ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه های اجتماعی
تکنولوژی

وزیر ارتباطات خبر داد: اجرای موفق فیلترینگ هوشمند و عدم تخلف ایرانسل

عدم تخلف اپراتورهای تلفن همراه در قیمت مصرف آزاد و بسته های اینترنت و همچنین اجرای موفق فیلترینگ هوشمند بر روی یکی از شبکه های اجتماعی از جمله خبرهایی بود که محمود واعظی در سفر ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

عدم تخلف اپراتورهای تلفن همراه در قیمت مصرف آزاد و بسته های اینترنت و همچنین اجرای موفق فیلترینگ هوشمند بر روی یکی از شبکه های اجتماعی از جمله خبرهایی بود که محمود واعظی در سفر به ایلام خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گران شدن بسته های اینترنتی ایرانسل گفت: یکی از سه اپراتور همراه قیمت های خود را بالاتر برده اما از سقف تعیین شده (کیلوباییتی 0.5 ریال) فراتر نرفته و تخلف نکرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی افزود: هیچ اپراتوری حق ندارد اینترنت را گران تر از قیمت های مشخص شده در کمیسیون تنظیم مقررات ارائه دهد. البته برای رقابت مخابراتی، این شرکت ها مجازند بسته های اینترنتی با قیمتی کمتر از سقف مشخص شده، عرضه نمایند.

واعظی بیان کرد: مردم می توانند از بین اپراتورهای همراه هر کدام که خدمات بهتر و تعرفه اقتصادی و ارزان تر دارد را انتخاب و از شبکه آن استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات در بخش وب، اظهار کرد: هدف ما سهولت دسترسی مردم به اینترنت است و برای این کار 20 درصد اینترنت ADSL را ارزان کردیم و تعرفه دیتای موبایل را نیز از 5 به 0.5 ریال کاهش دادیم.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان عمر دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

البته محمود واعظی امروز در حاشیه مراسم جشن هم کد به خبرنگاران تاکید کرد: اقدام اپراتور دوم نسبت به افزایش بسته های تلفن همراه غیرقانونی نبوده اما مسئولان این اپراتور از بازنگری در بسته های این اپراتور خبر داده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم بیشتر به صورت آزاد از اینترنت همراه در سراسر کشور استفاده می کنند، ما با قیمت کیلوبایتی 2.5 ریال اپراتورها موافقت نکردیم و افزایش استقبال کاربران از استفاده اینترنت موبایل در مدت زمان کم اجرای کیلوبایتی 0.5 ریال تاییدی بر اصرار ما بر کاهش مصرف آزاد دیتای تلفن همراه است.

واعظی درباره خبرهای منتشر شده درمورد اجرای فیلترینگ هوشمند شبکه های اجتماعی بیان کرد: بر روی یکی از این شبکه ها که فشار برای مسدودسازی آن بود، این روش پالایش با موفقیت اجرا شد.

وی هدف از اجرای این طرح را مسدود نکردن سایت ها و دسترسی به محتوای سالم دانست و اضافه کرد: تنها 10 تا 15 درصد شبکه های اجتماعی محتوای غیر اخلاقی دارند که در این طرح مسدود می شوند و مردم می توانند از بقیه این شبکه ها استفاده کنند.

وی درباره نحوه اجرا گفت: مرحله اول این طرح از چند روز گذشته با اجرا بر روی اینستاگرام آغاز شده و فاز دوم آن نیز سه ماه دیگر اجرایی می گردد. همچنین 6 ماه بعد نیز فاز سوم و نهایی فیلترینگ هوشمند اجرایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (64 مورد)
  • HOSSEIN T
    HOSSEIN T | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    اخه اجرای فیلترینگ هم افتخار داره؟

  • ناشناس
    ناشناس | ۹ دی ۱۳۹۳

    جلل خالق ایرانسل شبیه این جونورها که از قفس فرار میکنن قاط زده
    قیمت زدن 2 گیگ یه ماه 50000 تومان!!!

  • محمد حسین (note3)
    محمد حسین (note3) | ۹ دی ۱۳۹۳

    به امید روزی که دیگه نه پیج های غیر اخلاقی باشه نه فیلتر و فیلتر شکن. :)

  • پدرام
    پدرام | ۸ دی ۱۳۹۳

    نامردا

  • حامد ش
    حامد ش | ۷ دی ۱۳۹۳

    پرچم این وزیر ارتباطات گرم.... درسته هیچ چیز اونطور که میخوایم نیس... اما داره اصلاحات میکنه ... بازم دمش گرم....من خیلی امیدوارم بهش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی