ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی در CES امسال به غیر از نمایشگرها، حرف های تازه ای برای گفتن خواهد داشت؛ گجت های پوشیدنی و webOS

سامسونگ یا سونی سهم طرفداران بیشتری در نمایشگاه CES خواهند داشت ولی این دلیلی برای کنار گذاشتن LG از این کارزار نیست. کمپانی کره ای سعی میکند مثل همیشه حضور سالانه قدرتمندی از خود در نمایشگاه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ دی ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

سامسونگ یا سونی سهم طرفداران بیشتری در نمایشگاه CES خواهند داشت ولی این دلیلی برای کنار گذاشتن LG از این کارزار نیست. کمپانی کره ای سعی میکند مثل همیشه حضور سالانه قدرتمندی از خود در نمایشگاه لاس وگاس ارائه دهد. ولی قبل از اینکه ببینیم LG چه چیزهایی برای ارائه در CES سال 2015 تدارک دیده، بیایید نگاهی به پیشرفت های کمپانی مذکور بیاندازیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نگاهی به گذشته

94911433

اولین حضور LG در CES مربوط به سال 2004 می شود، زمانی که تلاش کرد حضورِ خاطره انگیزی با آوردن یک برگ برنده ی تضمینی داشته باشد، که این برگ نخستین تلویزیون 76 اینچی پلاسمای جهان بود.

از همان ابتدا LG به وضوح تاکید نمود که تمرکز خود را در این نمایشگاه سالانه، بر روی فناوری نمایشگرها معطوف خواهد نمود و این همان کاریست که کمپانی مذکور از آن زمان مشغول انجامش است. جای تعجب نیست که نمایشگاه وگاس به یکباره با حضور پرسروصدای ال جی همراه گشت و به این شرکت کمک کرد تا با هیاهوی بسیار، خود را در میان بزرگان جای دهد.

البته، نمایشگر ها تنها تجارت ال جی و یا داستانش در CES نیستند و این شرکت در تهیه ی بسیاری از فناوری ها و گجت های مختلف دست دارد، از یخچال فریزرها گرفته تا تلویزیون ها و ماشین های شست و شو. اگر نگاهی به حضور سال 2005 این کمپانی در نمایشگاه مذکور بیاندازیم خواهیم دید که آنها بسیار شکوهمند گستره ی وسیعی از محصولات خود را به نمایش گذاشتند، به عنوان مثال در زمینه ی لوازم الکترونیکی خانگی شاهد حضور یک یخچال که یک تلویزیون LCD سیزده و نیم اینچی روی دربش قرار داشت بودیم. چندتایی هم تلفن همراه هوشمند بسیار معمولی ارائه شدند. از همان زمان، LG حضور خود را بسیار متنوع نگه داشت، اگرچه همچنان تمرکز اصلی روی نمایشگر هاست.

3952352529_09fb47fbac

گجت های پوشیدنی در اذهان عمومی بسیار تازه و نو به نظر می رسند. کمپانی هایی مانند اپل، سامسونگ و گوگل در رقابت شدیدی برای داشتن سهم بیشتری از این بازار هستند؛ ولی بیایید نگاهی به CES 2008 داشته باشیم. زمانی که LG قبل از کمپانی های مذکور تلاش در گسترش نوآوری هایی اینچنینی کرده بود. در آن سال ال جی نمونه اولیه GD910 Watch Phone را به رخ سایرین کشید. محصولی که کنجکاوی عموم را برانگیخت. این ساعت پوشیدنی در کنار دستگاه های Android wear امروزی جایگاهی ندارد ولی در زمان خود محصول منحصر به فردی بود. البته طولی نکشید تا در سال 2009 ال جی آن را از سبد محصولاتش حذف کند. پنج سال از آن زمان گذشته و اکنون شرکت کره ای یکبار دیگر سعی دارد دسته ی ساعت های هوشمند را تصاحب نماید و این بار با محصولات قوی تری مانند G Watch یا G Watch R بخت خودش را می آزماید.

11442504935_112c22e589_o

در خصوص افول CES و کاهش اهمیت آن در صنعت تکنولوژی بسیار سخن گفته شده و اگرچه بسیاری از این سخنان درست هستند، هر از چند گاهی شاهد رشد و نمایش سریع پدیده های تازه در این رویداد هستیم و این دقیقا همان کاریست که ال جی سه سال پیش انجام داد و نمایشگر 84 اینچی با رزلوشن 4k خود را در معرض دید عموم قرار داد. این اتفاق درست در زمانی بود که هیچ محتوای 4k یی نیز در دسترس کاربران قرار نداشت. ال جی همچنین به تولید نمایشگرهای OLED با سایز 55 اینچی هم روی آورد، 55 اینچ در آن زمان بزرگترین سایز نمایشگرهای OLED بود.

با وجود هزینه های بسیار، نمایشگرهای OLED و پنل های 4k از آورده های ال جی در نمایشگاه سال 2013 بودند و در این نقطه شرکت مذکور به خواسته خود رسیده بود: این کمپانی حال یکی از دو شرکت بزرگی بود که فناوری 4k را به شکل گسترده وارد بازار می کرد.

ولی ال جی به بالابردن کیفیت تصویری و ارائه تلویزیون های مختلف بسنده نکرد. آنها به دنبال پیشرفت فرم نهایی محصولات و نرم افزار شان بودند. سال گذشته، کمپانی مذکور تلویزیون های OLED با پنل خمیده خود را رونمایی کرد که میتوان به مدل قابل توجه 105 اینچی اشاره کرد. ال جی همچنین در نمایشگاه CES  سال 2014 از webOS سخن گفت و آن را پلتفرمی برای تلویزیون های هوشمند خود خواند.

مسیر پیش رو

lg-4k-qd

بیایید با نقطه قوت LG در نمایشگاه CES شروع کنیم: تلویزیون ها.

ال جی در خصوص نمایشگاه امسال بازار شایعات بسیار داغی دارد. یکی از دلایل این موضوع هم اعلام رسمی این شرکت در خصوص استفاده از تکنولوژی نوظهور quantum dot tech در پنل های LCD است. این مدل های جدید 55 و 65 اینچی جایگاهی بین LCD های Ultra HD و پنل های OLED خواهند داشت. نمایش رنگ های بیشتر و واضح تر و اشباع رنگ بهتر گشته. همچنین گفته شده که از نسخه دوم از webOS پرده برداری خواهد شد. آپدیتی که برای گستره وسیع تلویزیون های هوشمند ال جی، ضروری به نظر می رسد.

در حالی که فناوری 4K به آرامی در حال گسترش در بین مصرف کنندگان عادی است، به نظر خردمندانه نمی رسد که ال جی سطح را از این نیز بالاتر ببرد و یک محصول 8K برای نمایشگاه امسال در آستین داشته باشد. ولی بر خلاف تصورات این چنینی، به نقل از منابع داخلی، این کمپانی  به سختی در حال آماده سازی یک مدل 55 اینچی 8K است که پیکسل های آن به 33.2 میلیون عدد می رسد و رزولوشن تصویری برابر با 7680 در 4320 پیکسل را داراست. در نظر داشته باشید که تلویزیون های خمیده و فناوری 4K از محصولات فعلی این کمپانی به حساب می آیند که به آرامی در بازار کنونی در حال پیدا کردن راه خود هستند.

دلیل دیگری نیز وجود دارد که LG در تلاش است تا فناوری 8K خود را به رخ همگان بکشد، و این همان علتی است که دو سال پیش فناوری 4K خود را وارد بازار کرد: ایجاد محبوبیت در اذهان عمومی

James Moar توضیح می دهد: "معرفی فناوری 8K پتانسیل های ال جی را نشان داده و اعتبار در این حوضه را برای این کمپانی در زمانی که 8K هنوز مورد نیاز نیست به ارمغان می آورد." و این اعتبار میتواند منجر به فروش بیشتر در زمانی که 8K توجه عموم را به خود جلب می کند گردد.

در حالی که بیشتر تولیدکنندگان بزرگ از مراسم رسمی خود برای پرده برداری از تلفن های هوشمندشان استفاده می کنند، به نظر می رسد که ال جی تلفن هوشمند G Flex 2 را در نمایشگاه CES در معرض نمایش خواهد گذاشت. اگر به خاطر داشته باشید، G Flex موبایلی بود که قابلیت انعطاف پذیریش، آن را منحصر به فرد کرده بود و دوام بسیار بیشتری از تلفن های هوشمند هم رده خود داشت. بر اساس شایعات، نسل دوم این محصول بسیار بیشتر از گذشته منعطف گشته و این در حالیست که تکنولوژی خود-ترمیمی درب پشتی نسل قبلی این دستگاه، در سری جدید نیز احتمالا موجود باشد.

اگر منتظر پرچمدار جدیدی از طرف کمپانی LG هستید، زیاد امیدوار نباشید. پرچمدار فعلی این کمپانی به نام G3 تنها شش ماه سن دارد و همانگونه که Moar اشاره می کند، ال جی در CES آن را معرفی نخواهد کرد و  تمایل به برگزاری مراسم خصوصی خود برای پرده برداری از پرچم دار نسل بعدش دارد.

SONY DSC

و اما پوشیدنی ها، اگر چه ال جی در زمینه پوشیدنی ها به اندازه ی سامسونگ پشتکار نشان نداده، ولی اخیرا  G Watch و G Watch R و Lifeband Touch را تولید کرده که ما را به سمت شایعه ی احتمال معرفی G Watch R2 با قابلیت 4G سوق می دهند و همچنین ممکن است برای این دسته از گجت ها پلتفرم جدیدی بر مبنای WebOS نیز ارائه گردد.

شایعات اشاره به جاه طلبی های ال جی داشته و ذکر میکنند که نسل جدید G Watch R دارای یک اسلاید سیم کارت هم خواهد بود. از وجود چنین محصولی اطمینان کافی وجود دارد، فقط تاریخ عرضه آن مشخص نیست که آیا در CES و در لاس و گاس معرفی خواهد شد یا در کنگره جهانی موبایل در بارسلون و در بهاری که پیش روست.

با در نظر گرفتن اینکه قطعا از Android wear در محصولات پوشیدنی ال جی استفاده خواهد شد، برنامه های این کمپانی برای داشتن پلتفرم جایگزین با استفاده از webOS چندان روشن نیستند. چند ماه قبل تصاویری از پلتفرم webOS برای ابزارهای پوشیدنی از طریق صفحه یکی از توسعه دهندگان به بیرون درز پیدا کرد که سریعا حذف شدند. ولی اگر این کمپانی درگیر تولید سیستم عامل شخصی خود برای ابزارهای پوشیدنیست، احتمال بسیار بیشتری وجود دارد که خبر این مطلب را در سالن های لاس وگاس بشنویم.

webos

در حالی که سایر شرکت ها پرده برداری از محصولاتشان را به هفته ی برگزاری نمایشگاه اختصاص می دهند، ال جی رویه دیگری را در پیش می گیرد. هر سال، قبل از CES ، این کمپانی اطلاعیه هایی شامل جزییات محصولات جدیدش را ارائه می دهد.

اگر چه این استراتژی اندکی از هیجان نمایشگاه سالانه را از بین می برد، اما از طرفی همهمه ای بین مصرف کنندگان و رسانه ها برای محصولاتی که ال جی آن ها را پیش از نمایش زیر نور افکن قرار داده پدید می آورد. برای مثال میتوان به G Flex اشاره کرد. از این تلفن هوشمند انعطاف پذیر قبل از مراسم سالانه ی ژانویه گذشته در صحرای لاس وگاس پرده برداشته شد ولی همچنان توانست سهم عمده ای از توجهات را درCES 2014 به خود اختصاص دهد. میتوان انتظار داشت که LG دوباره اینچنین کاری را در خصوص G Flex 2 و در روزهای منتهی به CES 2015 نیز انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۷ دی ۱۳۹۳

    ال جی بایت بترکونه،‌ لیاقتش بیشتر از ایناست

  • HamedMJ
    HamedMJ | ۶ دی ۱۳۹۳

    طراحی ها و محصولات LG بی شک از سامسونگ بهتره و بیشتر می پسندم (برای محصولات خانگی)

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۶ دی ۱۳۹۳

    من عاشق همه ی نمایشگاه های الکترونیکی خارجیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی