ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تولید انبوه حافظه های رم LPDDR4 چهار گیگابایتی برای تلفن های هوشمند را آغاز کرد

خوب یا بد به زودی وارد دوره ای خواهیم شد که احتمالاً تلفن های هوشمندمان هم اندازه و یا حتی بیشتر از لپ تاپ هایمان به حافظه ی رم مجهز خواهند بود، زیرا سامسونگ رسماً ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

خوب یا بد به زودی وارد دوره ای خواهیم شد که احتمالاً تلفن های هوشمندمان هم اندازه و یا حتی بیشتر از لپ تاپ هایمان به حافظه ی رم مجهز خواهند بود، زیرا سامسونگ رسماً اعلام کرده که تولید انبوه اولین ماژول های حافظه ی DRAM چهار گیگابایتی از نوع LPDDR4 را آغاز نموده است و این حافظه ها در آینده ای نزدیک در انواع مختلف از تبلت ها و اسمارت فون های پرچمدار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ماژول های مورد بحث بر اساس تکنولوژی ۲۰ نانومتری طراحی و تولید شده اند و می توانند نرخ ورودی و خروجی داده ی ۳۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را در کنار امکان ضبط و پخش ویدئوهای UHD و ثبت پیوسته ی تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی فراهم آورند و البته نسبت به نسل پیشین خود یعنی LPDDR3 تا ۴۰ درصد در مصرف انرژی نیز صرفه جو هستند.

از آنجایی که کلاً حافظه های رم از نوع LPDDR4 نسبت به LPDDR3 انرژی کمتری مصرف می نمایند لذا موبایل هایی که این نوع حافظه ها را با ظرفیت کمتری مانند ۲ یا ۳ گیگابایت نیز به خدمت می گیرند باز هم در زمینه ی طول عمر باتری عملکردی بهتر و قابل قبول تری ارائه می نمایند.

سامسونگ تا پیش از این و در ماه جاری ماژول های ۲ و ۳ گیگابایتی از حافظه های  LPDDR4 را تولید و در اختیار سایر فعالان در عرصه ی ساخت موبایل های هوشمند قرار داده است و حالا انتظار می رود با تولید ماژول های ۴ گیگابایتی، در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه ی محصولاتی باشیم که برای اولین بار به این نوع و حجم از حافظه ی رم مجهز شده باشند و حتی برخی پیش بینی می نمایند که شاید گلکسی S6 و نوت ۵ پیش از همه بتوانند چنین قابلیت سخت افزاری را به کاربران ارائه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • کوزت& ژان وال ژان
    کوزت& ژان وال ژان | ۲ دی ۱۳۹۳

    سلام به همه ما تازه واردیم

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲ دی ۱۳۹۳

    امیدوارم اینا باعث نشه قیمت گوشیا بره خدا تومن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی