ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن ثابت
تکنولوژی

با اتمام طرح هم کد: احتمال دارد تعرفه شهرهای بزرگ 20 درصد گران شود

امروز پس از اتمام طرح یکسان سازی کدهای استانی در سراسر کشور با حضور مسئولین شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جشن «هم کد» برگزار شد. در این مراسم وزیر ارتباطات با اشاره ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

امروز پس از اتمام طرح یکسان سازی کدهای استانی در سراسر کشور با حضور مسئولین شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جشن «هم کد» برگزار شد.

در این مراسم وزیر ارتباطات با اشاره به هزینه های شرکت مخابرات ایران در طی اجرای طرح مذکور گفت: در راستای جبران هزینه های مخابرات باید طرحی ارائه گردد تا درآمدهای این شرکت از شهرهای بزرگ جبران شود، زیرا کسانی که در شهرهای بزرگ هستند اگر با 10 تا 20 درصد افزایش تعرفه نیز مواجه شوند چندان نگرانی و آسیبی شامل حال آن ها نمی شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی افزود: با دوستان مخابراتی خود قرار گذاشتیم این طرح به مدت 6 ماه اجرایی شود و سپس برای جبران سرمایه گذاری های زیاد این شرکت در هم کد، تصمیم گیری شده و روال جدید مشخص گردد.

لازم به ذکر است پیش از این سقف هزینه مکالمه درون استانی 80 ریال بود که این رقم با اجرای «هم کد» به 30 ریال کاهش یافته است. بنابر این اگر گفته های وزیر برای افزایش تا 20 درصدی برای شهرهای بزرگ اجرایی شود، این قیمت به 36 ریال افزایش یابد.

«هم کد» نام طرح اجرای یکسان سازی کدهای هر استان توسط شرکت مخابرات ایران است که از آذرماه 90 آغاز و با پایان آذر 93 (هفته گذشته) اتمام یافت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم اظهار کرد: حذف کد در ارتباطات درون استانی، هم کدشدن تمامی شهرها، بخش ها و روستاها در یک استان ، 8 رقمی شدن شماره های تلفن ثابت در کل کشور، اختصاص شماره منحصربه فرد به مشترکان، جلوگیری از تداخل فایل های شارژینگ وCaller-ID و  همچنین کاهش هزینه های کاربران، از ویژگی های این طرح است.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح تمامی مشترکان می توانند از خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت و همجنین تماس با تلفن های 4 رقمی سراسری کد 15، 16 و 18 بهره مند شوند.

به گفته ابراهیمی در این طرح که بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، 4 هزار و 315 نفر از متخصصان شرکت مخابرات فعالیت کردند تا تعداد کدهای کشور از عدد 187 به 31 کاهش یابد.

بدین ترتیب، با اتمام طرح مذکور کدهای تلفن شهری به کدهای استانی تبدیل شده که این 31 شماره به شرح زیر است:

کدهای استانی
کدهای استانی

با یکسان شدن کد تمامی شهرها، بخش ها و روستاهای هر استان، از این پس تعرفه های تلفن ثابت برای تماس درون استانی دقیقه ای 30 ریال و برای خارج استانی دقیقه ای 330 ریال خواهد بود. همچنین هزینه تماس هر مشترک تلفن ثابت به کاربران تلفن همراه دقیقه ای 625 ریال محاسبه می گردد.

زین پس برای تماس درون شهر و استانی باید شماره جدید 8 رقمی مشترک مورد نظر را شماره گیری کرد. همچنین برای تماس های استانی نیاز است کد سه رقمی استان مقصد (با محاسبه صفر ابتدا) را قبل از شماره مخاطب اضافه نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • دوست
    دوست | ۷ دی ۱۳۹۳

    امیدوارم از این مخابرات مطلب ننویسید ... تقریبا هر خبری که از جانب عزیزان !!!حکومتی یا وابسته هایشان می رسد همه به سخت تر شدن زندگی ما اشاره دارد به امید کمی راحتی بدرود

  • داریوش
    داریوش | ۷ دی ۱۳۹۳

    باز خوبه رک و راست گفتند!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی