ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

تلفن هوشمند Fx0 موبایلی متفاوت و مجهز به Firefox OS

امروز در ژاپن و در شهر توکیو اپراتور مخابرتی KDDI طی کنفرانسی خبری تلفن هوشمندی با نمایشگر ۴.۷ اینچی معرفی کرد که بدنه ای منحصر به فرد و شفاف داشت و دکمه ی Home‌ در پایین ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ دی ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

امروز در ژاپن و در شهر توکیو اپراتور مخابرتی KDDI طی کنفرانسی خبری تلفن هوشمندی با نمایشگر ۴.۷ اینچی معرفی کرد که بدنه ای منحصر به فرد و شفاف داشت و دکمه ی Home‌ در پایین صفحه نمایش آن منقش به لوگوی فایرفاکس بود. این اسمارت فون جدید آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل موزیلا موسوم به Firefox OS را به اجرا در می آورد و بدنه ی خاصش توسط طراح مشهور ژاپنی Tokujin Yoshioka طراحی گشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Fx0 محصولی است که با استراتژی ایده آل گرایانه ی موزیلا که تولید اقتصادی ترین تلفن های هوشمند ممکن برای بازارهای فقیر و در حال توسعه را دنبال می کرد تا حد زیادی تناقض دارد. موبایل مورد بحث قیمتی ۴۲۰ دلار داشته که از قیمت سایر موبایل های تولید شده تحت سیستم عامل فایرفاکس تا حد قابل توجهی بیشتر است.

البته این افزایش قیمت افزایش امکانات را نیز در پی داشته و برای اولین بار پشتیبانی از NFC‌ و همینطور LTE در محصولی مبتنی بر سیستم عامل موبایل موزیلا امکان پذیر شده اند. تلفن هوشمند یاد شده از چیپست اسنپدراگون ۴۰۰ با سرعت پردازش ۱.۲ گیگارهرتز، به همراه ۱.۵ گیگابایت حافظه ی رم، ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی و باتری ۲۳۷۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

با این تفاسیر کسانی که در ژاپن قصد خرید یک موبایل میان رده را داشته باشند حالا گزینه ای تازه و وسوسه بر انگیز علاوه بر گزینه های مرسوم اندرویدی در اختیار دارند.

Fx0 به وسیله LG مونتاژ و ساخته شده و موزیلا امیدوار است همکاری با KDDI سبب شود تا در سرنوشت پلتفرم موبایل این شرکت که به نظر می آمد رو به زوال می رود تغییری جدی پدید آید.

اپراتور مخابراتی ژاپنی پیش تر اشاره شده نیز تلاش دارد تا مفهوم جدیدی با عنوان وب اشیا (Web of Things یا WoT) را جا بیاندازد که بر اساس آن می توان تنها با استفاده از  تکنولوژی وب و بدون نیاز به تلفن های هوشمند و کامپیوترها، اشیا مختلف و گوناگونی را به یکدیگر مرتبط و متصل ساخت و در این راستا معتقد است Firefox OS می تواند ابزار مناسبی برای اجرایی کردن مفهوم یاد شده باشد.

KDDI همچنین سایتی جانبی را پدید آورده و در آن توسعه دهندگان را تشویق کرده تا حضوری موثر تر و پربار تر در زمینه ی توسعه ی اپلیکیشن های مبتنی بر Firefox OS داشته باشند و این اکو سیستم را غنی تر سازند.

موبایل جدید موزیلا قرار است از روز ۲۵ دسامبر به صورت محدود در اختیار برخی از کاربران قرار گیرد و از روز ۶ ژانویه در سراسر ژاپن عرضه خواهد گشت، اما تاکنون صحبتی از احتمال عرضه ی جهانی Fx0 به میان نیامده است.

ff-34.0-4 ff-back.0-7 ff-bot.0-5 ff-fx0.0-6 ff-top.0-3 firefox-logo-sliver.0-2

fx0-specs.0-8

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • A.s.r.a.M
    A.s.r.a.M | ۳ دی ۱۳۹۳

    یا امام زاده پنج تن _____


    این کم بود که جور شد سبد موبایلیتی دنیا

  • peyman
    peyman | ۳ دی ۱۳۹۳

    پیچشو شبیه اپل زدن ، رنگشم ک مثل رنگ اپل هست ، ای بابا دکمشم مثه اپل هست وای چقد اسکی وای وای ..... بس کنید دیگه باو از فردا یه لباس با دکمه های گردم بخوایم بخریم باید به این فک کنیم ک یه وقت اسکی از اپل نباشه؟؟؟؟ مگه اولین گوشی دنیا رو با دکمه گرد اپل زده؟ تعصب تا چه حد اخه
    هر گوشی جدیدی ک میاد تندی میگین شبیه اپل هست

    • goodboy...
      goodboy... | ۴ دی ۱۳۹۳

      تعصب ندارم رو اپل یعنی جز هواوی و امثال این تمام برندا گوشی های خوب خودشونو دارن منم تو هر رنجه قیمتی یه برند و قبول دارم و اینم میپذیرم ایفون بااینکه فوقالعادس اما پول سیب دهنی خودشو میگیره!!! اما کلا گفتم که جالب نبود طراحیش متفاوت نبود.،..

  • goodboy...
    goodboy... | ۳ دی ۱۳۹۳

    هوم شو تریپ اپل زدن!طراحی شو دوس ندارم...دیگه اینام دارن میشن مث دنیای فشن که لباسای خیلییی مسخره میپوشن بعضی وقت ها بعد جالبه مجله ها و برندای مختلف میان میگین اوووو مای گاد وریییی بیوتیفول!بابا چرا اجق وجق میزنین !!من با فشن اصلا مخالف نیسم ولی با طرح های 6.8اینجوری مخالف ام!!ولی انصافا هوم و قشنگ درست کرد طرح توش و البته با الهام گرفتن از اپل!

    • یکی
      یکی | ۳ دی ۱۳۹۳

      الهام از اپل فقط بخاطر اینکه یه دکمه ی گرده؟!

      • goodboy...
        goodboy... | ۴ دی ۱۳۹۳

        دکمه گرد نشونه چیه؟!مث بستنی میهن و دمینو!!!خخخ خارج از شوخی خیلی طراحیش شبیه اپل 6البته کاملا متفاوت اما خو دقت کن از حاشیه هاش گرفته تا هوم گوشی !!نمیگم نواوری نداشت ولی خو هرکی یه عقیده ای داره به عقیده من فقط عجق وجق من پایه این100دلارم نمیدم مگه اینکه بخای تریپ تک بودن بیای که بحث اش جداست که بازم 4تا عقب مونده فکر میکنن فیک دستته!!!

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۳ دی ۱۳۹۳

    عاشق اون کلید Home شدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی