ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر 3D توشیبا
تکنولوژی

نمایشگر 3D جدید توشیبا نیازی به عینک نخواهد داشت

در سال 2014 بیشترین توجه به تلویزیون های 4K و خمیده معطوف شد و این توجه حتی جایگاه نمایشگرهای سه بعدی و عینک های اکتیو را تحت تأثیر قرار داد. توشیبا یکی از نام هایی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

در سال 2014 بیشترین توجه به تلویزیون های 4K و خمیده معطوف شد و این توجه حتی جایگاه نمایشگرهای سه بعدی و عینک های اکتیو را تحت تأثیر قرار داد.

توشیبا یکی از نام هایی بود که لپ تاپ 4K خود را در فروردین امسال عرضه کرد. ال جی هم حالا از جمله برندهای مطرح بازار است که تلویزیون های خمیده 4K آن طرفداران زیادی دارد و سامسونگ آخرین نامی بود که با عرضه یک مانیتور خمیده 4K به جرگه عرضه کنندگان این فناوری پیوست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.اپل اما، پای را فراتر نهاده و چندی پیش نسخه 5K از iMac را رونمایی کرد. کمی بعد دل سیستم جدیدش موسوم به 5k Smart Desk را معرفی نمود و سامسونگ هم وعده داد تا در سال 2015 یک گوشی جدید مجهز به نمایشگر خمیده را عرضه نماید.

در سوی دیگر این میدان توشیبا قرار دارد که آن نیز به پیروان این روند پیوسته و در صدد آن است که نمایشگرهای 8K خود را تا سال 2020 میلادی به دنیا عرضه کند.

اما این کمپانی بسیار مصمم است که نقشی پررنگ را در اوج گرفتن دوباره بازار نمایشگرهای سه بعدی ایفا کند. فقدان محتوی سه بعدی ساخته شده توسط خود کمپانی های ارائه دهنده این نوع نمایشگر و عدم وجود عینک های راحت و مناسب برای مشاهده آن باعث بروز پدیده ای به نام خستگی چشم و سردردهای شدید و در نهایت مانع از همه گیر شدن این فناوری شده است.

اما غول فناوری ژاپن-توشیبا- مدعی است که موفق به ساخت سیستم جدیدی به نام لنز کریستال مایع GRIN شده است که نه تنها نیاز به استفاده از عینک را رفع می کند بلکه اثراتی که ممکن است باعث بدتر شدن کیفیت تصاویر در وضعیت دو بعدی به وجود بیاید را هم از بین ببرد.

براساس خبر منتشره از سوی توشیبا، پژوهشگران این کمپانی فناوری مذکور را روی یک نمایشگر 3840 در 2160 پیکسل پیاده کرده اند و قرار است که آن را در نمایشگاه CES امسال در لاس وگاس رونمایی کنند.

توشیبا امید دارد که در آینده بتواند قابلیت تغییر وضعیت پخش تصاویر از دو بعدی به سه بعدی و بالعکس را روی محصولات خود بگنجاند تا امکان مشاهده محتوی روی نمایشگرهای دارای اندازه های مختلف و با زوایای دید متعدد فراهم شود.

شرکت مذکور در نظر دارد تا با ارائه این فناوری در نهایت، از آن روی دستگاه های موبایل تولیدی خود استفاده کند. با این کار کاربران می توانند بدون نیاز به در اختیار داشتن نمایشگر دوم، کیفیت تصاویر را به سادگی از وضعیت 3D به حالت 2D تغییر دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • قاسم شیخی
    قاسم شیخی | ۷ دی ۱۳۹۳

    به نظر من دیجیاتو باید قبل از اینکه من برم تیمارستان یک نویسنده بزاره فقط برای تکنولوژی باتری که یهو بیاد یک پست بزاره پایان انتظار گوشی خود رو با کار سنگین حتی تا یک هفته به شارژ نزنید

  • قاسم شیخی
    قاسم شیخی | ۷ دی ۱۳۹۳

    قبلا این کار رو کمپانی فلیپس کرده بود و دو مدل گوشی موبایل ال جی هم بودند که نیاز به عینک نداشتن ولی مورد استقبال قرار نگرفتن باید در این زمینه یک گام اساسی بردارن یکی این بدون نیاز به عینک باشه و دومی زاویه دید قابل قبول

  • bahram
    bahram | ۷ دی ۱۳۹۳

    به جان خودم سامسونگ عین همینو فردا میزنه! :D

  • میطی
    میطی | ۷ دی ۱۳۹۳

    پارسال عید میخواستیم تلویزیون بخریم، بعد کلی تحقیق کردم و یه پلاسما انتخاب کردم و رفتیم بخریم که فروشندهٔ محترم میخواست به زور مدل سه بعدیش رو بکنه تو پاچمون و هرکاری کرد من قبول نکردم. الان خوشحالم که به حرف یارو گوش نکردم و سیصد چهارصد تومن پول بی زبون رو الکی خرج نکردم.
    فعلن پول دادن پای تلویزیون یا هر دیسپلی دیگهٔ سه بعدی فقط پول دور ریختنه و فکر کنم تا چند سال آینده تکنولوژیش به بلوغ نرسه.

    • Emiliano
      Emiliano | ۷ دی ۱۳۹۳

      هیچ بد تر از این حس نیست که فروشنده فکر میکنه تو همونی هستی که باید بهت بچپونه

      • میطی
        میطی | ۷ دی ۱۳۹۳

        دقیقا
        کلن از فروشنده‌هایی که فکر میکنن مشتری از پشت کوه اومده و هیچی حالیش نیست و خودشون پروفسورن، بدم میاد. تا جایی که بتونم ازشون خرید نمیکنم، ولی گاهی وقتا آدم مجبوره متاسفانه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی