ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Galaxy S5
تکنولوژی

میزان رضایتمندی مشتریان تلفن های هوشمند سامسونگ بیشتر از اپل است

شاید از لحاظ میزان فروش، اپل برنده کریسمس امسال باشد، اما در واقع این سامسونگ است که با جلب بیشترین میزان رضایت از سوی خریدارات تلفن های هوشمندش، پیروز میدان شده. براساس جدیدترین آمار و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

شاید از لحاظ میزان فروش، اپل برنده کریسمس امسال باشد، اما در واقع این سامسونگ است که با جلب بیشترین میزان رضایت از سوی خریدارات تلفن های هوشمندش، پیروز میدان شده.

براساس جدیدترین آمار و ارقام منتشره در شاخص رضایت از مشتریان آمریکا، که سالانه میزان رضایت 70 هزار مشتری را مورد بررسی قرار می دهد، سامسونگ با کسب دو امتیاز بیشتر نسبت به اپل و دریافت امتیاز 81 از نظر میزان رضایت مشتریان، اپل را پشت سر قرار داده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مطمئنا کسب تنها دو امتیاز بیشتر به معنای اختلاف فاحش این دو غول فناوری نخواهد بود اما با در نظر داشتن امتیاز سال قبل سامسونگ (76 امتیاز) می توان آن را موفقیتی بسیار بزرگ برای این کمپانی کره ای قلمداد کرد.

در عین حال، اپل بیشتر از 2 امتیاز را در قیاس با سال قبل از دست داده و این می تواند شکستی معنادار برای این کمپانی باشد.

تفسیر این اطلاعات کمی دشوار است (آیا عرضه گلکسی S5 چنین موفقیتی را برای سامسونگ رقم زده یا به روز رسانی سیستم عامل محبوب آن یعنی اندروید چنین نتیجه ای را به دنبال داشته است؟)، اما بی تردید سامسونگ به موفقیت مهمی دست پیدا کرده است.

موفقیت این کمپانی در جلب رضایت مشتریان آنچنان باعث غرور آن شد که حتی در اواسط سال گذشته میلادی و کمی قبل از عرضه آی فون 5S اپل را به خاطر کوتاهی در جلب رضایت مشتریانش به باد انتقاد گرفت.

آمار شاخص رضایتمندی مشتریان آمریکا در سال 2013 نشان از آن داشت که اپل با 5 امتیاز بیشتر، جلوتر از سامسونگ قرار دارد اما در ادامه فاصله این دو رقیب کمتر شد و شانه به شانه یکدیگر قرار گرفتند.

براساس تحقیقی که توسط موسسه JD Power انجام گرفت، در سال 2014 اپل در صدر لیست برندهای ارائه دهنده اسمارت فون از لحاظ جلب رضایت مشتریان قرار گرفت و در آن زمان کمترین فاصله را با سامسونگ داشت.

اما این آمار و ارقام چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ شاید برخی از خریداران دل خوشی از سیاست های جدید اپل برای ورود به بازار تلفن های هوشمند بزرگ و عرضه مدل هایی نظیر آی فون 6 و 6 Plus نداشته باشند و همین مسأله است که باعث کم شدن میزان رضایتمندی مشتریان این کمپانی شده است.

برای خریدارانی که به نمایشگر کوچک آی فون 5 و 5s عادت کرده بودند، کار کردن با این دو تلفن همراه بزرگ کمی دشوار بود. از سوی دیگر در سالی که گذشت سامسونگ پر امکانات ترین محصول خود یعنی گلکسی S5 را عرضه کرد.

بدنه این اسمارت فون در برابر آب مقاوم است و می تواند بهترین انتخاب برای آن دسته از کاربرانی باشد که امکان بروز سوانح آبی برایشان زیاد است. یکی دیگر از مشخصه های مهم و جالب توجه گلکسی S5 دوربین فوق العاده آن است که در تلفن های همراه اندرویدی کمتر رقیبی برای آن پیدا می شود.

اما باید در نظر داشت که هر دوی این کمپانی ها تلاش دارند تا محصولاتی مفید را به کاربرانشان ارائه نمایند و قصدشان از ارائه اسمارت فون های جدید، صرفا ارتقاء امکانات نسخه های قبلی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • هومن
    هومن | ۲۳ دی ۱۳۹۳

    سامسونگ بهتریم مارکه

  • hanif
    hanif | ۱۱ دی ۱۳۹۳

    والا اخبار و منابع نعتبر خارجی چیز دیگه ای میگن .

    حتما به idownloadblog.com یه سری بزنید .

    هنوز در تعجبم در این خبر.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی