ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آیفون 5C اینبار از نوع چینی؛ با Meizu M1 Note آشنا شوید

در حالی که بسیاری از شرکت های چینی این روزها تلاش می کنند تا در طراحی موبایل های خود از سایر برندها کپی نکنند و عملکرد مستقلی داشته باشند به نظر می آید Meizu هنوز به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

در حالی که بسیاری از شرکت های چینی این روزها تلاش می کنند تا در طراحی موبایل های خود از سایر برندها کپی نکنند و عملکرد مستقلی داشته باشند به نظر می آید Meizu هنوز به چنین بلوغی نرسیده باشد. امروز کمپانی مذکور تلفن هوشمند جدیدی با عنوان M1 Note را معرفی نمود که از لحاظ شکل و شمایل به شدت شبیه آیفون 5C از اپل است.

موبایل مورد بحث که بدنه ای پلاستیکی دارد در پنج رنگ سبز، صورتی، سفید، زرد و آبی عرضه شده و با قیمتی معادل ۱۶۰ دلار ارزان ترین اسمارت فون اندرویدی به حساب می آید که تا کنون از جانب Meizu به بازار عرضه شده تا با محصولات اقتصادی دیگر رقبای چینیش مانند هوآوی و یا شیائومی رقابت نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

M1 Note از دو سیم کارت پشتیبانی به عمل می آورد و از صفحه نمایش ۵.۵ اینچی IGZO با رزلوشن قابل توجه ۱۰۸۰P که توسط گوریلا گلس ۳ محافظت شده بهره مند است. دوربین اصلی این موبایل ۱۳ مگاپیکسلی با گشادگی f/2.2 بوده و به همراه آن یک فلش دوگانه نیز تعبیه گشته و دوربین جلویی نیز رزلوشنی ۵ مگاپیکسلی را فراهم می آورد.

meizu-m1-note-sim-tray

از سایر مشخصه های تلفن هوشمند مورد بحث می توان به باتری ۳۱۴۰ میلی آمپری، چیپست هشت هسته ای ۶۴ بیتی MT6752 از مدیاتک (شامل هشت هسته ی Cortex-A53 با سرعت پردازش ۱.۷ گیگاهرتز)، پردازشگر گرافیکی Mali T760 MP2، دو گیگابایت حافظه ی رم، حافظه ی داخلی غیر قابل افزایش ۱۶ یا ۳۲ گیگابیتی، اندروید ۴.۴.۴ به همراه رابط کاربری Flyme ۴.۱ و  پشتیبانی از LTE اشاره کرد.

موبایل مورد بحث دارای ضخامتی ۸.۹ میلی متری بوده و وزنی برابر با ۱۴۵ گرم دارد. البته با توجه به بدنه اش که دارای یک قوس ملایم در پشت است احتمال می رود در دست گرفتن آن در قیاس با آیفون 5C راحت تر و خوشایند تر باشد.

iphone-5c-meizu-m1-note

این محصول مانند آیفون های اپل به حسگر اثر انگشت مجهز نشده ولی Meizu به وضوح در طراحی از دستاوردهای برند ساکن کوپرتینو کپی برداری کرده و حتی محل اسپیکرها و میکروفن نیز دقیقاً همانند 5C پیاده سازی شده اند. بعید نیست همین موضوع سبب شود تا جانی آیو یکبار دیگر خشم خودش را نسبت به عدم خلاقیت چینی ها بروز دهد.

چنانچه اپل یک جنگ پتنتی را بر علیه کمپانی چینی Meizu آغاز نکند انتظار می رود M1 Note در نیمه ی دوم ماه ژانویه پیش رو روانه ی بازارهای غربی گردد و البته کاربران چینی می توانند از همکنون و در ازای پرداخت معادل ۱۶۰ دلار برای نسخه ی ۱۶ گیگابایتی و ۱۹۰ دلار برای نسخه ی ۳۲ گیگابایتی اقدام به ثبت پیش سفارش به صورت آنلاین نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • کیوان
    کیوان | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

    مثل اینکه خرید گوشی ۲۰۰ دلاری به قیمت ۱۰۰۰ دلار ابنقدر به مذاق بعضی ها خوش اومده که حاضرن هر چی از دهنشون در میاد به یه هموطن نسبت بدن
    حالا اگه گوشی را واسه کلاس گذاشتن واسه این و اون میخرین که خوب توجیحش منطقی هم هست ولی دیگه از نظر قیمت و کارایی و امکانات این اشغالهایی که اپل میزنه جای دفاع نداره دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی