رم، پردازشگر گرافیکی آدرینو ۳۳۰، دوربین ۸ مگاپیکسلی و پشتیبانی از چیپ NFC

اما اگر مقایسه ای با محصولات رده بالای دیگر کمپانی ها داشته باشید، درخواهید یافت که نکسوس ۵ آنچنان پرچمدار محسوب نمی شود. آنچه که باعث شد کاربران نسبت به این محصول روی خوش نشان دهند، قیمت رقابتی آن بود. نکسوس ۵ که چند وقتی است در ایران به سختی یافت می شود، در حدود یک میلیون و دویست هزار تومان قیمت دارد و در گوگل پلی با قیمت های ۳۴۹ و ۳۹۹ دلار به ترتیب برای ظرفیت های ۱۶ و ۳۲ گیگابایت به فروش می رسد.

البته گزینه های دیگری هم در این بخش می توان انتخاب کرد اما با در نظر گرفتن سخت افزار و قیمت باید بگوییم در سال ۲۰۱۴ نکسوس ۵ توانست یکی از به صرفه ترین انتخاب ها باشد.

بهترین فبلت: Samsung Galaxy Note 4

MG_91713

سامسونگ با معرفی گلکسی نوت یک رده جدید در بین تلفن های هوشمند ایجاد کرد که "فبلت" نام گرفت. در همان سال ها بارها نسبت به اینکه چنین محصولی نمی تواند مورد اقبال عمومی قرار بگیرد. اما کره ای ها پا پس نکشیدند و همچنان به تولید و توسعه این محصول پرداخت.

حال با معرفی چهارمین نسل از گلکسی نوت در سپتامبر ۲۰۱۴ جدیدترین فبلت خود را معرفی کرد و در آن از بهترین سخت افزارهای ممکن استفاده کرد. نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل (QHD)، شیشه محافظ گوریلا گلس ۴، پردازنده های چهار هسته ای اسنپدرگن ۸۰۵ و هشت هسته ای اگزینوس ۵۴۳۳، ۳ گیگابایت رم، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و حسگر اثر انگشت از جمله مشخصات فنی این محصول هستند.

اما چرا ما این محصول را به عنوان بهترین فبلت سال انتخاب کردیم؟ جواب در چند بخش خلاصه می شود: سخت افزار قدرتمند، نرم افزار بهینه و قلم بسیار کاربردی. هدف سامسونگ از نام گذاری این محصول دقیقا تبدیل کردن تلفن هوشمند به دفترچه یادداشت الکترونیک بود و از همان ابتدا قلم را هم ضمیمه این محصول کرد. با بهینه کردن رابط کاربری و اضافه شدن قابلیت های مناسب قلم، می توان گفت به خوبی توانسته به این هدف دست یابد.

در گلکسی نوت ۴ امکانات بسیار خوب با سخت افزار قدرتمند ترکیب شده و شما قطعا از کار کردن با این محصول لذت خواهید برد. قلم S Pen سامسونگ بدون نیاز به منبع تغذیه به بهترین شکل ممکن عمل می کند. از نکات جالب این قلم باید به حساسیت آن به فشار است و تقریبا شما حس یک قلم و کاغذ واقعی را خواهید داشت.

اگر قصد آشنایی بیشتر با این محصول را دارید، مطلب "بررسی دیجیاتو: گلکسی نوت ۴" از دست ندهید.

بهترین خلاقیت: Samsung Galaxy Note Edge

IMG_4247

همزمان با معرفی گلکسی نوت ۴ در مراسم IFA 2014، یک محصول دیگر هم معرفی شد که Galaxy Note Edge نام داشت. Edge در زبان انگلیسی به معنای "لبه یا کناره" است و در همین محصول هم به وضوح دلیل آن دیده می شود. سامسونگ در یک اقدام جسورانه گلکسی نوت اج را با یک لبه کاملا منحنی طراحی کرده است.

به جرات می توان گفت هیچ محصولی را امسال ندیدیم که به پای خلاقیت به مرحله عمل رسیده کره ای ها برسد. لبه منحنی شکل گلکسی نوت اج لمسی بوده و تنها برای نمایش ساعت نیست، بلکه شما می توانید برخی اپلیکیشن های پر مصرف را هم در آن قسمت قرار دهید. همچنین قابلیت های جذاب دیگری مثل نمایش وضع آب و هوا، تبدیل نمایشگر منحنی به خط کش و بسیاری امکانات دیگر در این قسمت قرار می گیرد.

از نظر سخت افزاری باید گفت هیچ تفاوتی بین گلکسی نوت ۴ و نوت اج وجود ندارد و تنها موردی که این دو محصول را متمایز می کند، بخش خمیده این محصول است. البته باید اعتراف کرد به دلیل بیش از حد نو آورانه بودن این محصول، شاید در نگاه اول و برخوردهای اولیه کمی حس غریبی داشته باشیم اما با این وجود، لیاقت گلکسی نوت اج در انتخاب آن به عنوان بهترین خلاقیت سال ۲۰۱۴ کم نمی کند.

در رابطه با این محصول پیشنهاد می کنیم "بررسی ویدیویی دیجیاتو: گلکسی نوت اج" را از دست ندهید.

بهترین خودنگار: HTC Desire EYE

HTC_Desire_EYE022

سلفی کلمه ای است که عمر بالایی ندارد و تنها دو سال است که به دایره لغات ما اضافه شده. اینگونه تصاویر در چند سال اخیر از رشد بسیار بالایی برخوردار بود و به همین دلیل نیاز بازار به سادگی توانست مدیران کمپانی های سازنده تلفن همراه هوشمند را مجاب کند تا به تولید محصولاتی با دوربین دوم قوی روی بیاورند.

محصولات متنوعی در این بخش توسط شرکت هایی مثل سونی، مایکروسافت، هواوی و غیره تولید شده که از دوربین جلوی به نسبت قدرتمندی برخوردارند. اما گل سر سبد آنها بدون شک HTC Desire EYE خواهد بود.

این محصول با داشتن ۲ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو و عقب با هر کدام به ترتیب با گشودگی های f/2.0 و f/2.2 و همچنین فاصله کانونی ۲۸ و ۲۲ میلیمتر یک تلفن هوشمند ایده آل برای عاشقان سلفی محسوب می شود. از طرفی دوربین دوم از لنزی با زاویه باز برخوردار است و به شما امکان ثبت سلفی هایی با فضای بیشتر می بخشد.

در دیگر بخش ها هم دیزایر آی کاملا قابل قبول ظاهر شده است. نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده چهار هسته ای اسنپدرگن ۸۰۱ با توان ۲.۳ گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی آدرینو ۳۳۰، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای داخلی قسمت هایی از سخت افزار این محصول را تشکیل می دهند. همچنین دیزایر آی دارای گواهینامه IPX7 است که نشان از مقاومت این محصول در برابر گرد و غبار و همچنین عمق یک متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دارد.

یک ماه پیش اچ تی سی دیزایر آی در اختیار ما بود و بررسی آن را هم برای شما منتشر کردیم که می توانید در مطلب "بررسی دیجیاتو: Desire EYE" آن را مطالعه فرمایید.

بهترین کامپکت: Sony Xperia Z3 Compact

Screen-Shot-2014-12-14-at-8.45.19-PM-w600

هر آنچه که در رابطه با اکسپریا زد ۳ گفتیم، با کمی تفاوت در مورد برادر کوچک تر آن یعنی اکسپریا زد ۳ کامپکت هم صدق می کند. از آن جهت که این محصول، نسخه کوچک تر شده یک پرچمدار است، طبیعتا از نظر سخت افزاری باید تفاوت بسیار زیادی هم با آن داشته باشد اما سونی این رسم را شکسته و نسخه زد ۳ کامپکت را تقریبا مشابه نسخه اصلی تولید کرده است.

زد ۳ کامپکت از همان گواهینامه IP68 برخوردار است و شما به خوبی می توانید موبایل خود را یک تلفن هوشمند ضد آب بنامید. با نگاهی به سخت افزار قدرتمند اکسپریا زد ۳ کامپکت به دلیل انتخاب این محصول به عنوان بهترین تلفن هوشمند کامپکت سال ۲۰۱۴ توسط ما پی خواهید برد.

همانطور که گفتیم، این محصول تنها در بخش های کوچکی نسبت به نسخه اصلی کاهش کیفیت داشته که از جمله آنها می توان به رم ۲ گیگابایتی، نمایشگر کوچک تر با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰پی و کاهش باتری از ۳۱۰۰ به ۲۶۰۰ میلی آمپر اشاره کرد و در مابقی موارد هیچ تفاوتی با اکسپریا زد ۳ ندارد.

به دلیل کاهش ابعاد، این محصول به راحتی در هر دستی با هر اندازه ای جای می گیرد. به جرات این وعده را می دهیم که اگر این محصول را در دست بگیرید، اولین جمله ای که از شما می شنویم در وصف خوش دست بودن آن خواهد بود.

در همین رابطه به شما پیشنهاد می کنیم که مشاهده "بررسی ویدیویی دیجیاتو: سونی اکسپریا زد ۳ کامپکت" را از دست ندهید.

بهترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۴: انتخاب شما

در این مطلب ما سعی کردیم برترین تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۴ را در دسته بندی های مختلف کرده و هر کدام را با ذکر دلیل به شما معرفی کنیم. طبیعتا این انتخابات بر اساس امکانات، ویژگی های ظاهری و سخت افزاری و قیمت صورت پذیرفته و هر کدام در دسته خود بهترین محسوب می شوند. اما در بین گزینه های یاد شده، در نهایت کدام یک می تواند دارنده لقب "بهترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۴" باشد؟

ما ترجیح دادیم انتخاب برترین تلفن هوشمند سال را بر عهده شما کاربران گرامی دیجیاتو بگذاریم. شما می توانید در نظرسنجی ذیل شرکت کرده و یکی از موارد را به انتخاب خود به عنوان بهترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۴۴ برگزینید و همچنین، دلیل انتخاب خود را بخش نظرات با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (95 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    سلام به نظر من بهترین و اقتصادی ترین گوشی دنیا نوکیا1100

  • Alireza_Ekhtiarzadeh
    Alireza_Ekhtiarzadeh | ۲ تیر ۱۳۹۴

    زد3 فوق العادس ولی دوربینش نه...
    و منم توی خرید یه گوشی به دوربین اهمیت ویژه ای میدم
    اگر مجبور باشم انتخاب کنم... میگم نوت 4 برخلاف میل قلبیم (تاچ ویز تا قبل از اس 6 آشغال بود) ولی بیشتر بخاطر دوربینش میگم بهترینه
    و از فبلت هم خوشم نمیاد ولی نوت4 کامل ترین پکیج رو ارائه میده
    مشکلاش توی اس6 حل شد
    رابط کاربریش درست شد
    جنس بدنش هم درست شد
    2015 بدون شک اس 6
    بعدش هم اگر مجبور به انتخاب باشم جی4

  • bardiya
    bardiya | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    slm dostan.mn az goshi etelaat ndaram.vali az inja khosham omad.mishe begin mn chi bekharam?bein ina kodom behtare?mamnoon :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی