ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Motix از ماوس بی نیاز شوید [تماشا کنید]

اگر دقت کرده باشید، روز به روز به تعداد سرویس های کنترل حرکتی افزوده می شود. از جمله آنها می توان به Leap Motion و بازی های تحت سرویس Kinect اشاره کرد. این موضوع نشان ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۰

اگر دقت کرده باشید، روز به روز به تعداد سرویس های کنترل حرکتی افزوده می شود. از جمله آنها می توان به Leap Motion و بازی های تحت سرویس Kinect اشاره کرد. این موضوع نشان می دهد که ذائقه کاربران نسبت به ماوس تغییر کرده و به همین دلیل با روی خوش به استقبال فن آوری کنترل حرکتی می روند.

Motix نام جدیدترین محصولی است که در CES 2015 معرفی شده. این دستگاه پا در جای پای دیگر سرویس های کنترل حرکتی گذاشته و به وسیله یک سنسور که در بالا و پشت کیبورد قرار می گیرد، قادر خواهد بود که دستورات حرکتی شما را حس کند. به بیان دیگر، با Motix از ماوس بی نیاز خواهید شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این دستگاه از دو بخش تشکیل شده که یک، سنسورهای حرکتی است که همانطور که گفتیم در قسمت عقب کیبورد قرار می گیرد و بخش دوم، یک نوار لمسی است که در پایین دکمه Space جای خواهد گرفت. پیش از توضیحات بیشتر عرض کنیم که این محصول با دو پلتفرم ویندوز و OS X به خوبی سازگار است.

عملکرد Motix بدین صورت است که شما برای حرکت دادن ماوس به وسیله انگشتان خود، باید شست خود را به روی قسمت پایینی محصول قرار دهید و سپس یکی از انگشتان خود را در مقابل سنسور حرکت دهید تا همزمان ماوس هم کنترل کنید. برای کاهش یا افزایش حساسیت تنها کافی است که انگشت شست خود را به سمت چپ یا راست حرکت دهید.

شاید در تئوری این موضوع آسان به نظر برسد ولی در مرحله عمل، به تعبیر نویسنده وب سایت Verge باید گفت کمی ضعیف عمل می کند. یعنی شما برای استفاده بدون مشکل با این محصول باید بارها تمرین کنید تا به یک کنترل نسبی دست یابید.

Motix بر خلاف Leap Motion از ابعاد کوچکی برخوردار است و نسبت به حرکات انگشتان کمی دقیق تر عمل می کند. همچنین شما می توانید همزمان با حرکت دادن انگشت خود در هوا، به وسیله ضربه زدن شست خود به روی نوار لمسی، عملِ کلیک کردن را شبیه سازی کنید.

برای شروع لازم است که شما به کالیبره کردن این محصول بپردازید و باید گفت سایز دست نیز در سادگی یا دشواری کار کردن با Motix تاثیر به سزایی خواهد داشت. به گفته نویسنده وب سایت Verge سازنده این محصول، برنت سیفر به خوبی می توانست با این سرویس در Microsoft Word به کار بپردازد ولی شخص او صرفا توانست در صفحه اپلیکیشن های ویندوز ۸ به مرور بپردازد.

به هر صورت این گجت ها آینده روشنی دارند و می توان به آنها امیدوار بود. سیفر می گوید که نرم افزار Motix در آینده منتشر خواهد شد و عرضه سخت افزار نیز، از ماه آینده با قیمت ۱۱۹.۹۹ دلار آغاز می شود.

در انتها دیجیاتو شما را به مشاهده ویدیوی معرفی Motix از زبان راس میلر، نویسنده وب سایت ورج دعوت می کند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Motix-wants-to-replace-your-mouse-with-finger-pointing-hands-on-at-CES2015.mp4"]

Digiato Banner CES

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    ایولا بین چیزایی که معرفی شده این یکی عالیه خداییش لذت بردم ازش

  • امین
    امین | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    برای لاغری انگشتان فکر کنم بدردبخوره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی