ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی قصد دارد بخش موسیقی خود را به فروش برساند

به لطف هک اخیری که در مجموعه سونی رخ داده، تمام اسرار این شرکت به مرور در حال بر ملا شدن هستند. در جدیدترین اطلاعاتی که منتشر شده، وبسایت خبری بلومبرگ متوجه ایمیل هایی فوق ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

به لطف هک اخیری که در مجموعه سونی رخ داده، تمام اسرار این شرکت به مرور در حال بر ملا شدن هستند. در جدیدترین اطلاعاتی که منتشر شده، وبسایت خبری بلومبرگ متوجه ایمیل هایی فوق سری شده است. بر اساس این ایمیل ها که تنها چند مدیر بلند پایه سونی در جریان آن بوده اند، مشخص گشته که این شرکت ژاپنی قصد دارد بخش موسیقی خود را به فروش رساند.

واحد موسیقی سونی که Sony/ATV نام دارد، یکی از بزرگترین مجموعه های موسیقی در دنیا به شمار می رود که هم اکنون حق انتشار بیش از ۲ میلیون آهنگ را در اختیار دارد. مدیران سونی معتقد هستند که با رشد سرویس های پخش آنلاین موسیقی، آینده روشنی در اختیار این حوزه قرار ندارد و سوددهی Sony/ATV در آینده، چشم انداز روشنی را به تصویر نمی کشد.

با این حال به نظر می رسد دلیل اصلی این فروش، ساختار سهامی پیچیده ای باشد که بر Sony/ATV حاکم است. در سال ۱۹۸۵ مایکل جکسون مجموعه ATV را به مبلغ ۴۷.۵ میلیون دلار خریداری کرد و ۱۰ سال بعد نیمی از آن را به ازای مبلغ ۹۰ میلیون دلار به سونی فروخت تا بدین شکل Sony/ATV شکل بگیرد. اما این پایان ماجرا نبود و در سال ۲۰۱۲ بخشی از سهام این مجموعه با رقم ۲.۲ میلیارد دلار به دولت ابوظبی فروخته شد تا بدین شکل اوضاع مدیریتی پیچیده تر از قبل گردد.

فروش بخش موسیقی می تواند تا حدی از فشار هایی که واحد موبایل به سونی وارد کرده است بکاهد. سونی انتظار دارد که در سال مالی جاری، بیش از ۲ میلیارد دلار ضرر بدهد، که این عدد ۵ برابر بیشتر از پیش بینی اولیه مدیران این شرکت است. کز هیرای، مدیرعامل سونی، پیش تر اعلام کرده بود که بخش موبایل با ۱۵ درصد کاهش نیروی انسانی مواجه می شود تا بدین شکل هزینه هایی که به شرکت تحمیل می کند کاهش یابد. اما به نظر می رسد این اقدام نیز کافی نبوده و شرکت مجبور است بعد از Vaio، بخش دیگری از خود را نیز به فروش برساند تا بتواند مخارج واحد موبایل را تامین نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • HamedMJ
    HamedMJ | ۹ دی ۱۳۹۳

    آخه چرا ؟ :( یعنی دیگه محصولات واکمن و ضبط های سونی خفن مثه شیک Shake تولید نمیشه ؟

  • rastin
    rastin | ۵ دی ۱۳۹۳

    اینا که خیلی ادعا داشتن رو محصولاتشون حالا به چه روزی افتادن

  • Apadana
    Apadana | ۴ دی ۱۳۹۳

    :((((((((((((((((( خدای من نه!

  • Miroslav
    Miroslav | ۴ دی ۱۳۹۳

    این بهانه های هیرایی خیلی قانع کننده بود!
    وایو فروخته شد چون تبلت و اسمارت فون اومدن،الانم انلاین شده دلیلش!
    چارسال دیگه هم لابد میگه چون قدرت موبایل و تبلت زیاد شده پلی استیشن رو میفروشیم.اصلا درکش نمیکنم کاش پاشو از موبایل میکشید بیرون و بقیه قسمت هارو حفظ میکرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی