ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات سرویس ویدئو توئیتر افشا شد

سال گذشته شرکت توئیتر اعلام کرد قصد دارد سرویس ویدئوی مخصوص خود را در شش ماهه اول 2015 ارائه کند. توئیتر با این تصمیم نشان داد که می خواهد جایی میان بزرگان سرویس ویدئو در ...

احسان سلطانی آزاد
نوشته شده توسط احسان سلطانی آزاد | ۱۴ دی ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

سال گذشته شرکت توئیتر اعلام کرد قصد دارد سرویس ویدئوی مخصوص خود را در شش ماهه اول 2015 ارائه کند. توئیتر با این تصمیم نشان داد که می خواهد جایی میان بزرگان سرویس ویدئو در اینترنت برای خود در نظر بگیرد. اما اینبار جزئیات بیشتری از این سرویس در اختیار عموم قرار گرفته است. البته اخبار منتشر شده راجع به چند و چون این سرویس جدید توسط توئیتر منتشر نشده و تمامی اطلاعات از فایل جاوا اسکریپتی درز پیدا کرده که ظاهرا مربوط به این سرویس است.

خدمات ویدئو توئیتر قرار است حداکثر ویدئو هایی را با محدودیت زمانی 10 دقیقه به اشتراک بگذارد. جالب این است که این محدودیت مختص زمان بوده و کیفیت ویدئو و حجم آن را شامل نمی شود. اعلام شده که تنها ویدئو هایی می توانند به این سرویس راه پیدا کنند که با فرمت mov و یا mp4 تولیده شده باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

فعلا توئیتر قصد ندارد به کاربران اجازه ویرایش فیلم های آپلود شده را بدهد. همچنین از قابلیت زمان بندی ویدئو ها نیز خبری نیست. ضمناً این محدودیت وجود خواهد داشت که تمامی ویدئوها فقط از طریق دستگاه کاربران آپلود شده و اضافه کردن ویدئو به توئیتر از طریق سرویس های دیگر مانند یوتیوب، ممکن نخواهد بود.

گزارش شده که هم اکنون یک دامین جدید برای این سرویس توسط توئیتر درنظر گرفته شده و با مراجعه به دامنه http://video.twitter.com مشاهده می شود که دسترسی این سرویس برای کاربران (فعلا) مسدود است.

نوامبر سال گذشته توئیتر به صورت رسمی اعلام کرد که علاوه بر سرویس Vine قصد دارد تا خدماتی متفاوت را در قالب آپلود ویدئو به کاربرانش ارائه دهد، اما به جزئیات آن اشاره نکرده بود. البته کوین ویل، معاون ارشد توئیتر در یاداشتی مربط با این سرویس آورده است:

کوین ویل، معاون ارشد توئیتر

کوین ویل، معاون ارشد توئیتر

زین پس کاربران ما ویدئو ها را در توئیتر به راحتی هرچه تمام تر به اشتراک خواهند گذاشت. همچنین آن ها از طریق سرویسی که ما برایشان ایجاد کرده ایم، می توانند به ضبط ویدئو پرداخته، آن را ویرایش کرده و منتشر کنند. سرویس اشاره شده قرار است تا پهلو به پهلوی Vine حرکت کرده و لذت آپلود ویدئو در توئیتر را برای کاربران دوچندان کند.

توئیتر اعلام کرده که به اشخاص ثالث اجازه تبلیغات در ویدئو های این سرویس را نخواهد داد. ظاهرا این شرکت نیز مانند یوتیوب قصد دارد تا ویدئو های تلبیغاتی را در اوایل یا اواسط ویدئو های آپلود شده کاربران به نمایش بگذارد. اما توئیتر هنوز در این خصوص اعلام نظر نکرده است.

امکاناتی دیگر مربوط به این سرویس نیز برای کاربران درنظر گرفته شده است. از جمله آن ها می توانند تصاویر شاخص ویدئوی خود را انتخاب کرده و نحوه نمایش ویدئو را در تایم لاین تان برگزینند.

اشاره کردیم که ویدئوهای آپلود شده بر روی این سرویس با محدودیتی 10 دقیقه ای مواجه خواهند شد. درعین حال توئیتر اعلام کرده که محدودیتی در حجم ویدئوهای آپلود شده وجود نخواهد داشت. این به معنای آن است که کیفیت ویدئو ها می تواند متفاوت بوده و به 5000 کیلوبیت در ثانیه نیز رسیده در حالی که کیفیت صدا 128 کیلوبیت باشد.

ویدئوهای توئیتر قطعا مانند نوشته های درون این سرویس، قابل توئیت خواهند بود. اما توئیتر اعلام کرده که "فعلا" امکان زمان بندی انتشار برای آن ها میسر نیست.

ظاهرا هنوز برای شبکه ی اجتماعی مورد بحث مشخص نیست که قرار است چه قالب هایی را برای ویدئوهای آپلود شده اش برگزیند. در این جا منظور از قالب، نحوه نمایش ویدئو هاست. یوتیوب به عنوان بزرگترین سرویس آنلاین ویدئو، در این مسیر سیاست های پخش ویدئو اش واضح به حساب می آید و از امکان تبدیل فایل های گیف به ویدئو گرفته تا پخش بدون وقفه ویدئو از جمله قابلیت هایی هستند که یوتیوب به کاربرانش ارائه می دهد. اما توئیتر ظاهرا فعلا محلی برای آپلود و پخش تک به تک ویدئوها را تدارک دیده است.

تصمیم توئیتر به عدم امکان انتقال ویدئو های یوتیوب به سرویس جدیدش نیز جالب است. البته دلیل این تصمیم کاملا مشخص بوده، چون توئیتر می خواهد برای خود آرشیو بزرگی از ویدئو ساخته و با تزریق تیزرهای تبلیغاتی در مابین آن ها به کسب درامد بپردازد.

این شبکه اجتماعی در تصمیم یاد شده بسیار مصمم است. درجایی از طرف این شرکت آمده: «کاربران می توانند همان ویدئویی را که بر روی یوتیوب آپلود کرده اند، برای سرویس ویدئو توئیتر نیز ارسال کنند. اما تحت هیچ شرایطی امکان آپلود یا انتقال مستقیم از یوتیوب به توئیتر وجود نخواهد داشت.» البته این شرایط برای دیگر سرویس های ویدئو نیز وجود خواهد داشت.

شاید کمی اظهار نظر در مورد سرویس توئیتر کمی زود باشد. اما بدون شک این شبکه اجتماعی راه طولانی را در پیش خواهد داشت. این شرکت باید کاربران را برای استفاده از این سرویس قانع کند. به یقین توئیتر باید امکاناتی متمایز را در این زمینه ارائه داده و توجه عموم را به سرویس خود جلب کند. ظاهرا تنها امکان خاصی که توئیتر فعلا برای سرویس ویدئو اش درنظر گرفته ارائه زمان میانگینی از تعداد دقایق رویت شده ی ویدئوهاست، بدین صورت که اگر ۱۰ کاربر هفت دقیقه از ویدئوی ۱۰ دقیقه ای شما را مشاهده نمایند سرویس مذکور اعلام خواهد کرد که کاربران هفتاد درصد ویدئوی تان را مشاهده نموده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی