ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر جدید اچ پی با بهره گیری از فناوری حقیقت مجازی رونمایی شد

نمایشگر جدید اچ پی با قابلیت پشتیبانی از حقیقت مجازی رونمایی شد. این دستگاه بسیار عجیب شامل تعداد زیادی حسگر و مجموعه ای از عینک های عجیب و غریب است که کاربر باید آن را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۸

نمایشگر جدید اچ پی با قابلیت پشتیبانی از حقیقت مجازی رونمایی شد. این دستگاه بسیار عجیب شامل تعداد زیادی حسگر و مجموعه ای از عینک های عجیب و غریب است که کاربر باید آن را به چشم بزند.

محصول جدید و بسیار مدرن اچ پی شامل یک نمایشگر سه بعدی بزرگ به همراه استایلوس است که به کاربران امکان می دهد با محتوی روی نمایشگر تعامل داشته باشید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی اچ پی محصول یاد شده را به عنوان نوعی ابزار کمک آموزشی معرفی کرده با این حال تصور می شود که طراحان و مهندسانی که دوست دارند محصول کار خود را به صورت سه بعدی ببینند هم بتوانند از آن استفاده کنند.

این نمایشگر سه بعدی HP Zvr نام دارد و از بهار امسال وارد بازار خواهد شد هرچند که هنوز هم قیمت آن مشخص نشده است.

نمایشگر مذکور بسیار بزرگ است و ظاهری زمخت و مشکی رنگ دارد و برای استفاده از آن باید به صورت کاملا عمود در مقابل نمایشگر نشست و عینک های مخصوصی که برای آن طراحی شده اند را به چشم زد و استایلوس عجیب و غریب آن را در دست گرفت.

تعدادی حسگر روی نمایشگر این سیستم تعبیه شده اند که حرکت سر کاربر را پایش می کنند و تصویر را بر حسب موقعیتی که فرد در آن قرار دارد تنظیم خواهند کرد (البته باید در نظر داشت که برد قابل تشخیص برای این حسگرها زیاد نیست و تا مسافت معینی را پشتیبانی می کنند).

قلم این دستگاه یک نور لیزری باریک را روی نمایشگاه منعکس می کند و کاربر می تواند با فشردن دکمه های تعبیه شده روی بدنه قلم، هر تصویری که لیزر روی آن قرار دارد که به جهت های مختلف بکشد یا اصطلاحا درگ کند.

زمانی که یکی از خبرنگاران برای تست این محصول مقابل مانیتور آن قرار گرفت در حدود 6 شی در تصویر قرار داشت و اینطور به نظر می آمد که این اشیاء روی میز یک فرد پراکنده شده اند.

خود قلم و نور لیزری آن شباهت زیادی به نسخه واقعی استایلوس به تصویر کشیده شده به گرویتی گان در Half Life 2 دارد. شاید کارکردهای قلم اچ پی مانند گرویتی گان جالب نباشند با این حال محصولی کاملا مبتکرانه به شمار می رود.

دموی دیگری که در مورد Zvr پخش شد، کارکردهای این فناوری را به شکل بهتری نشان می دهد. در این دمو، مدلی از یک قلب تپنده انسانی به نمایش در آمده است و کاربر می تواند آن را بردارد و به طرفین بچرخاند تا بهتر با ساختار قلب آشنا شود.

به علاوه، این امکان برای کاربر فراهم است تا لایه های مختلف قلب را کنار بزند و ببند در فضای داخل آن چه اتفاقی رخ می دهد. نمای داخلی قلب، حاوی تصاویری از دریچه های آن است که مرتبا باز و بسته می شوند.

تصویر های به نمایش در آمده در دموی اچ پی بسیار مبهم بود با این حال می توان اینگونه استنباط کرد که نمایشگر 23.6 اینچی این محصول قادر است تصاویری با کیفیت 1080p را برای هر چشم ایجاد کند.

این بدان معناست که طراح یا هر موسسه آموزشی که قصد استفاده از این نمایشگر را دارد باید توانایی کار با محصولی بسیار پیچیده را نیز داشته باشد.

کمپانی اچ پی با نمایش این دموها در واقع روشی جالب را برای آموزش برخی اصول اولیه در مورد قلب انتخاب کرد، اما تردیدی نیست که کاربردهای این دستگاه مبتکرانه به مراتب بیشتر از چیزی است که در این تصاویر به نمایش در آمده است.

ابزارهای یادگیری دیجیتال، قطعا فناوری های نوینی محسوب نمی شوند و به همین دلیل  به نظر می رسد که اچ پی بهترین راهکار موجود در این حوزه را ارائه نکرده است یا لااقل به خوبی از عهده بیان قابلیت های متعدد آن بر نیامده است.

گفتنی است که کمپانی مذکور به تنهایی پروژه ساخت این محصول را در دست نگرفته و برای این منظور از شرکت دیگری به نام zSpace کمک گرفته که مدیریت بخش عظیمی از قسمت های نرم افزاری و طراحی  سخت افزاری محصول را بر عهده داشته است و اچ پی در واقع ایده ساخت محصول را به حقیقت بدل کرده.

در دمویی که حدودا یک سال قبل از این محصول منتشر شد، کمپانی zSpace خبر داد که این نمایشگر را با قیمت 400 دلار به فروش می رساند اما به نظر می آید که آن محصول متفاوت از چیزی است که امروز اچ پی رونمایی کرده است.

دموی مربوط به این نمایشگر مبتکرانه را تماشا کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Demo-zSpace-Immersive-3D-Display-Technology-at-SC13.mp4"]

Digiato Banner CES

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    الان دنیا شده دنیای خلاقیت اینم در کنار خلاقیتش قیمت خوبی هم داره

  • محمد|Dante
    محمد|Dante | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    باو سرعت گیر بزارین برای تکنولوژی !
    4 روز دیگه به صورت تخیلی زندگی خواهیم کرد .
    این همه تکنولوژی جدید معرفی میشه ولی هیچ کدوم پاشون به ایران باز نمیشه .
    از طرفی یه زمانی کسی از گوشی لمسی استفاده نمیکرد ولی الان دیگه از 10 نفر 7 نفر گوشی هوشمند دارند و 50% با شبکه های اجتماعی سر و کله میزنن .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی