ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

10 بازی کمتر دیده شده سال گذشته – قسمت دوم

مهم نیست در چه سالی باشیم و آن بازه تاریخی در دنیای بازی های ویدیویی چقدر حائز اهمیت باشد. همیشه تعداد بسیاری از بازی های با کیفیت و فوق العاده به دلایل مختلفی دیده نمی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

مهم نیست در چه سالی باشیم و آن بازه تاریخی در دنیای بازی های ویدیویی چقدر حائز اهمیت باشد. همیشه تعداد بسیاری از بازی های با کیفیت و فوق العاده به دلایل مختلفی دیده نمی شوند و طبیعتا فروش خوبی هم نمی کنند. یا در بهترین حالت اگر فروش خوبی داشته باشند، آنقدر مفهومی و خاص پسند هستند که نمی توان در هر مجلسی از آن ها سخن گفت.

سال 2014 هم با وجود اینکه چندان شلوغ نبود و احتمال می رفت بازی های مستقل زیادی در آن منتشر شوند، اما باز هم اتفاقات بسیاری، از جمله خبرساز شدن عناوینی چون GTA 5 و Dragon Age: Inquisition و جریانات مربوط به غیر قابل بازی بودن برخی عناوین بزرگ، سبب شد عناوین فوق العاده ای چون This War of Mine یا The Vanishing of Ethan Carter به طور کلی فراموش شوند و دیگر یادی از آن ها نشود.

اما در این لیست سعی داریم از تمامی پلتفرم ها، از کنسول های دستی گرفته تا خانگی و پی سی، بازی هایی را به شما معرفی کنیم که از همه لحاظ فوق العاده هستند و تجربه شان در صورت امکان، الزامی است.

شب گذشته 5 عنوان را به شما معرفی کردیم و امشب به سراغ 5 عنوان دیگر رفته ایم. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Captain Toad: Treasure Tracker

review-610 (1)

  • تاریخ عرضه: 5 دسامبر
  • پلتفرم ها: Wii U

Captain Toad یکی از سورپرایزهای بزرگ امسال بود. اینکه کاراکتر Toad می تواند یک بازی مستقل برای خود داشته باشد یک سمت ماجراست، اما اینکه بازی تا این حد سرگرم کننده و جذاب باشد همه ما را شگفت زده کرد.

متاسفانه، Super Smash Bros. Wii U دقیقا چند هفته پیش از این بازی منتشر شد و طرفداران نینتندو شدیدا درگیر آن بودند، بنابراین کمتر کسی فرصت یافت به دیگر انحصاری ارزان قیمت اما فوق العاده این شرکت توجهی داشته باشد. نینتندو در Captain Toad نشان داد که یک سری مینی گیم مربوط به بازی ماریو می تواند چقدر گسترده شود و به یک بازی جداگانه بدل گردد در حالی که هیچ کداک از مراحل هم حالت تکراری پیدا نمی کنند.

کسانی که Super Mario 3D World را بازی کرده اند با سیستم گیم پلی آشنا هستند اما Toad مانند ماریو و دوستانش نیست. او به دنبال گشت و گذار در محیط و دفع کردن حملات و تله هاست. وی به دنبال ماجراجویی خودش است و ستاره طلایی را بیابد.

بله، ساده است، از آنجایی که Toad نه می پرد و نه حمله می کند، باید نینتندو و طراحانش فوق العاده خلاق باشند تا کاری کنند Captain Toad در میان بازی های بزرگ دیگرش بدرخشد. Captain Toad: Treasure Tracker سبب افتخار نام ماریو است. اگر Wii U دارید به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

The Vanishing of Ethan Carter

review-610 (2)

  • تاریخ عرضه: 26 سپتامبر
  • پلتفرم ها: ویندوز

The Vanishing of Ethan Carter یک بازی اکتشافی اول شخص است که روای در آن نقش مهمی بازی می کند. شما نقش کارآگاهی را با نام پاول بازی می کنید که از سوی پسر بچه ای به نام اتان کارتر نامه ای برایش ارسال شده، پسر بچه ای که حالا در مناطق حومه ویسکونسین گم شده.

هر چه بیشتر می چرخید و محیط را زیر و رو می کنید، داستان های کوتاهی که توسط اتان نوشته شده اند به مجموع مدارکی که جمع کرده اید اضافه می شوند. اگر سریال True Detective را مشاهده کرده باشید می دانید دقیقا با چه مدل بازی متفاوتی طرف هستید، باید متوجه شوید چه کسی، کجا و چرا سبب این اتفاقات شده.

جالب اینجاست که پاول پس از جمع آوری مدارک کافی، می تواند با قربانیان کشته شده ارتباط برقرار کند. فرد کشته شده می تواند مدارک متقنی ارائه دهد که حدس و گمان های شما را تائید می کند. The Vanishing of Ethan Carter اتمسفر خاص خود را دارد و داستان فوق العاده اش به انضمام فانتزی تیره ای و وحشت گوتیکی که در آن نهفته، بازی را بی نظیر کرده است.

The Banner Saga

qa610

  • تاریخ عرضه: 14 ژانویه
  • پلتفرم ها: ویندوز، OS X، پلی استیشن ویتا، اندروید و iOS

استودیو Stoic ژانر استراتژی را با بازی جدیدش به مرحله جدیدی بود. The Banner Saga یک بازی تاکتیکال با تم وایکینگی است و خط داستانی قدرتمندی که دارد، شما را هر لحظه میخکوب لحظه های غیر قابل انتظار و تصمیمات سخت می کند.

کار شما زنده نگه داشتن یک ارتش است، ارتشی که هر لحظه بزرگ تر می شود. همه چیز در زمان بی اخلاقی ممکن است و به عنوان رهبر، باید همه چیز را تحت نظر داشته باشید. شرایط غیر قابل پیش بینی مثل مریضی، بیماری های واگیردارد، غذاهای فرسوده، همه می تواند نیروهای شما را با مشکلی بزرگ مواجه کنید. همزمان باید آماده جنگ های خودتان هم باشید و استراتژی بچینید.

The Banner Saga یکی از فوق العاده ترین و تاثیرگذارترین بازی های امسال بود که تجربه اش برای هر گیمری واجب است. البته قبلا، حین عرضه بازی برای اندروید و iOS به آن پرداختیم ولی حالا که می دانیم نسخه دوم در راه است، باید کم کم خودمان را آماده تجربه ای متفاوت کنیم.

Neverending Nightmares

NNPax610

  • تاریخ عرضه: 26 سپتامبر
  • پلتفرم ها: ویندوز، OS X، لینوکس و اویا

Neverending Nightmares افسانه ای در ارتباط با افسردگی و امراض روحی تغریف می کند. کارگردان این عنوان، مت گیلگنباخ شخصا با درگیری های ذهنی خود مشغول بوده و همه این ها منبع الهام جالبی برایش بوده اند.

شما در یک دنیای دو بعدی و محیطی شدیدا ناراحت کننده پا می گذارید و حین اینکه سعی در فرار از دشمنان خود دارید، باید از یک سری در بگذرید و محیط های جدیدی را تجربه نمایید. بازسازی تصویر ذهن مت گیلگنباخ فوق العاده سنگین و آزاردهنده است.

سیاه و سفید های مینیمالیستی و قرمزهای جیغ درون محیط وحشتناک هستند و همین مسئله سبب می شود که بازی از لحاظ هنری فوق العاده برجسته باشد. انجام Neverending Nightmares شاید چند ساعت بیشتر طول نکشد (در صورتی که تمام مسیرها را ببینید) و گیم پلی هم بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد اما تجربه Neverending Nightmares برای همیشه به یادتان می ماند.

توضیح افسردگی برای کسی که آن را تجربه نکرده کار ساده ای نیست، اما جالب است اگر خودتان به صورت مصنوعی، مدلی شبیه سازی شده را تجربه کنید. مطمئن باشید از این 10 بازی معرفی شده، هیچ کدام به اندازه Neverending Nightmares متفاوت نیست.

Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney

point610

  • تاریخ عرضه: 29 آگوست
  • پلتفرم ها: Nintendo 3DS

سری Ace Attorney به شدت خاص پسند است و کمتر کسی در خارج از ژاپن به آن علاقه مند می شود اما همان هایی که Phoenix Wright و همکارانش را دوست دارند، تا سر حد مرگ عاشق ماجراجویی هایش هستند. از سوی دیگر، سری پروفسور لایتون بسیار دوست داشتنی است و حتی در آمریکا و اروپا هم طرفداران بسیاری دارد. تقابل این دو سری با هم می تواند برای طرفداران هر دو جذاب باشد. فنیکس در برابر لایتون، عجب ماجراجویی دلچسبی.

بازرسی های محلی همچنان رنگ و بوی گذشته را دارد و احتمالا برای علاقه مندان فنیکس رایت احتمالا بیشتر هم جذابیت داشته باشد. اگر طرفدار هر دو سری هستید، به هیچ وجه Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی