ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن هایی برای مرور اخبار فارسی در تبلت و موبایل

تفاوتی نمی کند کجا باشید؛ در خانه یا محل کار، در اتوبوس یا مترو، در ترافیک یک شهر شلوغ یا در ساحل دریا. هر جا که باشید، با همراه داشتن یک گجت هوشمند می توانید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۰

تفاوتی نمی کند کجا باشید؛ در خانه یا محل کار، در اتوبوس یا مترو، در ترافیک یک شهر شلوغ یا در ساحل دریا. هر جا که باشید، با همراه داشتن یک گجت هوشمند می توانید در هر لحظه از مهم ترین اخبار دنیا مطلع شوید.

مطمئنا مطلع شدن از اخبار داخل کشور، برای بسیاری نسبت به اخبار جهان و خارج از کشور ارجحیت دارد، از این رو مراجعه به اپلیکیشن هایی که اخبار فارسی زبان را گردآوری می کنند برای پلتفرم های مختلف موبایل ضرورت می یابد.

در جعبه ابزار این هفته به اپلیکیشن های خبرخوان فارسی روی پلتفرم های مختلف پرداخته ایم و سعی کردیم که چند مورد از برترین هایشان را به شما معرفی کنیم. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برترین ها

11

در میان ابزارهای گردآورنده اخبار فارسی زبان، اپلیکیشن وبسایت برترین ها با رابط کاربری مناسب و امکانات خوبی که در اختیار کاربر قرار داده در میان اپلیکیشن های این دسته متمایز شده است. برترین ها به دو بخش کلی تقسیم شده: یکی اخبار در موضوعات مختلف و دیگری بانک اطلاعات شهری.

با مراجعه به قسمت اخبار قادرید از اخبار روز در موضوعات مختلف، اعم از ورزشی، اقتصادی، اجتماعی، پزشکی، سیاسی و ... مطلع شوید. در کنار موضوعات خبری مرسوم، بخش های متفرقه ای مثل جملات زیبا، مد و پوشاک، رابطه و ازدواج، طنز، جالب ترین ها، وضعیت ترافیک تهران، قیمت لحظه به لحظه ارز و خودرو هم در اپلیکیشن گنجانده شده، بنابراین با نصب برترین ها در موبایل یا تبلت خود تا حد زیادی از سر زدن به سایر منابع برای مطلع شدن از این دست اطلاعات بی نیاز خواهید شد.

بخش دیگر اپلیکیشن قسمت بانک اطلاعات بوده که در آن آگهی های منتشره در وبسایت برترین ها را در زمینه های مختلف (خدمات پزشکی، دکوراسیون، آموزشی، رستوران و ... ) به همراه اطلاعات تماسشان مشاهده خواهید کرد. هر مطلبی را که تمایل داشتید می توانید به بخش علاقه مندی هایتان اضافه کنید و بعدا به صورت آفلاین به مطالعه شان بپردازید.

ضمنا حالت دید در شب و تمام صفحه نیز برای سهولت استفاده از اپلیکیشن برترین ها برای کاربر در نظر گرفته شده. این اپلیکیشن را می توانید برای سیستم های عامل iOS و اندروید به رایگان دانلود کنید.

برترین ها

برترین ها

سازنده: برترینها قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3.7 / 1.2 مگابایت زبان:

 کیوسک

112

کیوسک نیز از جمله خبرخوان های فارسی است که می توانید در سیستم های عامل iOS و اندروید از امکانات آن استفاده کنید. با ورود به محیط اپلیکیشن، اخبار را در دسته بندی های روزنامه ها، مجلات، خبرگزاری ها، وبسایت ها و وضعیت آب و هوا مشاهده خواهید کرد.

رابط کاربری گرافیکی کیوسک از جمله نقاط قوت آن به شمار می رود. کلیه روزنامه ها و مجلاتی که در آن مشاهده می کنید به صورت منظم روی قفسه چیده شده و برای جستجو در میان آنها کافی است که با اشاره انگشت در میانشان جستجو کنید.

البته کیوسک از لحاظ عملکرد بی نقص نیست. متأسفانه تعداد روزنامه ها و مجلاتی که می توانید مشترک فید RSS شان شوید بسیار کم و محدود است و پاسخگوی سلایق کاربران نیست، ضمنا خودتان هم نمی توانید منابع خبری مورد نظرتان را به اپلیکیشن اضافه کنید. نکته دیگر این که کیوسک در برقراری ارتباط با برخی از منابع خبری موجود با مشکل مواجه است و برخی از آنها را به روزرسانی نمی کند.

با فرض حل این مشکلات در نسخه های بعدی، کیوسک نیز از گزینه های خوبی است که برای مطلع شدن از اخبار فارسی زبان می توانید به سراغش بروید.

کیوسک

کیوسک

سازنده: شرکت پرشه پردازش قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3.9 / 3 مگابایت زبان:

دکه

345

خبرخوان های فارسی در انحصار سیستم عامل iOS کم تعدادند و دکه یکی از بهترین آنهاست. در دکه می توانید آخرین اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و ... را از منابع معتبر خبری به همراه تصاویر و حتی ویدئوهای خبر مشاهده نمائید.

به غیر از اینها، با دکه قادر هستید تا قیمت لحظه به لحظه طلا و ارز و همچنین نتایج زنده تیم ورزشی محبوبتان را هم دنبال کنید. اخبار تصویری در محیط دکه به صورت اسلایدشو به نمایش در می آیند که به راحتی می توانید در میانشان به جستجو پرداخته و هر کدام را که مایل بودید به راحتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

یکی از قابلیت های خوب دکه، امکان دنبال کردن اخبار با استفاده از هشتگ هاست. به عنوان مثال با فشردن هشتگ مایکروسافت، جدیدترین اخبار منتشره که کلمه مایکروسافت در آن به کار رفته را مشاهده می کنید.

ضمنا در دکه می توانید سایت منبع خبری را بدون نیاز به مروگر از داخل محیط اپلیکیشن مشاهده کنید. نسخه جدید دکه برای آیفون 6 و 6 پلاس بهینه سازی شده و از مناسب ترین گزینه هایی است که برای مطلع شدن از اخبار فارسی زبان می توانید به آن مراجعه کنید.

دکه

دکه

سازنده: دکه قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 9.1 مگابایت زبان:

 خبر 24

3445

اگر برای مرور تک تک اخبار روز فرصت کافی ندارید، خبر 24 یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. این اپلیکیشن سه بار در روز بروزرسانی می شود و هر بار، مهم ترین اخباری که باید از آن مطلع شوید را برایتان از منابع معتبر خبری در فهرستی جمع و جور گردآوری می کند.

البته شاید انتخاب خبر توسط سازندگان اپلیکیشن به مذاق بسیاری خوش نیاید، اما اگر بحث زمان طولانی برای جستجوی آنها را در نظر بگیرید خبر 24 را اپلیکیشن مناسبی خواهید یافت. رابط کاربری سبک و زیبا، فونت مناسب و سرعت کار بالا در آن از جمله عواملی است که با یکبار امتحان خبر 24، آن را برای همیشه در موبایل خود ماندگار کنید.

وجود چند قابلیت متفاوت، خبر 24 را از سایر اپلیکیشن های مشابه متمایز کرده. اولا پای هر خبر، میزان زمان لازم برای مطالعه آن آورده شده، بنابراین با مشاهده آن اگر فکر می کنید که زمان کافی برای مطالعه خبر را ندارید قادرید تصمیم بگیرید که تنها به خواندن تیترش اکتفا کنید. قابلیت دیگر، لینک مطالب ویکیپدیای فارسی به برخی از خبرهاست. مثلا با خواندن خبری در مورد کره شمالی در پایین صفحه مطلبی کوتاه از ویکیپدیا در وصف این کشور را مشاهده خواهید کرد.

خبر 24 دارای یک گروه واتس اپ نیز هست، بنابراین اگر احساس می کنید که حتی برای مطالعه محتویات اپلیکیشن زمان کافی ندارید قادرید مشترک گروه واتس اپ آن شده و از خبرهای داغ روز مطلع شوید.

خبر 24

خبر 24

سازنده: گروه ویکام قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.2 مگابایت زبان:

 کافه خبر

123

کافه خبر نیز از اپلیکیشن های گردآوری اخبار فارسی است که می توانید در موبایل های اندرویدی تان از آن بهره ببرید. با ورود به اپلیکیشن، اخبار روز در زمینه های مختلف را به صورت بلوک های مربعی یا به شکل فهرست وار مشاهده خواهید کرد.

یکی از بهترین امکانات کافه خبر، امکان جستجو با استفاده از کلیدواژه ها در میان خبرهاست، چیزی که در بسیاری از اپلیکیشن های مشابه آن را نمی بینیم. به طور مثال با جستجوی واژه سامسونگ، کلیه اخبار منتشره در منابع خبری معتبر فارسی زبان را که به نحوی به این کلمه مربوط هستند را مشاهده می کنید.

به غیر از بخش اخبار، بخشی نیز به نام مجله کافه خبر در اپلیکیشن قرار گرفته که در آن موضوعات متفرقه ای مثل آشپزی، مد، تلویزیون و موسیقی را می توانید دنبال کنید که البته هنوز کامل نیست. یکی دیگر از نقاط قوت این اپلیکیشن، وجود یک مرورگر داخلی برای مشاهده مستقیم منبع خبر است.

موارد دیگری مثل مشاهده وضعیت آب و هوا، نتایج زنده ورزشی، نرخ ارز و چت زنده با کاربران اپلیکیشن نیز در آن قرار گرفته تا بتوانیم کافه خبر را یک ژورنال زنده خبری بنامیم. البته اپلیکیشن با نقص هایی روبروست، مثلا هنوز بخش چت راه اندازی نشده یا تصویر برخی از خبرها به نمایش در نمی آید که امیدواریم با عرضه نسخه های بعدی شاهد رفع این نواقص باشیم.

کافه خبر

کافه خبر

سازنده: بهنود نبی پور قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.1 مگابایت زبان:

اخبار

1356

تا این بخش از لیست به اپلیکیشن های خبرخوان اندروید و iOS پرداختیم، اما این بدین معنی نیست که کاربران سیستم عامل ویندوزفون را فراموش کرده ایم. ویندوزفونی ها هم با اپلیکیشن اخبار قادرند تا به مرور سریع اخبار داغ روز در تلفن های هوشمندشان بپردازند.

دسته بندی خبرها را در این اپلیکیشن به شکل کاشی های زنده مشاهده کرده و با ورود به هر کدام از جدیدترین خبرهای روز مطلع خواهید شد. امکان جستجو در میان خبرها، تغییر حالت نمایش فهرست ها، اضافه سازی سایت های خبری دلخواه، تنظیمات فونت و اضافه سازی خبرها به علاقه مندی ها از جمله امکاناتی است که با نصب این اپلیکیشن از آنها بهره مند می شوید.

نکته قابل توجه در مورد این اپلیکیشن، توجه سازنده به بروزرسانی اپلیکیشن و رفع باگ هاست. بنابراین با گوشزد کردن مشکلات آن به سازنده می توانید مطمئن باشید که شاهد مرتفع شدن زودهنگام آنها خواهید بود.

اخبار

اخبار

سازنده: مهدی تشت زرین قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 5 مگابایت زبان:

پیش تر به معرفی اپلیکیشن خوب خبرگردی در دیجیاتو پرداخته بودیم و در جعبه ابزار این هفته تلاش کردیم تا در میان پلتفرم های مختلف، برترین خبرخوان های فارسی را به شما معرفی کنیم. مطمئنا تعداد این اپلیکیشن ها فراتر از فهرستی است که در بالا مشاهده کردید، بنابراین اگر احساس می کنید جای اپلیکیشن خاصی در لیست فوق خالی بوده حتما آن را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • مریم
    مریم | ۳ بهمن ۱۳۹۳

    چرا همه ی برنامه ها رو معرفی نکردین؟ مثلا چرا میراد رو معرفی نکردین؟

    http://mirad.ir
    برای آی او اس و آندروید داره!!!!

  • کیارش
    کیارش | ۹ دی ۱۳۹۳

    خیلی هم خوب نیس فقط خبرگردی وآخرین خبر بعدشم این

  • سپیده
    سپیده | ۴ دی ۱۳۹۳

    من برای مامانم یه سری اپلیکشن میخوام که خبرهای جالب و خانوادگی رو توش باشه و کار کردن باهاش باحال باشه مثل اپلیکشن برترین هاا و یا سایت نیک صالحی و مجله خانواده سبز و اینها
    چی پیشنهاد میکنید براش نصب کنم ممنون

    • تهممورث
      تهممورث | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

      فقط تشکر,خدايتان ميبيند,,, من ا… توفيق

  • سعيد
    سعيد | ۴ دی ۱۳۹۳

    Nividar واسه ios هم هست بد نيست اونم،ممنون واسه معرفى اين بخش ها بيشتر تكرار شه بيشترم مفيد واقع ميشه:-)

  • Nima
    Nima | ۴ دی ۱۳۹۳

    آقای مانی قاسمی من اپلیکیشن "وب نگار" رو پیشنهاد میکنم.
    واقعا یه سایت خوان حرفه ایه، من که خیلی خوشم اومد پیشنهاد میکنم یه بررسی بکنید. مخصوصا از لحاظ سرعت از همه اینا بهتره...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی