ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عکاسی در حرکت با دوربین مکعبی Polaroid

گسترش استفاده از دوربین موبایل ها را می توان نقطه عطفی در صنعت عکاسی دانست. ثبت سوژه ها در هر شرایطی مفهومی بود که موبایل ها توانستند با خود به همراه بیاورند، اما اکنون به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

گسترش استفاده از دوربین موبایل ها را می توان نقطه عطفی در صنعت عکاسی دانست. ثبت سوژه ها در هر شرایطی مفهومی بود که موبایل ها توانستند با خود به همراه بیاورند، اما اکنون به نظر می رسد این ماجرا باز هم دستخوش تغییراتی است.

شرکت های سازنده به تازگی تلاش هایی را در پیش گرفته اند تا قابلیت حمل و نقل را به دنیای دوربین ها بیاورند و محصولاتی بر پایه این تفکر را تولید نمایند. چندی پیش HTC دوربین RE را معرفی کرد که به وسیله آن کاربر می توانست در شرایط مختلف عکس هایی با کیفیت تر در مقایسه با تلفن های همراه را به ثبت رساند.

اکنون نوبت به شرکت قدیمی Polaroid رسیده است تا این ایده را در محصولات خود پیاده سازی نماید. Polaroid Cube دوربینی کوچک است که قصد دارد لحاظات زندگی شما را با بهترین کیفیت ممکن ثبت نماید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر با این مربع دوست داشتنی آشنا شویم.

دوربین جدید Polaroid مکعبی ۳۵ میلی متری است که تنها ۴۵ گرم وزن دارد. هنگامی که بحث دوربین هایی در این ابعاد مطرح می شود، نا خودآگاه نام Go Pro به ذهن خطور می کند، اما واقعیت این است که دوربین های مذکور برای کاربران حرفه ای تر کاربرد دارد و Polaroid به مکعب کوچک خود، عکاس های عادی تر را هدف قرار داده است.

این دوربین سنسوری ۶ مگاپیکسلی دارد و لنز آن زاویه ای ۱۲۴ درجه را تحت پوشش قرار می دهد. Polaroid Cube قادر است تا ویدیو ها را با کیفیت 720p و 1080p و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط نماید.

نمونه عکس ثبت شده توسط Polaroid Cube
نمونه عکس ثبت شده توسط Polaroid Cube

عکس های شکار شده توسط این دوربین نشان می دهند که خبر از کیفیت فوق العاده نیست و در بهترین حالت Cube می تواند تصاویری معمولی را به ثبت رساند. عکس های Cube در روشنایی روز کاملا قابل قبول هستند، اما در هنگام تاریکی و در محیط های بسته، دوربین پولاروید چندان انتظارات را بر آورده نمی کند.

این دوربین کوچک طبیعتا با توجه به ابعادی که دارد، از نمایشگر بی بهره است، اما نکته عجیب در مورد آن، عدم وجود اپلیکیشنی جهت کنترل تنظیماتش است. این دستگاه تصاویر را با تنظیمات پیش فرض ثبت می کند و آن ها را بر روی یک حافظه MicroSD ذخیره می نماید.

نمونه عکس ثبت شده توسط Polaroid Cube
نمونه عکس ثبت شده توسط Polaroid Cube

این دوربین بامزه و دوست داشتنی، هم اکنون با قیمت 99 دلار به فروش می رسد. اما قبل از اینکه تصمیم به خرید آن بگیرید، بد نیست بدانید که ارزان ترین مدل GoPro تنها ۳۰ دلار از محصول Polaroid گران تر است و می تواند برای بسیاری از کاربران انتخاب بهتری به شمار رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۱۳ دی ۱۳۹۳

    ایران بیاد حتما میخرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی