ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در پی هک سونی کره شمالی کاخ سفید را تهدید کرد و آمریکا از چین خواست اینترنت کره شمالی را قطع کند

به نظر می رسد که مقامات کره شمالی اصلا از اتهامات ماموران FBI نسبت به کشورشان خشنود نیستند. در پی هک سرورهای سونی و تهدید هکرها نسبت به اکران فیلم The Interview توسط سونی، مقامات ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

به نظر می رسد که مقامات کره شمالی اصلا از اتهامات ماموران FBI نسبت به کشورشان خشنود نیستند. در پی هک سرورهای سونی و تهدید هکرها نسبت به اکران فیلم The Interview توسط سونی، مقامات اف بی آی با توجه به بد افزارهایی که در سرورهای سونی یافت شده، کره شمالی را مسئول دانسته اند.

اتهام زنی این حملات سایبری و تهدیدات تروریستی پس از آن به کره شمالی برای این کشور گران تمام خواهد شد. در همین زمینه کمیته ملی دفاع کره شمالی در بیانیه ای به این حرکت آمریکایی ها اخطار داده است.

کره شمالی قویا ارتباط خود را با هک های اخیر علیه سرورهای سونی پیکچرز تکذیب کرده و حتی اعلام کرده که در جهت تحقیقات در خصوص این مساله حاضر با همکاری با آمریکاست.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

در جبهه ای دیگر اما آمریکا از چین خواسته که اینترنت کره شمالی را قطع کند.

ienmsmkaazqreadubued

روز گذشته باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که آمریکا 'پاسخی متناسب' نسبت به این حمله سایبری کره شمالی خواهد داشت. و از ‌انجا که آمریکا معمولا پاسخ هایی بسیار سنگین تر از ضربه اول میدهد تصمیم گرفته کل اینترنت کره شمالی را قطع کند.

تنها مشکل این اقدام از سوی آمریکا این است که اینترنت کره شمالی با روترهای ارتباط از راه دوری که در چین قرار دارند تامین می شود. در این صورت حتی اگر چین با پیشنهاد آمریکا در قطع اینترنت کره موافقت کند تنها بخشی از اینترنت این کشور قطع می شود و بخش هایی از این کشور به اینترنت دسترسی خواهند داشت. در این صورت اگر کره ای ها بخواهند هک مجددی انجام دهند می توانند از طریق هتل های چینی که کره شمالی مالک آنها است اعمال نابکارشان را ادامه دهند.

بر اساس نوشته ای در نیویورک تایمز، حکومت اوباما قصد دارد در خصوص هک پیامی عمومی به جهانیان دهد که از زبان یک مقام رسمی اینگونه نقل شده: 'چیزی که ما در پی آنیم راهی برای قطع دسترسی هاست که باعث توقف حملات سایبری شود.'

در گذشته کشورهای دیگری نیز اقدام به از کار انداختن سرورها و شبکه کرده اند، اما این اقدامات تنها از مناطقی قابل انجام بوده که دسترسی به اینترنت جهانی وجود داشته است. کره شمالی در بخش جدایی از این ساختار قرار دارد و بیشتر حملات سایبری فعلی از این ناحیه و نزدیک مرزهای چین با این کشور انجام می شود. Oren Falkowitz -تحلیلگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا کسی است که Area 1 را که یک شرکت امنیتی در کالیفرنیاست مدیریت می کند. او در این باره به نیویورک تایمز گفته که چنین اقدامی علی کره شمالی یک گوشمالی جزئی بر ضد آن خواهد بود.

آمریکا همچنین نقشه ای از اطلاعات مسیرهای حمله به سونی به دست آورده که نشان می دهد مبدا حمله ها از چین، سنگاپور، تایلند و بولیوی بوده است. در خصوص قطعی اینترنت کره شمالی البته با سایر کشورهای دخیل نیز تماس گرفته شده است. اما حتی اگر این کشورها قبول کنند، کلید قطعی کامل اینترنت کره شمالی در دست چین خواهد بود. در این صورت چین و آمریکا مجادله ای در این رابطه خواهند داشت.

چین به رغم گفته های پلیس فدرال آمریکا، پیش از این اعلام کرده که هیچ مدرکی برای اینکه ثابت کند هک سونی به کره شمالی مرتبط است وجود ندارد. بدین ترتیب بعید به نظر می رسد چین با این نظر در خصوص کره شمالی، با آمریکا به توافقی برای قطعی اینترنت این کشور برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (58 مورد)
  • خاك كن
    خاك كن | ۳ دی ۱۳۹۳

    يعني ميشه جنك جهاني بشه اقا خيلي حال ميده

  • Parsa_P
    Parsa_P | ۲ دی ۱۳۹۳

    زیر سر هر کی هست امیدوارم کره شمالی را ازاد کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی